۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۴۳۶
در برنامه آفتاب شرقی مطرح کرد؛

ویژگی های عالم برزخ و عالم ماده در بیان استاد بهرامپور

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان این که عالم ملکوت، عالم فوق زمان است، گفت: فوق زمان بودن عالم ملکوت نزول دفعی قرآن بر پیامبر(ص) را اثبات می کند.
ابوالفضل بهرام پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل بهرامپور، مفسر برجسته قرآن کریم امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما با اشاره به ویژگی های عالم برزخ و عالم ماده گفت: این عالم، عالم تفرقه است یعنی گذشته، حال و آینده در آن جریان دارد؛ در حالی که عالم برزخ، عالم جمع است یعنی گذشته و حال خود را در یک لحظه می بینید و قیامت عالم جمع الجمع است و فوق زمان و منهای تدریج است و در آن تدریج زمان جایی ندارد.

وی با اشاره به نزول قرآن به تدریج و در طول 23 سال بر پیامبر(ص) و نزول دوباره قرآن در شب قدر و به صورت دفعی بر پیامبر(ص) تصریح کرد: عالم ملکوت فوق زمان است و جبرئیل(ع) به عنوان یک موجود ملکوتی قرآن را در یک لحظه به قلب ملکوتی و بیت المعمور پیامبر نازل کرد و این موضوع منافاتی با نزول تدریجی ندارد؛ زیرا مفهوم زمان در این عالم و عالم ملکوت متفاوت است.

بهرامپور با پاسخ به این که آیا عذاب ابدی برای گناه کوتاه در این دنیا عادلانه است یا نه گفت: صورت برزخی اعمال ما جهنم را به وجود می آورند، همان طور که صورت برزخی غیبت، خوردن گوشت برادر مرده است.

وی افزود: اگر شخصی 70 سال از عمر خود را به گناه گذرانده باشد اگر هزار سال دیگر هم زنده باشد باز گناه خواهد کرد، زیرا وقتی عملی زشت باشد تا ابد آن عمل زشت خواهد بود مانند کشتن یک بی گناه، مانند عمل شمر در بریدن سر امام حسین(ع)؛ بنابراین بدی وسعتی به اندازه ابدیت و خوبی نیز وسعتی به اندازه ابدیت دارد.

مفسر برجسته قرآن کریم ادامه داد: وقتی عملی زشت باشد تا ابد زشت است و تبلور آن عمل زشت جهنم خواهد بود و عمل خوب ابدی، بهشت ابدی را در پی خواهد داشت؛ همان طور کسی که عمری را به نیکی گذرانده باشد تا ابد در بهشت است؛ بنابراین همانطور که بیان شد عمل خوب ابدی بهشت ابدی، و عمل بد ابدی جهنم ابدی را به دنبال خواهد داشت./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات