۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۰۱۱۶۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تبدیل تبریز به دومین قطب تئاتر و سینمای کشور، تبریز میزبان سومین نشست سازمان جهانی UCLG-MEWA در اردیبهشت ۹۷ و آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه مراغه برخی از اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سلمان خدادادی، در خصوص برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: انتخابات پنجمین دوره شوراهای استان آذربایجان شرقی بدون وجود هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان برگزار شد.

رئیس مستعفی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتخابات شوراها با وجود هیات های نظارت شهرستان ها و بخش ها برگزار شد، بیان کرد: برگزاری انتخابات شوراها متوقف بر وجود هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها نیست.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در خصوص زمان استعفای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها، توضیح داد: بعد از بررسی صلاحیت‌ها، هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها  در اعتراض به دخالت‌های هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور، استعفا کرد.

وی افزود: ما در اعتراض به اینکه افراد رد صلاحیت شده توسط هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان، به وسیله هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای کشور تایید شدند، استعفا کردیم.

رئیس مستعفی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان آذربایجان شرقی : استان آذربایجان شرقی تنها استانی بود که هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای آن، استعفا داد و انتخابات بدون وجود هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها برگزار شد.

تبریز به دومین قطب تئاتر و سینمای کشور تبدیل می شود

عبدالحسین لاله مدیر گروه نمایش دانشگاه نبی اکرم تبریز در آئین اختتام دوازدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی پودس گفت: برگزاری این جشنواره به صورت سراسری نشان می دهد که تبریز در مسیر تبدیل شدن به دومین قطب تئاتر و سینمایی کشور قرار گرفته شده است.

وی گفت: تمام این فرصتها و پیشرفتها در سایه تلاش بزرگانی حاصل شد که امروز در کنار ما نیستند و بر تک تک ما وظیفه است که با حفظ حرمت و شان این هنر کهن نتیجه تلاشهای بزرگان این عرصه تئاتر کشور تبریز را ارج نهیم. برگزاری دوازده دوره پیاپی جشنواره پودس حاکی از اهمیت و عملکرد موفق این جشنواره است و امیدواریم حاصل تلاش دوستان عزیز بصورت ملی ثبت و هر ساله برگزار شود.

پیشکسوت عرصه تئاتر کشور تاکید کرد: امیدوارم کسانی که در این جشنواره جایزه می گیرند مغرور نشوند، از فردا باز تلاشهای خود را ادامه دهند تا در سالهای بعد آثاری بهتر به جامعه هنری کشور ارائه دهند و کسانی هم که جایزه نگرفتند ناامید و مایوس نباشند، هنرمند واقعی برای جشنواره و جایزه گرفتن کار نمی کند بیان صحیح مفاهیم و همراه شدن با مخاطب بزرگترین خواسته یک هنرمند است.

تبریز میزبان سومین نشست سازمان جهانی UCLG-MEWA در اردیبهشت ۹۷

صادق نجفی، شهردار تبریز از برگزاری سومین نشست سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG-MEWA) در اردیبهشت سال ۹۷ در تبریز خبر داد و اظهار داشت: مجمع عمومی سازمان شهرهای متحد و حکومت‌های محلی منطقه غرب آسیا و خاورمیانه(UCLG-MEWA)، در جلسه‌ اخیر خود، موضوع میزبانی سال آینده را به شور گذاشت و پس از رای‌گیری، تبریز را به اتفاق آرا به عنوان میزبان آتی نشست در سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: سومین نشست (UCLG-MEWA)  با حضور ۳۰۰ کلان‌شهر مهم خاورمیانه، در تبریز برگزار می‌شود و نتایج آن در سطح ملی و بین‌المللی حایز اهمیت خواهد بود. همچنین با تصمیم اعضای هیات رییسه کمیته محیط زیست سازمان (UCLG-MEWA)  ، جلسه بعدی این کمیته همراه با مجمع  عمومی در شهر تبریز در تاریخ فوق برگزار شود که نتایج آن، از حیث تجربه‌ها و شاخص‌های زیست‌محیطی، حایز اهمیت خواهد بود.

همچنین در نشست اخیر UCLG-MEWA باقر خوشنواز شهردار منطقه ۱۰ تبریز به نمایندگی از شهرداری تبریز حضور داشته و طی سخنانی، گزارشی از آخرین شاخص‌های توسعه کلان‌شهر تبریز در حوزه‌های گردشگری، خدمات، عمران و سرمایه‌گذاری ارائه داده و از آمادگی این شهر برای میزبانی گروه‌های فرهنگی و رویدادهای گردشگری خبر داد.

اعضای UCLG-MEWA سال گذشته و در جریان دومین نشست کمیته محیط زیست این سازمان در استانبول ترکیه، شهردار تبریز را با حداکثر آرا، به عنوان نایب‌رییس این سازمان برگزیده ‌‌‌است. UCLG گسترده‌ترین تشکل در حوزه حکمرانی و مدیریت شهری در جهان است که بیش از ۳ هزار شهر در آن عضویت دارند.

آغاز اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه مراغه

حجت الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه از آغاز طرح ضیافت الهی در این شهرستان خبرداد و گفت: با اجرای این طرح، بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان این شهرستان در ماه میهمانی خدا پذیرای روزه داران و زائران در این اماکن متبرکه است.

وی افزود: در این طرح فرهنگی و معنوی، روزه داران و میهمانان الهی از برنامه های مختلف از جمله سخنرانی های مذهبی از سوی روحانیان، جلسات تلاوت و ختم قرآن کریم، برپایی نمازهای یومیه به صورت جماعت، ادعیه خوانی، جلسه های احکام، تفسیر و ترتیل خوانی قرآن و نیز نمایشگاه های فرهنگی در ماه مبارک رمضان بهره مند می شوند.

حجت الاسلام مطهری ادامه داد: طرح ضیافت الهی به مناسبت ماه مبارک رمضان از امروز در امامزادگان سیدمحمد(ع) و سید ابراهیم(ع) چکان و برخی از مساجد شاخص این شهرستان از جمله مسجد جامع، شهدا، آقا محمدتقی، خاتم الانبیا (ص)، جامع پهرآباد و صاحب الازمان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: آیین ختم قرآن و ترتیل خوانی برادران و خواهران که هر ساله به صورت برنامه ای معنوی در ماه مبارک رمضان با استقبال رزوه داران در این شهرستان اجرا می شود، امسال نیز به صورت مستمر از ساعت 15 هر روز در آستان مقدس امامزادگان و مساجد برگزار می شود./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات