۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۰۲۴۳۸
رییس مرکز حجاب ریحانه النبی تأکید کرد؛

دولت مانع استحاله فرهنگی شود نه حامی آن

فعال عرصه حجاب کاربردی گفت: متأسفانه دولت کنونی ما با امضای سند ۲۰۳۰ به دنبال نهادینه کردن ارزش‌های غربی در جامعه است.
حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور،مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی

حجت‌الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، طلاق را از آسیب‌های جدی رو به افزایش در کشور دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علت‌های طلاق جهل مرکب در جامعه است.

رییس مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س) با بیان این که دانشگاه‌ها و مجامع علمی باید به رشد و تعالی انسان کمک کنند، گفت: افراد با توجه به تحصیلات علمی که پیدا می‌کنند تصور می‌کنند مهارت لازم برای اداره کردن زندگی را هم به دست آورده‌اند و این بزرگ‌ترین اشتباهی است که سبب ایجاد غرور علمی در افراد می‌شود و به کسب مهارت زندگی نمی‌پردازند.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور با بیان این که مهارت‌های زندگی در هیچ دوره تحصیلی برای افراد آموزش داده نمی‌شود، ابراز داشت: به همین خاطر است که با توجه به افزایش مراکز علمی و سطح تحصیلات جوانان ولی زندگی‌ها متزلزل‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ‌های غلط و غیر اسلامی مانند تجمل‌گرایی و نوع ارتباطات و معاشرت‌هایی که در جامعه وجود دارد باعث می‌شود که فضای کانون خانواده دچار مشکل شود و گرایش‌های خانواده به سمت انحراف کشیده می‌شود و مشکلاتی را به دنبال دارد.

رییس مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن از طریق ماهواره و دیگر رسانه‌های غربی، اظهار داشت: ماهواره‌ها طلاق را در فرهنگ افراد جامعه نهادینه می‌کنند و با پخش یک سریال راه عمق بخشیدن به اختلافات خانوادگی و خیانت‌های زن و مرد را آموزش می‌دهند و افرادی که در زندگی مشکلی ندارند را هم با مشکلاتی مواجه می‌کنند.

وی افزود: کسانی که با برنامه های غیر اخلاقی ماهواره سروکار دارند حیا و عفت خود را از دست می‌دهند و نظام خانواده دچار مشکل می‌شود؛ از این رو تصوراتی از خانواده در ذهن افراد شکل می‌گیرد که با واقعیت متفاوت است و در نهایت به طلاق و جدایی کشیده می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور یکی دیگر از علل طلاق را بحث لذت‌گرایی و فردگرایی در جامعه دانست و تصریح کرد: بر خلاف اسلام که بر جمع‌گرایی تأکید دارد افزایش ارتباطات خصوصی از طریق تلفن همراه و گسترش شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش فردگرایی و لذت‌گرایی شده و در نهایت سبب سرد شدن ارتباطات خانوادگی می‌شود و طلاق عاطفی اتفاق می‌افتد و در نهایت منجر به طلاق شرعی می‌شود.

وی مهم‌ترین راهکار مقابله با طلاق را رجوع به سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: از سوی دیگر باید مراقب تهاجم فرهنگی دشمن باشیم؛ امروز دشمن برای اقشار مختلف و سنین مختلف جامعه برنامه‌ریزی کرده است که در سند 2030 قابل مشاهده است که به صورت نهادینه شده و تحت نظارت بین‌المللی به دنبال استحاله فرهنگی خانواده و اجتماع و در نهایت نظام اسلامی است.

رییس مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س) با بیان این که دولت باید زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح را در جامعه ایجاد کند، گفت: وقتی خانواده می‌خواهد فرزند خود را به سبک اسلامی تربیت کند دولت باید زمینه آن را فراهم کند ولی متأسفانه دولت در این زمینه نه تنها کاری را انجام نمی‌دهد بلکه با اقداماتی مانند امضای سند 2030 عکس آن را در جامعه نهادینه می‌کند و خانواده و نظام جمهوری اسلامی را به استحاله می‌کشاند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات