۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۵۰۱۸۷۲
استاد ادیان و مذاهب حوزه علمیه:

هنر تبلیغ علیه عرفان های نوظهور در میان مبلغان باید ایجاد شود

حجت الاسلام نادم با اشاره به زمینه های ترویج و گسترش عرفان های نوظهور، گفت: هنر تبلیغ علیه عرفان های نوظهور در میان مبلغان باید ایجاد شود.
آسیب شناسی عرفان و تصوف عرفان نو ظهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مهدی نادم، استاد ادیان و مذاهب حوزه علمیه ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه، اظهار داشت: هنر تبلیغ علیه عرفان های نوظهور در میان مبلغان باید ایجاد شود.

وی افزود: می توان با برنامه ریزی و انجام روش های کاربردی هنرمندانه، تصویری نوین و جذاب از مفاهیم دینی برای مخاطبان در باب خطر عرفان های نوظهور در جامعه ارائه کرد.

حجت الاسلام نادم گفت: متأسفانه  از ابزاری که دین در اختیار ما قرار داده است استفاده نمی کنیم در تحریک احساسات مخاطبان عقب مانده ایم و باید از ابزار چند رسانه ای در مسیر تبلیغ استفاده کرد.

وی افزود: عرفان اسلامی به وحدت و وحدت کلمه توصیه می کند و عرفان های نوین و مدرن به تفرق و جدایی توصیه می کنند و این وجه تمایز میان دو عرفان است.

استاد ادیان و مذاهب حوزه علمیه با اشاره به زمینه های ترویج و گسترش عرفان های نوظهور، اظهار داشت: جهالت و ناآگاهی مردم و جامعه عامل گسترش عرفان های نوظهور است و بسیاری از افراد قصد سودجویی در این زمینه را دارند.

وی ابراز داشت: فعالیت های خانگی یکی از راه های گسترش است که تنها کشوری که در این زمینه وجود دارد ایران است و در قم، همدان، یزد و ارومیه کلیسای خانگی فراوان وجود دارد.

حجت الاسلام نادم تصریح کرد: طلاب باید با برنامه وارد عرصه تبلیغ شوند و بسترهای کار تشکیلاتی و طرح دادن در زمینه های مختلف بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی و اصلاح، نظارت و بازخوردگیری به صورت منظم انجام شود و این در حالی است که دشمن تا اسباب بازی کودکان را در اتاق فکر خود طراحی کرده است./۹۷۹/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات