۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۴۹۸۱۱۱
آیت الله طباطبایی نژاد:

افرادی که درست کار نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند را انتخاب نکنیم

امام جمعه اصفهان گفت: در انتخابات باید چپ و راست را کنار بگذاریم، راجع به نامزدها تحقیق کنیم و افرادی که درست کار نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند را انتخاب نکنیم.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار شورای مرکزی بسیج رسانه استان اصفهان، اظهار کرد: خوشحال هستیم بسیج رسانه تشکیل شده است، البته جای آن بود که از اول  انقلاب همه رسانه های ما بسیجی باشند و توقع ما همین بود.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که در ذهن من از ابتدای انقلاب این بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی دنیا همه خبرهای خوب و راست و حقیقت را از ایران دریافت کند، گفت: ولی متاسفانه اینگونه نشد و شاهد تشکیل یکسری روزنامه های زنجیره ای بودیم که این مهم را محقق نساخت و در جبهه غیر حقیقت بعضا قلم فرسایی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: از این رو تشکیل بسیج رسانه دراین زمان ضرورت پیدا کرد،  توصیه این است که هیچ گاه خلاف واقع قلم نزنید و حتی برای دشمن هم خلاف ننویسید، تهمت، اتهام و توهین و خلاف نویسی امروزه در رسانه ها و خاصه فضای انتخاباتی  متاسفانه دیده می شود که شایسته نیست.

وی با اشاره به دیدار و میتینگ انتخاباتی روز گذشته در میدان امام اصفهان، ابراز کرد: متاسفانه روزگذشته درمیدان  امام خبری از اسلام نبود، برای رای آوری  نباید هرکاری کرد و هر حرفی را زد، نباید برای رای آوری کنار هر فردی ایستاد  و با آن همکلام شد.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: انسان باید هدف داشته باشد و در راستای هدف خود نباید با هر کسی گپ و برای دلخوشی آن هر حرفی بزند، از منظر امام علی(ع) با همه خوب بودن اشتباه است و نشانه خوب بودن فرد نیست، یک انسان هدفمند  هرگز نباید در هر کاسه ای آب بخورد و با هر کسی دم خور شود.

وی ادامه داد: بر اساس سوره والعصر که شناسنامه مومن است، انسان خسران دیده کسی است که به سرمایه او آسیب وارد آید، از منظر قرآن کریم، همه خسران می بینند مگر کسانی که مومن هستند و عمل صالح انجام دهند و توصیه به حق و صبر کنند.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: یک مسلمان واقعی کسی است  که عالم عامل باشد، توقع ما این است  که همه رسانه ها ایران، بسیجی باشند،اصحاب رسانه باید ناظر بر همدیگر باشند و خود اجازه خلاف نویسی را به همدیگر ندهند.

وی افزود: برای واقعیت نوشتن، عقل واقعیت نویسی هم باید باشد، عقل واقعیت بیان میکند که نباید دروغ نوشت ولی نباید هر حقیقتی را هم بیان کرد، حقیقتی که به اصل اسلام ونظام آسیب وارد آید، جایز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: رسانه های بسیجی باید خبری را بیان  و تهیه و تولید کنند که باعث رشد فکری آحاد جامعه شود، هرخبری نباید  تولید شود، رسانه ها باید معلم اخلاق و فرهنگ دینی باشند.

وی با اشاره به روایتی از رسول مکرم اسلام(ص) «من بَهَّتَ مُؤمِناً أو مُؤمِنَةً أو قَالَ فِیهِ مَا لَیسَ فِیهِ أقَامَهُ اللهُ تَعَالی یَومَ القِیَامَةِ عَلَی تَلٍّ مِننَّارٍ حَتَّی یَخرُجَ مِمَّا قَالَهُ فِیهِ» گفت: پیامبر اکرم می فرمایند، هر کس به مرد یا زن مؤمن بهتان زند یا درباره او چیزی بگوید که از آن مبراست خداوند در روز رستاخیز وی را بر تلّی از آتش نگه دارد تا از حرف خود درباره او برگردد.

آیت الله طباطبایی نژاد اذعان کرد: البته تهمت نزدن به معنای بیان توافقی نیست، نواقص و ضعف ها برای روشنگری مردم باید بیان شود، از امام صادق(ع) روایتی وجود دارد،  که کسی  اگر علیه کس دیگری سخن بگوید با این هدف که طرف مقابل را تنزل بخشد و ذلیل کند، خداوند این فرد را از ولایت خود خارج می کند و جز ولایت شیطان قرار می دهد که شیطان نیز آن را قبول نمی کند.

وی ادامه داد: رسانه و نویسندگی کار بسیار ارزشمندی است ولی باید مراقبت شدید داشت، راه خوراک معنوی انسان، چشم و گوش است، خوراک معنوی دست رسانه است، بنابراین نباید خوراک مسموم به مردم داد.

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: در روایت آمده است که کسی اگر از گناه دوری کند و تقوا داشته باشد، خدا راه فرار از فتنه را به او می دهد و نوری به او عطا می کند که در ظلمت ها نجات می یابد.

وی افزود: بسیج رسانه باید حقایق به صلاح مملکت و نظام را بیان کند و از سیاه  نمایی دوری جوید،برخی از رسانه ها به تعبیر امام علی(ع) مگس صفت هستند و از میان همه فضایل و خوبی ها به دنبال کثافت ها هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد درادامه اشاره و تاکیدی به بحث انتخابات کرد و گفت: شرکت و حضور در انتخابات  یک مسأله عقلی و شرعی است، نظام ایران از دو قسمت جمهور یعنی مشارکت و نظر اکثریت مردم  و اسلامی یعنی براساس قوانین اسلامی تشکیل شده است.

وی ابراز کرد: به افتخار می توان اعلام کرد که همه مسؤولان  نظام ایران مستقیم و غیرمستقیم با نظر و رای مردم انتخاب می شوند و بهترین نوع دموکراسی و حقیقی ترین نحوه آن در ایران اجرا می شود، در 38 سال گذشته نزدیک به  این تعداد هم انتخابات در ایران برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تقریبا با حکم حکومتی خود حضور در پای صندوق های رای را واجب دینی کرده اند چرا که تحقق این امر را باعث سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان می دانند.

وی ادامه داد: حضور و مشارکت در انتخابات یک واجب دینی و اجتماعی است، درصد بالای  حضور در پای صندوق های رای، مایه یأس دشمنان را به همراه دارد، گله مردم از مسئولان خود به معنای بی اعتنایی به نظام و مملکت خود نیست،

وی با بیان اینکه باید با حضور پای صندوق های رای  این پیام را مخابره کنیم که ما به دنبال سرپرست خانواده خود  یعنی رهبری هستیم افزود : مردم علیرغم گلایه‌هایی که دارند، همواره پشت حکومت ایستاده‌اند، مهم این است که قطار در حال حرکت بر روی ریل خودش است، دعواهایی داریم که آن‌ها را حل می‌کنیم اما مظهر وحدت همه مردم وابستگی به انقلاب و حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است؛ در انتخابات باید چپ و راست را کنار بگذاریم، راجع به نامزدها تحقیق کنیم و افرادی که درست کار نمی‌کنند و فقط شعار می‌دهند را انتخاب نکنیم./202/939/ب1

ارسال نظرات