۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۵۰۲۷۷۶
حجت الاسلام عالمی مطرح کرد؛

فرهنگ عاشورایی و مرجعیت، مهمترین ارکان پیروزی انقلاب اسلامی

رییس عقیدتی سیاسی گروه ۲۲ توپخانه ارتش گفت: فرهنگ عاشورایی و مرجعیت شیعه و علاقه و ایمان مردم به این دو رکن، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی عالمی عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در سالن شهید رجایی فرمانداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: پدیده شگفت انگیز انقلاب اسلامی ایران و شخصیت بی بدیل امام راحل دنیای کنونی را در حیرت فروبرد و معمای حل نشدنی را در برابر نظریه پردازان غربی قرار داد.

وی اظهار کرد: نظریه پردازان عالم سیاست در غرب، کسانی بودند که بزرگترین  و مهمترین کرسیهای نظریه پردازی و دانشگاهی را در اختیار داشتند اما باوجود آن از حل این معمای مهم عاجز ماندند که یک رهبر کهنسال در شرایطی که خارج از مرزهای کشورش قرار دارد و مردم و علاقه مندانش به او دسترسی ندارند، چگونه می‌تواند یک انقلاب بزرگ را رهبری کند.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش بیان کرد: رهبریان و نظریه پردازان غربی از این در حیرتند که چگونه یک روحانی در حالی که تنها ابزار اطلاع رسانی او تعداد محدودی اعلامیه و نوار کاست است که به سختی و با هراس بسیار از دستگاه اطلاعاتی ساواک منتشر می‌شود، می‌تواند بزرگترین قدرت نظامی منطقه را که عنوان ژاندارم منطقه را یافته و به وسیله یک سازمان مخوف و پرتوان همچون ساواک پشتیبانی می‌شود را شکست دهد.

حجت الاسلام عالمی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران معمایی لاینحل در قاموس ادبیات سیاسی غرب است زیرا متفکران مادیگرای غربی قصد دارند تا این انقلاب را دریچه الفاظ و تعابیر محدود خود که به امور مادی محدود است، تعبیر و تفسیر کنند.

وی گفت: در ادبیات سیاسی غرب وقتی بخواهند رهبران بزرگ تاریخ را معرفی کنند، از اصطلاح کاریزماتیک استفاده می‌کنند و مثلاً می‌گویند فلان رهبر در فلان کشور یک چهره یا یک رهبر کاریزماتیک بود؛ آنان می‌خواهند بگویند امام خمینی(ره) نیز یک رهبر کاریزماتیک بود و به همین دلیل موفق شد توجه عموم مردم کشورش را به سوی خود جذب کند، این تعبیر و اصطلاح ممکن است در ظاهر و از نظر فلسفه سیاسی غرب درست باشد اما از نظر فرهنگ دینی و فلسفه سیاسی ما غلط است.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش عنوان کرد: غربیها در تحلیل انقلاب اسلامی دچار یک اشتباه راهبردی شده بودند به همین دلیل نمی‌توانستند بفهمند که چگونه رهبری همانند امام راحل با کمترین امکانات در برابر رژیم تا دندان مسلح پهلوی به پیروزی می‌رسد؛ از نظر آنان رهبر و ملت دو رکن مهم پیروزی یک انقلاب هستند اما حقیقت این است که بر اساس منطق سیاسی حاکم بر دین اسلام، سه عامل رهبر، ملت و ایدوئولوژی، مهمترین ارکان پیروزی انقلابها هستند.

حجت الاسلام عالمی اظهار کرد: مردم ایران به این دلیل امام خمینی(ره) را یاری کردند که ایشان را نایب امام زمان(عج) می‌دانستند به همین دلیل و تحت هر شرایطی از ایشان اطاعات و حمایت می‌کردند.

وی ادامه داد: غربیها هرچند در ابتدا از فهم دقیق و تحلیل منطقی اصول و مبانی انقلاب اسلامی ایران عاجز بودند اما به تازگی به ارزش و اهمیت رکن مذهب و اعتقدات دینی در رهبری آن پی برده‌اند و برای مقابله با آن برنامه ریزی کرده‌اند به همین دلیل در نظریات جدید سیاسی خود اعلام می‌کنند که فرهنگ عاشورایی و مرجعیت شیعه و علاقه و ایمان مردم به این دو رکن، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

رییس عقیدتی سیاسی گروه 22 توپخانه ارتش گفت: در جدیدترین راهبر عناصر و عوامل ضد انقلاب که هدف اصلی آنها نیز ضدیت و مبارزه با مذهب و عواملی است که باعث پیوند ایدوئولوژیک بین رهبران و مردم می‌شود، مبارزه با ولایت فقیه و مرجعیت شیعه در دستور کار قرار گرفته و اقدامات فرهنگی و اقتصادی بر مبناهی آن طرح ریزی و اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عالمی عنوان کرد: مرجعیت در جهان تشیع و جهان تسنن بسیار با هم متفاوت است، کشوری همانند عربستان به این دلیل دست نیاز به سوی آمریکا دراز کرده و با پرداخت مبالغ زیاد قصد دارد خود را به سلاحهای آمریکایی مجهز کند که دست او از حمایت رکن مهم و تأثیرگذاری به نام مرجعیت خالی است اما باز هم هر اندازه بخواهد با هزینه بودجه‌های مالی این کمبود را جبران کند، باز هم با شکست مواجه می‌شود./202/868/ب1

ارسال نظرات