۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۴۹۸۲۳۸
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

رقیب هراسی دولت به دلیل نداشتن کارنامه و برنامه است/ از توانایی‌ قالیباف استفاده خواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با تأکید بر ارائه گزارش توسط دولت مستقر و لزوم نظرسنجی از مردم برای عملکرد دولت، گفت: دولت کارنامه‌ و برنامه‌ای ندارد و به همین دلیل رقیب هراسی می‌کند.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در اجتماع پرشور مردم اصفهان در میدان امام خمینی(ره)، با بیان اینکه افتخارات بسیاری نظام مقدس اسلامی به برکت خون شهدا و حضور مردان و زنان با بصیرت به دست آورده است، گفت: عزت، اقتدار و افتخارات بسیاری با حضور آگاهانه مردم بصیر به دست آمده است و آنچه ناامنی را از این کشور دور کرده است همین حضور مقتدرانه است.

توجه به جوانان کلید حل مشکلات کشور است

وی ادامه داد: در ساختن کشور و رفع مشکلات نگاه به دستان توانای مردم و جوانان برومند این مرز و بوم کلید حل تمام مسائل است، هیچ بیگانه‌ای برای رفع مشکلات کشور و باز کردن قفل‌ها نمی‌شناسیم که مصمم باشد بدون نگاه به منافعش برای ملت ایران کاری بکند، نگاه به بیگانگان برای رفع مشکلات و معضلات کشور غلط است، کشور ما به برکت عنایات خداوند دارای ذخایر، منابع و ثروت بسیار است و از همه والاتر این نیروی متراکم انسانی، فرهیختگان اثرگذار کشور هستند، مردم و جوانان هستند که می‌توانند گره از مشکلات بگشایند، ربهر معظم انقلا به جوانان اعتماد دارند همانطور که امام خمینی به آنها اعتماد داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به فرصت سوزی در کشور به خاطر نگاه به بیگانگان برای حل مشکلات کشور طی 4 سال اخیر، اظهار کرد: یادمان نرفته است کارهایی که دیگران می‌گفتند ممکن نیست توسط جوانان حل شد، مشکل کشور امروز نقدینگی نیست که شاهد تعطیلی17 هزار کارخانه هستیم و 50 درصد ظرفیت کشور از دست برود و جوانان کشور بالغ بر یک میلیون نفر بیکار باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مردم با مشکلات می‌سازند اما با تبعیض هرگز، مردم ظرفیت شنیدن اخلاس‌ها و فسادها را ندارند و دیگر تحمل شنیدن این اخبار وجود ندارد، اگر همین رویه که در کشور در دولت یازدهم ایجاد شده است برای خلق پول تنها بخشی از آن برای تولید و اشتغال به کارگیری شده بود و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها تعطیل نمی‌شد امروز بحران بیکاری وجود نداشت و شاهد بیکاری جوانان و بزرگسالان نبودیم و دیگر این شرایط برای مردم قابل تحمل نیست.

نه بازگشت به گذشته، نه تحمل وضع موجود، تغییر به نفع مردم

وی تأکید کرد: نه بازگشت به گذشته نه تحمل وضع موجود، تغییر به نفع مردم، ما این موضوع را بارها در جواب کسانی که می‌گویند می‌خواهید به گذشته بازگردید بیان کردیم، دولت برای برجام پیش پرداخت کرد و تمام تعهدات را انجام داد و حتی در قلب رآکتور بتن ریخت، این تعهدات باید نقد شود که دولت توانمندی نقد کردن آن را ندارد و این چک به یک دولت انقلابی مجاهد نیاز دارد تا نقد شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار اصفهان برای جذب توریسم به صورت علمی و تولید اشتغال، تصریح کردک با همین جذب توریسم به صورت علمی می‌توانیم 2 میلیون شغل ایجاد کنیم، برخی می‌گویند نمی‌شود ولی ما می‌گوییم هم می‌دانیم، هم می‌خواهیم و هم می‌توانیم، سؤال ما این است که اگر دولت می‌خواهد مشکلات معیشتی و فقر حل شود چگونه با این دیدگاه خود را در معرض رأی مردم قرار داده است؟ مگر در این ایام انتخابات دریافتی سازمان‌های حمایتی زیاد نشد، این پول‌ها از کجا پیدا شد؟ مگر کسانی که یارانه آنها قطع شده بود دوباره وصل نشد، چگونه بودجه آنها تأمین گشت؟

نامزد دوازدهمین انتخابات ریات جمهوری ، عنوان کرد: دولت تراز انقلاب اسلامی می‌خواهیم که تلاش و کارایی آن برای جهان زبان زد و الگو باشد، این حق نیست که جوان بیکار ما غصه دار باشد و پدری از خانواده خود به خاطر مشکلات مالی و فقر در خجالت باشد، ما می‌توانیم فقر را از جامع هبزداییم و بحران بیکاری را از بین ببریم، مسکن مهر در هر سال تنها 6 درصد پیشرفت داشته است، مسکن مهری که مردم فرش زیرپا و طلا و دارایی خود را برای آن فروختند، می‌گویند مسکن اجتماعی، گزارش بدهید چند مسکن اجتماعی ایجاد کردید؟

دولت به دلیل نداشتن کارنامه رقیب هراسی می‌کند

وی با تأکید بر اهمیت ارائه گزارش توسط دولت مستقر و لزوم نظرسنجی از مردم برای عملکرد دولت، گفت: دولت کارنامه‌ و برنامه‌ای ندارد و به همین دلیل رقیب هراسی می‌کند، می‌گویند می‌خواهند دیوار ایجاد کنند، بله ما دیواری بین مردم و مفسدان اقتصادی خواهیم کشید، برای پاسخ به مردم نسخه‌ای از حقوق شهروندی را به صورت نمادین رونمایی می‌کند، مشکل مردم اینها نیست. برای کارگزاران دولت مردم دو شرط داریم، تقوا و کارآمدی، برنامه‌های ما موجود است اگرچه کمبود برنامه در کشور نیست بلکه مشکل نبود اقدام و عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: مردم می‌گویند دوران حرف درمانی گذشته است، زمان اقدام و عمل است، مشکل جامعه ما اختلاف در نگاه است که کشور را دچار مشکل کرده است، در قضیه برجام حتی گفتند آب خوردن هم بند به این قرارداد و برجام است، در قضایای دیگر شاهد نگاه دیگری هم هستیم و آن تضعیف بنیه دفاعی کشور است، بنیه دفاعی برای نجنگیدن است نه برای اینکه بجنگیم.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، یادآوری کرد: به برخی کشورها گفته شد توان دفاعی خود را تضعیف کنید کردند و دستورات دیگری به آنها دادند که در نهایت مدیریت کشوری آنها را از بین برد و دچار مشکلات بسیاری شدند، ما نگاه با حسن ظن به بیگانگان و دشمنان را خطا می‌دانیم، در دولت کار و کرامت با همه دولت‌ها تعامل خواهیم داشت اما تعاملی عزتمندانه، با حفظ اقتدار و شأنیت ملت ایران، ارتباط بین دانشگاه و علم با اقتصاد و صنعت را برقرار خواهیم کرد، کسانی که دم از دیپلماسی می‌زنند پاسخ بدهند علیرغم رابطه قوی ما با عراق سهم ما از بازار عراق چقدر است، یکی از وظایف مهم دیپلماسی ایجاد بازار صادرات است، علیرغم ظرفیت‌های بسیار اما از آنها استفاده نشده است.

یک سند عادلانه برای حل مشکل آب استان‌ها باید تدوین شود

وی اصفهان را دارای ظرفیت‌های بسیار در حوزه کشاورزی دانست و تصریح کرد: باید یک سند عادلانه برای استفاده و بهره‌وری از آب در استان‌های کشور ایجاد کرد تا همه بتوانند به خوبی از منابع طبیعی استفاده کنند، در کشور مشکل کمبود منابع و نیروی انسانی نداریم بلکه مشکل ضعف مدیریت و استفاده از منابع است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر اهمیت حفظ حقوق مردم برای داشتن شغل و حفظ کرامتشان تأکید کرد و گفت: حق هنرمند این نیست که در گوشه بیمارستان به خاطر مشکلات مالی دغدغه جدی نداشته باشد، اگر کسی فیلمنامه نوشت باید بتواند با فرصت‌های عالی و عادلانه از وضعیت و شرایط استفاده کند.

نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه توسعه‌ای عده‌ای را ثروتمند می‌کند و فقرا را تحت مدیریت و ریاست آنها می‌بیند، اظهار کرد: نگاه دیگر اما این است که همه باید بتوانند از فرصت برابر و عادلانه استفاده کنند، تسهیلات عادلانه در اختیار مردم قرار بگیرد، این عادلانه نیست که چند نفر تسهیلات بسیار بانکی بدون سود بگیرند و در بانک‌ها برای دریافت سود قرار دهند، درحالی که جوانان در صف‌های طولانی وام هستند، اگر این بدهکاران بانکی بدهی خود را بپردازند مشکلات جوانان برای وام ازدواج رفع خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت شفاف سازی در حوزه بانکی، تصریح کرد: با اینکه وزرا و مدیران تاجر و مدیر باشند موافق نیستیم و معتقدیم باید با نگاهی همراه با کرامت به تمام اقشار جامعه نگاه کرد و برخورد با کرامت باید دستور کار دولت باشد، به عنوان یک طلبه در تمام استان‌ها یک دفتر به عنوان نظارت و بازرسی تحت اشراف رییس جمهور قرار خواهم داد تا سخن مردم توسط رییس جمهور شنیده شود.

باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر اهمیت رونق کشاورزی از طریق حمایت از کشاورزان و جلوگیری از مهاجرت کشاورزان به شهر، افزود: امروز مردم ما از جناح بازی و حزب بازی و اتهام زنی دولت‌ها به دولت‌های قبلی و دزد دزد کردن دولت‌ها خسته شده‌اند، امروز اعلام بدون اقدام برای مردم اطمینان آور نیست، دولت باید گزارش عملکرد حقیقی به مردم بدهد و افزایش درآمد به جای اینکه از جیب مردم و کاسبان باشد باید از یقه سفیدهایی باشد که فرار کلان مالیاتی دارد.

وی رقیب دولت یازدهم را عملکرد آن عنوان کرد و گفت: من رقیب فقر، بیکاری، فساد اداری و ناکارآمدی هستم و با عنایت خداوند متعال این مشکلات را در کشور برطرف خواهیم کرد، ما معتقدیم از همه ظرفیت‌های کشور باید استفاده کنیم و همه مردم و فرهیختگان و صاحب نظران با هم سلایق می‌توانند برای کار و کرامت در کشور فعالیت کنند.

قالیباف انسان زمان شناسی است که از توانایی‌های او استفاده خواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به انصراف محمدباقر قالیباف به نفع وی، تصریح کرد: آدم سیاسی کسی که خود و زمان خود را بشناسد و در زمان مناسب کار مناسب را انجام دهد، در دولت کار و کرامت از ظرفیت شخصیتی، اجتماعی، مدیریتی و دیگر ظرفیت‌های بسیار ایشان و دیگر عزیزان خدمتگذار ملت استفاده خواهیم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انقلابی بودن به معنای احساسی بودن نیست بلکه نگاه ما به کشور و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور و آینده پیش رو کاملا عقلانی است، جذب نیرو در سازمان‌ها و ادارات باید ساماندهی شود، افراد در ادارات هرکدام یک شرایط متفاوتی دارند و ما معتقدیم باید شرایط جذب نیروها و نظام پرداخت باید عادلانه شود و در یک کلمه دولت به نام شرکت نباید حیاط خلوت داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ امنیت ملی و قربانی مسائل شخصی نشدن امنیت ملی، گفت: آقای روحانی شما می‌دانید قلب من صندوقچه اسرار است و اگر لب به سخن گشودن باز کنم کسی حریف من نخواهد بود اما کاندیدای انتخابات باید ظرفیت داشته باشد و امنیت کشور و صلاح جامعه را در نظر داشته باشد./1304/پ۲۰۰/ج۱

ارسال نظرات