۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۴۹۹۶۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

منتخبان شورا با نگاه فراسیاسی برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید منتخبان شوراهای اسلامی بعد از انتخابات با نگاه فراسیاسی و با رعایت حق‌الناس نسبت به مشکلات اقدام کنند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار منتخبان پنجمین دوره شورای شهر بجنورد، اظهار کرد: ملت ما در 29 اردیبهشت 96 با حضور خود در پای صندوق‌های رأی، اعتمادشان به‌ نظام و مسؤولان را به رخ مردم دنیا کشیدند.

وی افزود: حضور گسترده مردم در انتخابات پیام‌های بسیار زیادی برای دشمنان داخلی و خارجی داشت که مهم‌ترین آن این بود که مردم به دشمنان اعلام کردند که ما انقلاب کرده‌ایم و انقلابی می‌مانیم و تا آخرین نفس پای این انقلاب خواهیم ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی حضور و وجود خود را در مهم‌ترین صحنه سیاسی کشور به اثبات رساندند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: اشخاص و رجال سیاسی در دوره‌های مختلف بر سر کار آمده و رفته‌اند؛ اما این انقلاب اسلامی که براساس مبانی دینی شکل گرفته، همچنان با قدرت و صلابت پابرجا مانده و حضور مردم در همه صحنه‌های مختلف باعث آبیاری و شادابی این انقلاب و نظام شده است.

وی اظهار کرد: ایام انتخابات که در کشور ما شروع می‌شود همه دشمنان داخلی و خارجی تلاش می‌کنند تا چهره ملت ایران را چهره‌ای خسته از نظام و مأیوس نشان دهند؛ اما هر بار ملت قهرمان ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی به نظام، شهدا، امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب لبیک می‌گویند و سیلی محکمی به دهان یاوه‌گویان می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در ایام تبلیغات انتخابات بین مردم تلاش و تکاپوی تنگاتنگی مشاهده می‌شد و هر فردی با آزادی عمل برای نامزد مورد اعتماد خود تبلیغ می‌کرد که این به معنای آزادی کامل مردم این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت فعالیت شورای شهر، افزود: در انتخابات شورای شهر نامزدهایی از همه قشرها و صنف‌ها حضور داشتند و مردم در انتخاب خود با چالش رو به رو نشدند که این احساس تکلیف از سوی اقشار و اصناف برای خدمت به جامعه ستودنی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: همه منتخبان شوراهای اسلامی باید با پرهیز از نگاه‌های جناحی و سیاسی برای خدمت به مردم جامعه همت کنند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به اعضای جدید شورای شهر بجنورد، گفت: اکنون که مردم شما را برای خدمت انتخاب کرده‌اند، باید تمام تلاش خود را برای قدردانی از حُسن انتخاب مردم انجام دهید.

وی افزود: امروز مردم جامعه آگاه‌تر از هر زمانی هستند، نسبت به مسائل جامعه از آگاهی‌های مطلوبی برخوردارند و مطالبات خود را پیگیری می‌کنند، در نتیجه خدمت کردن به مردم در این دوران بسیار سخت است و باید همت و تلاش بیشتری برای رسیدگی به مطالبات مردم صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: شوراهای شهر برای تسهیل امور مردم تأسیس شده‌اند؛ از این‌ رو اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به دنبال یافتن راه‌های ساده و آسان برای باز کردن گره‌های مردم در مسائل مختلف باشند.

وی افزود: توقع مردم این است که کارهای جدیدی در شهر انجام گیرد و شاهد تغییر و تحولی ملموس در شهر و روستاها باشند که این حق شهروندان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: تضارب آراء برای بهبود وضعیت هر جامعه‌ای لازم است و نقش اعضای شوراها در بهبود این وضعیت بسیار بالا است.

وی از اعضای جدید شورای اسلامی شهر بجنورد خواست چهره و مبلمان شهر را براساس فنون مهندسی اسلامی زیباتر کنند تا بتوانند گامی در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: اعضای جدید شورای اسلامی شهر باید با تکیه بر آراء و اعتماد مردم و با اولویت‌بندی کارها، خود را برای خدمت بیشتر و صادقانه‌تر به این مردم آماده کنند./9314/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات