۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۵۲۵
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

دکترین مهدویت در جامعه نهادینه شود

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه گفت: دکترین مهدویت بایستی از مساجد و حسینیه ها به سایت ها و کانال های ماهواره ای و در کتاب های دانشگاهی مطرح شود تا همه باور کنیم که عقل و شعور و ادراک ما به بلوغ رسیده و آماده پذیرایی از آن خورشید عالم تاب هستیم.
رضوی مهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام  سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم شب گذشته در دیدار با جمعی از طلاب مبلغ حوزه علمیه همدان در رابطه با شاخصه های اصلی منتظران  حقیقی ظهور، ابراز داشت: شاخصه اصلی منتظران حقیقی ظهور قرآن محوری در زندگی و در تمامی شئونات زندگی است.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) قرآن ناطق هستند، افزود: یاوران حقیقی مهدی موعود(عج) کسانی هستند که عملکردشان قرآنی و گفتار و کردارشان قراآنی و برگرفته از قرآن باشد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی، اظهار داشت: حقیقت امروز، زمینه سازی جهانی برای درک ظهور منجی است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه جهانی علاوه بر خودباوری، اعتقاد به پیشوامحوری، امام محوری و مسؤول محوری بایستی خود را برای خیزش جهانی برای ظهور مهدی موعود آماده سازد.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به ویژگی های یاوران مهدی(عج) ابراز داشت: امروز باید بدانیم یاوران مهدی مجاهدانی هستند که مقهور رانت خواری، ویژه طلبی برای خود، مقام و منزلت اقتصادی نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: منتظران واقعی امام کسانی هستند که حلال و حرام در اعمال و کسب و کارشان دیده می شود و به قوانین الهی پایبندند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایاتی از ظهور حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: عشق یه مهدی و مهدویت ریشه در فطرت انسانها دارد، مهدی موعود فقط متعلق به مذاهب و فرق اسلامی نیست.

وی یاد آور شد: همانطور که در روایات آمده است امام مهدی (عج)در زمان ظهور به همراه چهار نبی هستند و از این روایت می شود نتیجه گرفت که مهدی منجی تمامی اقوام ، ادیان با هر فرهنگ و رسومی است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه در پایان خاطرنشان کرد: دکترین مهدویت بایستی از مساجد و حسینیه ها به سایت ها و کانال های ماهواره ای و در سایت ها و کتاب های دانشگاهی مطرح شود تا همه باور کنیم که عقل و شعور و ادراک ما به بلوغ رسیده  و آماده پذیرایی از آن خورشید عالم تاب هستیم./979/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات