۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۰۲۳۷۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

قرآن کتاب عبرت برای انسان‌های پندپذیر است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی قرآن را کتاب پند و عبرت دانست و گفت: قرآن کتابی است که حقیقت محض بوده و هیچ شک و تردیدی در آن راه ندارد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ظهر امروز در محفل انس با قرآن که در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت تلاوت قرآن، گفت: قرآن کتاب آسمانی و بالاترین هدیه حضرت احدیت به بشر است، تلاوت قرآن برای انسان منشأ خیر و برکت است و آدمی را از هرکس و هر چیزی بی نیاز می کند.

وی در ادامه با اشاره به مؤلفه‌های قرائت قرآن از سوی تلاوت کنندگان و قاریان، افزود: تلاوت قرآن احتیاج دارد به اینکه انسان یک حالت خشیت و تواضع نسبت به کلام الهی در درون خود ایجاد کند تا با یک رقت قلبی و آمادگی بدنی کلام خداوند را قرائت کرده و دلش از معارف ناب قرآنی بهره‌مند شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه قرآن را کتاب پند و عبرت دانست و اظهار کرد: قرآن کتابی است که حقیقت محض بوده و هیچ شک و تردیدی در آن راه ندارد، این کتاب مقدس در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نازل شد و کتابی است که برای خردمندان سرشار از حکمت و موعظه و برای عبرت گیرندگان مایه پند و عبرت است.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاوت قرآن انسان را از وسوسه‌های شیاطین دور می‌کند، ابراز کرد: اگر انسان با تأمل و تفکر و در حالت خضوع و خشوع قرآن را تلاوت کند، موجب می‌شود که شیطان از او دور شود و موانع تقرب او به سوی پروردگار از میان برود، در چنین حالتی برکت قرآن نصیب انسان شده و روح و جسم او آمادگی لازم را در دریافت رحمت الهی پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه قرائت قرآن را موجب معرفت نسبت به عظمت خداوند دانست و تصریح کرد: انسان با قرائت قرآن و با ایجاد حالت خضوع و خشوع نسبت به عظمت پروردکار خود بینش و معرفت پیدا کرده و به کوچک بودن خود پی می‌برد، اگر انسان با تلاوت قرآن هیچ گونه حزن و اندوهی پیدا نکند عظمت خداوند را درک نکرده و دچار خسارت و زیان می‌شود.

وی در پایان گفت: انسان بر اساس فطرت خداجویی و خداخواهی نیازمند مصاحبت با خداوند متعال است، خداوند با قرآن خود با انسان سخن می‌گوید، آدمی اگر روح و باطنش پاک و مطهر باشد، از این ارتباط خشنود شده و درونش با یاد و نام خداوند متعال آرامش می‌گیرد و لذت و حلاوت مخاطب خدا بودن را با تمام وجود خود حس می‌کند./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات