۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۰۰۲۹۲

نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام راحل در مشهد برگزار شد

به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل نشست ستاد بزرگداشت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.
نشست بزرگداشت امام راحل در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی روز گذشته در نشست ستاد سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در محل استانداری با بیان این که تقارن ایام سالگرد ارتحال امام(ره) با ماه مباک رمضان امکان سفر و حضور مردم در جوار مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را محدود کرد، گفت: با این حال این شرایط فرصتی است تا مراسم شایسته ای در سطح شهرها، بخشها و روستاها با نام و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شود.

وی ادامه داد: باید در این ایام و سالگرد قیام 15 خرداد با حفظ خاطره آن و بزرگداشت این ایام ارزشها و مفاهیم والای انقلاب و امام خمینی(ره) را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد که این امر بخشی از مسئولیتها و تکالیف ما نسبت به امام(ره) است.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که در این دوره باید در اندیشه انتقال ارزش های فکری و اندیشه ای امام(ره) به نسل جوان بود، تصریح کرد: نباید به راحتی فرصت ها را از دست داد و شخصیت و منش امام خمینی(ره) چراغی روشن فراروی مردم ما و نسل جدید است و باید از این ظرفیت برای معرفی بیشتر این شاخصه انقلاب بهره برد.

رشیدیان با بیان این که در ماه مبارک رمضان باید انس با قرآن مورد توجه نسل های مختلف باشد اما در این میان پیوند نسل نوجوان و جوان باید با قرآن بیشتر شود، خاطر نشان کرد: یکی از توصیه های امام راحل برای خودسازی انس با قرآن است و باید ارتباط عمیق تری با این کتاب در بدنه و متن زندگی برقرار کرد.

وی تهیه و توزیع جزوه هایی در زمینه مبانی نظری امام خمینی(ره) را در حوزه ها و موضوعات مختلف اعم از قرآنی، مبانی مهدویت، نظام مردم سالاری دینی، استکبار ستیزی و سایر مباحث در نظام فکری به صورت دسته بندی شده و ملموس ضروری است، اظهار کرد:  باید تجمعات قرآنی همزمان با ایام سالگرد امام راحل(ره) به همت و مشارکت نسل جوان برنامه ریزی شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان این که برنامه و مراسم محوری گسترده با مشارکت همه بخشهای شهری علاوه بر برنامه های عادی در سالگرد ارتحال امام راحل در سطح کشور باید برگزار شود، خاطر نشان کرد: در عین تعدد مراسم و برنامه ها باید از نظر محتوایی هم به آنها توجه جدی شود تا احیاگر تفکرات امام(ره) در این ایام باشیم.

رشیدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های تبلیغی دین و فضا سازی شهری از سوی شهرداری در این راستا بیان کرد: برگزاری نشستها، میزگردها با حضور صاحبنظران و کارشناسان در حوزه تفکر، اندیشه و سیره امام راحل نیز بخشی از برنامه هایی است که رسانه ها در حوزه معرفی امام خمینی(ره) به جامعه می توانند انجام دهند./203/864/ب1

ارسال نظرات