۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۹۸۱۲۸
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

روحانیت در خط مقدم مقابله با گسترش شبهات دینی و جریان‌های انحرافی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: گسترش شبهات دینی و ترویج تفکرات غربی شبه نوگرایی و حمایت رسمی استکبار جهانی از جریان‌های شبه روشنفکری در جهان اسلام از تهدیدهایی است که باید روحانیت به‌ صورت ویژه به مقابله با آنها برخیزد.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی امروز در دیدار شماری از روحانیان استان، با اشاره به فرصت‌های فرهنگی موجود در جامعه، اظهار کرد: نقش فرهنگی زنان مسلمان ایرانی در خانواده، گفتمان حجاب و عفاف زن در سطح جهانی و نقش و حضور فعال بانوان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی با رعایت موازین اسلامی باید بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی نرخ بالای آموزش عالی زنان، گفتمان خانواده و ارزش‌های اسلامی آن در سطح بین‌المللی، استحکام خانواده در ایران و حفظ ارزش‌های آن و فرهنگ خانواده گسترده و تأثیر آن بر احساس امنیت روانی و اجتماعی را از دیگر نقاط قوت موجود در این زمینه دانست.

حجت‌الاسلام قدیمی در ادامه با اشاره به ضعف‌ها و تهدیدهای موجود در بخش فرهنگ جامعه، خاطرنشان کرد: ضعف در کادرسازی فرهنگی و فقدان برنامه جامع در این خصوص، ناکارآمدی دستگاه‌های تبلیغی کشور در تعریف قالب‌ها و محتواهای جذاب فرهنگی و چالش‌های ناظر به هویت نسل جوان را ازجمله تهدیدهای فرهنگ اسلامی و ایرانی ذکر کرد.

وی با یادآوری رواج فرهنگ فردگرایی یا منفعت مداری شخصی و فقدان الگوهای مناسب و شایسته فرهنگی، ادامه داد: ناهمخوانی و عدم انطباق تقاضاهای فرهنگی با تمهیدات فرهنگی، تمایز برداشت‌ها، رویکردها، قرائت‌ها و گفتمان‌های فرهنگی نزد نخبگان رسمی نظام و ناکارآمد بودن صنعت فرهنگی کشور و عدم انطباق کالاهای فرهنگی تولیدی با تقاضاها و نیازهای نسل جوان ازجمله مواردی است که باید مورد توجه متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام قدیمی ضعف و ناکارآمدی نظام‌های نظارتی، گسترش شبهات دینی و ترویج تفکرات غربی شبه نوگرایی، کنترل خبری و اطلاعات رسانه‌ها و شکل‌دهی به افکار عمومی از سوی امپریالیسم خبری و حمایت رسمی استکبار جهانی از جریان‌های شبه روشنفکری در جهان اسلام را از دیگر تهدیدهایی ذکر کرد که باید از سوی مسؤولان و متولیان به‌ویژه جامعه روحانیت پاسخ داده شود.

وی اضافه کرد: گسترش لائیسم در کشورهای همسایه و تلاش برای تسری آن به داخل کشور، گسترش ابتذال و ترویج تجمل‌گرایی و تشویق به مصرف کالاهای خارجی و نفوذ عوامل بیگانه و ضدانقلاب در جامعه علمی، فرهنگی و هنری کشور هم از تهدیدهایی هستند که اگر به آنها توجه نشود دچار خسران بزرگی خواهیم شد.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: ظهور هنرمندان تربیت‌ شده در سیستم‌های فرهنگی غربی در مراکز فرهنگی و هنری کشور، جنگ روانی دشمن از طریق ماهواره، اینترنت و غیره، اشباع بازار فرهنگی از کالاهای جذاب فرهنگی بیگانه و ترغیب نخبگان علمی و فرهنگی کشور به ترک کشور از تهدیدهای فرهنگ اسلامی ما به شمار می‌روند که باید برای رفع آنها چاره‌اندیشی شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات