۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۴۹۹۵۶۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

پیام قدردانی استاندار آذربایجان شرقی، برگزاری دومین همایش بانوان خیر سلامت در تبریز و اعلام نتایج آرای 277 شعبه تبریز برای شوراها از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امروز با صدور پیامی از مردم استان به خاطر حضور حماسی در انتخابات 29 اردیبهشت قدردانی کرد و اظهار داشت: ملت بزرگ ایران، بار دیگر عظمت و شکوه آفرید و با حضور کم‌نظیر خود در صحنه تعیین سرنوشت، شکوفه‌های بوستان اعتدال و امید را به بار نشاند.
وی در این پیام آورده است: انتخابات 29 اردیبهشت با حضور تعیین‌کننده مردم، به حماسه‌ای ماندگار تبدیل شد که ثبات، امنیت و پیشرفت کشور را تضمین می‌کند. باید که به خاطر این نعمت بزرگ، پیشانی شکر به درگاه الهی گذاشت و به پای چنین ملتی گل‌ها و بوسه‌ها ریخت که دوباره آمدند و حماسه تدبیر و امید را برای ایران و اسلام تکرار کردند.
جبارزاده ادامه داده است: دست‌مریزاد به سرانگشتانی که چنین هنرمندانه و هوشمندانه، شکوه و سربلندی را بر لوح تقدیر کشور، نقش زدند، این‌جانب به‌عنوان فرزند کوچک این خطه، ضمن تبریک این حماسه سرشار از خیر و برکت به شما مردم عزیز و رهبری معظم انقلاب، وظیفه می‌دانم از حضور حماسی مردم قدردانی کنم؛ به‌ویژه آنکه این رقابت بزرگ سیاسی، در کمال متانت، آرامش و به‌دوراز هرگونه حاشیه و تنش انجام شد.


دومین همایش بانوان خیر سلامت در تبریز برگزار می‌شود

مجید پورناجی ایران، مدیر عامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین همایش بانوان خیّر سلامت استان روز دوشنبه اول خرداد تبریز خبر داد و اظهار داشت: سلامت جسم و امنیت اجتماعی دو موضوعی است که باعث بقا و توسعه پایدار جوامع می‌شود و در این میان انسان‌های فرهیخته و خیری هستند که برای سلامت اجتماعی  و روانی و امنیت جامعه گام بر می‌دارند.
پورناجی اظهار داشت: مجمع خیران  سلامت  آذربایجان‌شرقی به منظور تامین بخشی از نیازهای بهداشتی و درمانی استان تأسیس شده و ضروری است همه ساله خیران نیک‌اندیش و نیکو خصال دور هم جمع شده، علاوه بر تسری فرهنگ و ایثار، متناسب با حال مادی و معنوی خویش در احداث بعضی پروژه‌های عمرانی نیز سهیم شوند.
وی خاطرنشان کرد: دومین همایش بانوان خیر سلامت آذربایجان‌شرقی بعداز ظهر روز دوشنبه یکم خرداد سال‌جاری در مجتمع فرهنگی رفاهی پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود. فرهنگ‌سازی در زمینه آشنایی با مجمع خیران سلامت از جمله محوری‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.
 پورناجی تصریح کرد: در این همایش قرار است  بیماران مزمن و صعب‌العلاج که توان  تامین هزینه‌های جانبی بیماری را ندارند هر فرد خیر، هزینه یک یا چند نفر بیمار را تقبل فرماید و خانواده‌هایشان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، به جز رنج بیمارداری، رنج دیگری نداشته باشند.


پیام ملت تداوم عقلانیت بود

رضا استاد رحیمی، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی پیام ملت در حماسه 29 اردیبهشت را تداوم عقلانیت و امید به آینده عنوان کرد و افزود: این حضور نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود و جایگاه نظام را در منطقه و بین الملل ارتقا داد.
وی با بیان اینکه مردم ایران روز گذشته انتخابات سالم و باشکوهی را رقم زدند، گفت: مشارکت بالا در این انتخابات نظام را تثبیت کرده و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پایدار کرد. وی با اشاره به مشارکت 70 درصدی مردم استان آذربایجان شرقی در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: اگر چه عده ای با وجود اشتیاق نتوانستند رای دهند، اما حضور همه گروه ها و طیف ها در این انتخابات قابل توجه بود.

آرای 277 شعبه آذربایجان شرقی برای شوراها شمارش شد
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه در انتخابات روز گذشته 65 درصد شرکت کنندگان استان به آقای دکتر روحانی رای دادند، از شمارش آرای ماخوذه در 277 شعبه از مجموع 614 شعبه اخذ رای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان خبر داد.
سعید شبستری خیابانی افزود: بر اساس آرای شمارش شده آقایان شهرام دبیری، فریدون بابایی، محرم محمدزاده، شکور اکبرنژاد، علی آجودان زاده، اسماعیل چمنی، سعید نیکوست، علی شیاری، فرج محمد قلی زاده، عبداله تقی پور، سونیا اندیش، محمد آسودگی، محمد اشرف نیا، ایرج شهین باهر و کریم صادق زاده، جزو 15 نفر اول هستند.
وی اظهار کرد: البته این آمار قطعی نیست و با هر صندوقی که شمارش میشود، آمار تغییرات کلی پیدا میکند./935/
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات