۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۹۷۴۵۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

دولتی ها مردم را در انتخابات آزاد بگذارند

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از اینکه برخی دارند با تهدید و یا تطمیع مردم آنها را برای انتخابی خاص جهت می‌ دهند، گفت: مردم باید بر اساس وظیفه خود آزادانه انتخاب کنند و کسی حق ندارد با تهدید و تطمیع مردم، نظر خود را بر آنها تحمیل کند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلا بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: امروز در شرایط بسیار حساسی هستیم و دین ما با تصمیمات غلط برخی در معرض آسیب قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: امروز فرهنگ و ارزشهای انقلاب در معرض آسیب است و به هیچ وجه وقت سکوت و مسامحه نیست.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه اخیرا رهبر معظم انقلاب مسأله مهم و خیانتی عظیم که علیه نظام اسلامی صورت گرفته را افشا کردند، گفت: روح سند 2030 بر مبنای دین‌ زدایی است، دین‌زدایی از آموزش وپرورش و این خط بزرگی است چراکه در واقع این‌بار نوجوانان ما را هدف قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این سند را مخفیانه امضا و اجرا کردند، افزود: این سند 17 ماده دارد که 16 بند آن با مبانی اسلام مخالفت دارد، اخیرا با حذف برخی دروس از کتابهای آموزشی آثاری از اجرای سند 2030 مشاهده شده بود که به لطف الهی سه شب پیش با دستور رهبری ملغا شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه تنها یک هفته تا آزمون بزرگ الهی و جهادی عظیم فرصت باقی است، تشریح کرد: دغدغه اهل تقوا این روزها مهیا شدن برای این جهاد، آمادگی برای رقم زدن سرنوشت کشور، تقویت پایه‌های نظام اسلامی و برای مأیوس کردن دشمنان اسلام و ایران است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نظام ما یک جمهوری اسلامی است و مردم رکن مهم این نظام هستند، اظهار کرد: نظام اسلامی که امروز به حول قوه الهی شکل گرفته است با رأی ما از آن صیانت خواهد شد؛ شرکت در انتخابات، تداوم با نشاط راهی است که سالها پیش آغاز کردیم.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه نظام اسلامی امروز نیازمند رأی بالا و درست است، گفت: شرایط امروز نظام اسلامی هم نیازمند عمل و هم حسن عمل است، مردم همانند گذشته با حضور خود به اسلام جان تازه می ‌بخشند تا راه نظام اسلامی با قدرت ادامه پیدا کند و به ظهور منجی ختم شود.

وی با تبریک میلاد با سعادت امام عصر(عج) و عید نیمه شعبان، انتظار فرج را مهمترین وظیفه در زمان غیبت دانست و افزود: انتظار فرج طبق روایات نه تنها افضل اعمال، بلکه افضل عبادات و بهترین جهاد امت اسلامی است، قطعا منظور از انتظار، نشستن و دعا کردن و منتظر ماندن صرف نیست، انتظار مفهومی پویا، متحرک و تلاشگرانه با خود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: انتظار واقعی قطعا انسان خمود و راکد نمی ‌پذیرد، کسی را می‌ خواهد که با تحرک خود انسجام جامعه اسلامی را حفظ کند، انسانی که با بصیرت و جهاد همه جانبه‌اش اسلام را زنده نگه دارد.

وی نمونه بارز انتظار فرج را انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: از همه توان باید مایه گذاشت و انقلاب را حفظ کرد، به فرموده امام راحل حفظ نظام از نماز واجب تر است، امروز اگر می ‌خواهیم منتظر واقعی باشیم باید از انقلاب صیانت کنیم و نگذاریم به دست بیگانه بیفتد، نباید اجازه دهیم افراد بی ‌درد و ناسالم زمام امور را به دست گیرند و عامدانه یا غافلانه این امانت را به دست دشمن بدهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما با رأی خود کارگزاران نظام را انتخاب می ‌کنیم، گفت: درست رأی دادن از مصادیق صیانت از نظام و انتظار فرج است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انتخابات از جهات مختلف بسیار مهم است، افزود: هم دشمنان به این انتخابات امید بسته‌اند و هم دوستان، به فرموده رهبر فرزانه انقلاب انتخابات هم می ‌تواند مایه قدرت نظام باشد و هم مایه ضعف نظام که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تأکید کرد: مراقب باشیم به افرادی رأی دهیم که نظام را تقویت و امید دشمنان را قطع می ‌کنند، منافع شخصی و حزبی را کنار بگذاریم و با عقلانیت حضور یابیم و رأی تکلیف مدارانه بدهیم، در این صورت است که حتی اگر اشتباه کردیم مسؤول نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی جناحها مردم را فریب می ‌دهند و راه غلط پیش پای آن‌ها می‌گذارند، گفت: اگر با معیارهای خداپسندانه اصلح را شناختید موظفید به دیگران معرفی کنید و نگران نارضایتی یا خوشایند اطرافیان نباشید، در این کشور اگر چیزی هست به برکت انقلاب و خون شهدا است و همه ما مؤظفیم از انقلاب و ارزشهای آن دفاع کنیم پس انتخاب ما هم باید در این راستا باشد.

امام جمعه شهرکرد با انتقاد از اینکه برخی دارند با تهدید و یا تطمیع مردم آنها را برای انتخابی خاص جهت می‌ دهند، تصریح کرد: مردم باید بر اساس وظیفه خود و آزادانه انتخاب کنند و کسی حق ندارد با تهدید و تطمیع مردم نظر خود را بر آنها تحمیل کند، این دخل و تصرف در آرای مردم است، دولتی ها مردم را آزاد بگذارند و دخالت نکنند در تصمیم مردم، رأی مردم حق الناس است، باید مراقب بود./9457/۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات