۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۴۹۷۹۹۳
در سال جاری صورت می گیرد؛

برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان چهارمحال و بختیاری

مسؤول بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری از برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان خبر داد و گفت: از محورهای اصلی این جشنواره می ‌توان به امر به ‌معروف و نهی ازمنکر، اقتصاد مقاومتی، جنگ‌ نرم و سبک زندگی ‌اسلامی اشاره کرد.
جشنواره ابوذر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، عیسی حیدری، مسؤول بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری، عصر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه این استان با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: یکی از محورهای برگزاری برنامه‌ های  سال 1396 بسیج رسانه امر به‌ معروف و نهی از منکر است که این موضوع در جشنواره رسانه‌ای ابوذر که سال گذشته در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد جز محورهای اصلی بود.

وی از برگزاری دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و تصریح کرد: از محورهای اصلی این جشنواره می ‌توان به امر به ‌معروف و نهی ازمنکر، اقتصاد مقاومتی، جنگ‌ نرم، سبک زندگی ‌اسلامی اشاره کرد.

مسؤول بسیج رسانه استان چهارمحال و بختیاری با تشریح برنامه‌های پیش‌ بینی شده در سال جدید، افزود: دوره‌های آموزش خبرنگاری، جلسات ماهیانه با محوریت امر به ‌معروف و نهی از منکر، توجه به سبک زندگی اسلامی از برنامه‌های شاخص بسیج رسانه است.

این مقام مسؤول نقش اصحاب رسانه را در ترویج امر به ‌معروف و نهی از منکر تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: نقش رسانه در بحث انتخابات جهت دعوت آحاد مردم به شرکت در انتخابات و هم‌چنین انتخاب آگاهانه و اصلح نسبت به سایر اقشار سنگین‌تر است.

وی با تأکید بر اینکه امر به ‌معروف و نهی ازمنکر یک واجب فراموش شده است، تصریح کرد: احیای امر به ‌معروف و نهی ازمنکر نیاز به یک همکاری همگانی دارد و در این بین نقش اصحاب رسانه در آگاهی‌بخشی به مردم بسیار اهمیت دارد.

حیدری با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در سلامت جامعه خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر مانند حج و نماز بر ما واجب شده است که متأسفانه در بین مردم مظلوم و مورد غفلت واقع شده است، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه مردم است که حتی در قانون اساسی هم برای آن قوانین تدوین شده است و مردم وظیفه دارند تا به این فریضه مهم و اثرگذار بپردازند.

وی در پایان شرایط ارتباطی جوامع بزرگ را دارای تفاوتهای بسیار در جوامع کوچک و محدود دانست و بیان کرد: لازم است که شرایط و مصادیق امر به معروف در جامعه کنونی را به خوبی بشناسیم و مصادیق را به خوبی شناسایی کنیم و نسبت به وظایف فردی و جمعی خود برای انجام این دو فریضه مهم آشنا باشیم./۲۰۳/۹۴۵۷/ب۱

ارسال نظرات