۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۸۹۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تأکید بر فصل الخطاب بوده بیانات رهبر انقلاب درباره سند ۲۰۳۰، تکذیب نماینده مردم تبریز بر عدم حمایت از رئیسی و تأمین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای ستاد انتخابات تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ در دیدار با معلمان، اظهار داشت: فرمایشات معظم له فصل الخطاب است.

وی با بیان اینکه که در تصویب چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ یونسکو، از هیچ کشوری درخواست امضاء نشده است، افزود: اصولا در بین اسناد یونسکو به جز پیمان نامه ها که جنبه الزامی دارند، و باید به تایید مجالس کشورها برسند، هیچ سند دیگری مورد امضای فیزیکی واقع نمی شود و این سند نیز جنبه الزام آور برای اجرا ندارد.

پاشایی خاطر نشان کرد: چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ در امتداد برنامه ‘آموزش برای همه’ قرار دارد که سابقه آن به سال ۱۹۹۰ باز می گردد و برنامه "آموزش برای همه" طی سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ در جمهوری اسلامی ایران اجرا شد و کشور ما به دلیل دستاوردهای موفقی که در ارتباط با برخی از شاخص های آن داشت، مورد تقدیر جهانیان قرار گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به آثار اجرای برنامه آموزش برای همه گفت: بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به میزان باسوادان استان نیم درصد اضافه شده است. از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵ نیز ۲.۵ درصد به میزان باسوادان استان اضافه شده است که دقیقا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و آموزش برای همه است.

وی با تاکید بر اینکه این سند به هیچ وجه الزام آور نیست، و کارگروهی از طرف هیات وزیران برای تطبیق آن با اسناد بالادستی تشکیل شده است، افزود: اجرای سند منوط به همخوانی داشتن با برنامه توسعه کشور، مطابقت با اسناد راهبری توسعه و نقشه جامع کشور می باشد.

مدیریت جهادی دوای درد بیکاری جامعه است
علی‌حسین هاشم پور، معاون سیاسی سپاه عاشورا امروز در نشست روشنگری در جمع جوانان خسروشاه با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات گفت : در قرن 21 آمریکا دنبال برپایی دهکده جهانی برای خودش است و درصدد شکست ایران برای رسیدن به اهدافت خود است، اگر مسؤولان مدیریت جهادی کنند مشکلات کشور در همه زمینه ها قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: نشست‌های روشنفکری فقط مختص روزهای انتخابات نیست و این نشست‌ها از برنامه‌های متداول سپاه است که فرق نمی‌کند در چه روزی باشد. بسیج توانمند کشور شکر خدا در همه جای ایران آماده، حاضر و منتظر هستند تا روند انتخابات به درستی پیش برود.

معاون سیاسی سپاه عاشورا عنوان کرد: محور بحث امروز در مورد برخی شیطنت‌های دشمنان در آستانه انتخابات و بعضاً با زبان برخی افراد در داخل کشور و خارج کشور بازگو می‌شود، امروز تمام بلند‌گوهای دشمنان ما و رژیم‌های استکباری در آستانه انتخابات اعلام می‌کنند ایران نمی‌تواند راه دموکراسی را ادامه بدهد و مجبور هستند با ما همراه بشوند.

عدم حمایت از رئیسی را تکذیب می‌کنم
احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تکذیب متنی از زبان وی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها در خصوص عدم طرفداری از حجت‌الاسلام رئیسی به خاطر مشاهده رفتارات انحرافی تاکید کرد: چنین متنی صحت نداشته و نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که برای افرادی که چنین حرفی را از زبان من منتشر کرده‌اند، متاسفم که برای یک رای بیشتر دست به همه کار می‌زنند، گفت: بی‌هویتی برخی رسانه‌ها که با اخبار زرد و بدون منبع به دنبال اغراض سیاسی هستند، تأسف بار است، برخی افراد و رسانه‌ها در این انتخابات آبروی خود را به حراج گذاشتند و با نشر اخبار بدون منبع، به تخریب رقیب پرداختند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خطاب به برخی سخنان در این روزهای حساس کشور خاطرنشان کرد: در این روزها برخی رسانه‌های بی‌اعتبار و بی‌هویت خود را در معرض نمایش و قضاوت همگان گذاشتند و برای تخریب افراد دست به هر کاری زدند.

تامین 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای ستاد انتخابات تبریز
فرخ جلالی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از تامین 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای ستاد انتخابات این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور برگزاری شکوهمند انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی تبریز روز جمعه 29 اردیبهشت برنامه ریزی‌های لازم برای تامین اتوبوس‌های ستاد انتخابات فرمانداری شهرستان تبریز انجام شده است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی و برنامه ریزی‌های انجام شده، تامین ناوگان مورد نیاز در قالب اتوبوس و مینی بوس در راستای اجرای ماموریت های ستاد انتخابات انجام شده است.

جلالی ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی تبریز علاوه بر تامین اتوبوس‌های ستاد انتخابات، با تمام ظرفیت کار جابجایی مسافران را در چهار پایانه اتوبوسرانی در خطوط شهری و حومه و برای شرکت کنندگان در مراسم نماز جمعه خدمات مطلوبی ارائه خواهد داد./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات