۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۹۸۸۹۴
رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

حدود ۶۶ هزار نفر رأی اولی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد

شبستری با بیان این‌که حدود ۶۶ هزار نفر رأی اولی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: متولدین ۲۹ اردیبهشت سال ۷۸ و قبل از آن می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند.
سعید شبستری خیابانی

سعید شبستری خیابانی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که بیش از 2 میلیون و 955 هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند، اظهار داشت: با توجه به برگزاری همزمان دو انتخابات پیش‌بینی می‌شود مشارکت مردم استان بالای 60 درصد باشد.

وی با بیان این‌که در تعدادی از حوزه‌های انتخاباتی، شاهد برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نیز خواهیم بود، خاطرنشان کرد: مردم حوزه های انتخابیه مراغه و عجب‌شیر و همچنین اهر و هریس ضمن شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس هم حاضر خواهند شد.

شبستری با بیان این‌که حدود 66 هزار نفر رأی اولی در استان وجود دارد، گفت: متولدین 29 اردیبهشت سال 78 و قبل از آن می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند، تجربه دوره‌های پیشین انتخابات نشان می دهد که رأی اولی‌ها همواره حضوری پررنگ تر در این حماسه سیاسی داشته اند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور فراهم شده است، افزود: تعداد شعبات اخذ رای در استان برای انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و 241 شعبه خواهد بود که از این تعداد نیز دو هزار 525 مورد مربوط به شعبات ثابت و 716 صندوق دیگر مربوط به شعبات سیار است.

وی با بیان این‌که در شهرستان تبریز ۱ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط برای شرکت در انتخابات هستند، گفت: ۷۳۰ شعبه اخذ رأی در شهرستان تبریز برپا خواهد بود که از صبح فردا جمعه 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

شبستری از عموم مردم استان دعوت به شرکت در هر دو انتخابات کرد و ادامه داد: در هر یک از شعبات رأی گیری، یک صندوق برای انتخابات ریاست جمهوری و یک صندوق برای انتخابات شورای شهر تبریز تعبیه خواهد شد که در مجموع یک هزار ۴۶۰ عدد صندوق رأی گیری در شهرستان تبریز وجود خواهد داشت.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان نیز 3 هزار و 637 شعبه در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: انتخابات الکترونیکی در شش شهر اهر، مرند، میانه، مراغه، بناب و شهر جدید سهند برگزار خواهد شد که در مجموع تعداد شعبات این بخش نیز 359 شعبه است.

وی در پایان با تأکید بر این‌که شور و شعور انتخاباتی خوبی در سراسر استان حاکم است، گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای که در انتخابات حاصل شود؛ حضور حداکثری مردم در انتخابات مایه تحکیم آرمان‌ها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران و یأس دشمنان نظام می شود./935/۳۰۲/ب2

 

ارسال نظرات