۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۹۸۶۸۰
۱۰ تیرماه سال جاری؛

کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی دهکردی در شهرکرد برگزار می شود

گرجی از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی دهکردی در ۱۰ تیرماه سال جاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد خبر داد و گفت: این کنگره با حضور اقشار مختلف مردم در هفته فقاهت و مرجعیت برگزار می ‌شود.
آیت الله نجفی دهکردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، علی گرجی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست ستاد بزرگداشت هفته فقاهت و مرجعیت در این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، از برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی دهکردی در 10 تیرماه سال جاری در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد خبر داد و گفت: این کنگره با حضور اقشار مختلف مردم در هفته فقاهت و مرجعیت استان که همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی است برگزار می ‌شود.

وی، کمیته های حوزه و روحانیت، پشتیبانی، تبلیغات، بسیج طلاب، کمیته هنری، کمیته مساجد و کمیته دانشجویی را از شاخص ترین کمیته های برگزاری مراسمات هفته فقاهت و مرجعیت استان برشمرد.

گرجی برگزاری جلسات هیأتهای مذهبی را فرصتی مغتنم برای تبلیغ شخصیت آیت الله دهکردی دانست و اظهار کرد: بسیاری از جوانان از فقاهت و مرجعیت آگاهی ندارند که مراسمات مذهبی در ماه مبارک رمضان فرصتی برای نشر این معارف است.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله دهکردی در جوار مرقد ایشان در زینبیه اصفهان خبر داد و افزود: این برنامه عصر روز برگزاری کنگره و با همکاری ادارت استان برگزار می ‏شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تهیه و نصب تندیس و تمبر آیت ‏الله دهکردی، رونمایی از سه جلد کتاب درباره شخصیت ایشان، مراسم تجلیل از خانواده های شهدای روحانیت و حوزه، برپایی نمایشگاه عالمان مجاهد و برگزاری عصر شعر ولایت، مرجعیت و فقاهت را از مهم ترین برنامه های هفته فقاهت و مرجعیت در استان بیان کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت الگو سازی و معرفی الگوهای دینی به نسل جوان، بر لزوم برگزاری گسترده ‌تر کنگره‌های گرامی داشت مراجع و علما تأکید کرد و افزود: جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازگشت به معنویت و اخلاق است.

گرجی در پایان با اشاره به اینکه نسل جوان تشنه معارف دین است، تصریح کرد: باید با زبان جدیدی مسیرهای اتصال نسل جوان به این چشمه‌ ها را معرفی کنیم و باید بدانیم برای تداوم حیات خود به مسجد و محراب و روحانیت و فقاهت نیازمندیم./202/9457/ب1

ارسال نظرات