۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۵۹۴
قالیباف در جمع مردم خرم آباد:

رفع مشکلات کشور نیازمند اقدام و عمل است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رفع مشکلات کشور نیازمند اقدام و عمل است، گفت: برای پیشرفت کشور و رفع این مشکلات باید زمینه مشارکت و حضور مردم فراهم شود.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد باقر قالیباف، عصر امروز با حضور در جمع مردم خرم آباد در ورزشگاه تختی با بیان اشاره به رشادتها و شهادت طلبی مردم لرستان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، آیت الله طاهری خرم آبادی و شهدایی همچون شهید سعیدی و شهدای تیپ ۵۷ حضرت ابوالفضل(ع) در استان مایه افتخار است.

وی با اشاره به اینکه لرستان نخستین استانی بود که در راستای شروع تبلیغات ایشان انتخاب شده است، افزود:  مفتخرم که سفرهای انسانی خود را از یک استان محروم شروع کردم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب محرومان و مستضعفان است و امام ما امام محرومان بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز باید در جهت خدمت به محرومان و مستضعفان تلاش کرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیتها و منابع موجود در کشور برای رفع مشکلات جامعه  بیان کرد: امید است  ۲۹ اردیبهشت سکان اداره کشور را در حوزه مدیریت به دست کسی بسپاریم که از این منابع و ظرفیتها در جهت رفع مشکلات معیشتی استفاده کند.

قالیباف با بیان اینکه سرمایه بانکها متعلق به همه مردم است، گفت: مردم باید بتوانند برای اقتصاد کشور از یک کشاورز تا یک کارمند و کارآفرین و کارگر از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه امروز چند ده هزار میلیارد از سرمایه های بانکی فقط در اختیار چند نفر قرار می گیرد و مردم برای وام ازدواج باید ماه ها در صف بمانند، افزود: اینها کسانی هستند که ما به آنها ۴ درصدی ها می گوییم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وضعیت مؤسسه های مالی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز مردم مستضعف سپرده گذاری کردند اما شاهد هستیم که هر روز مجموعه هایی همچون کاسپین که مردم حداقل سرمایه خود را در آنجا گذاشتند، چه وضعی پیدا می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت برقراری امنیت اقتصاد و سرمایه در کشور خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر چیز نیازمند آرامش، دوستی و محبت با یکدیگر هستیم.

قالیباف با بیان اینکه چطور در مرزها همه چیز قابل کنترل است ولی قاچاق کالا توسط ۴ درصدی ها که بیشترین منفعت را از اموال عمومی بدون هیچ تلاشی می برند، کنترل نمی شود، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که دلالان واسطه گر بدون هیچ تلاشی بیشترین سود را می برند و کشاورزان ما را زمین می زنند.

وی با تأکید بر اینکه به جای حرف زدن باید شعارهای خود را در عمل ثابت کنیم، گفت: باید کاری کنیم که اختیار در دست مردم باشد و بتوان با استفاده از ظرفیت مردمی در جهت رفع مشکلات مردم اقدام کرد.

با وجود رانت خواری بیکاری ریشه کن نخواهد شد

وی با اشاره به اینکه برخی معتقد هستند نمی شود پنج میلیون شغل ایجاد کرد، بیان داشت: زمانی که سرمایه ها را به صورت رانت در اختیار برخی قرار می گیرد ریشه بیکاری ریشه کن نمی شود.

قالیباف با تأکید بر ضرورت حضور و مشارکت مردم در رفع مشکلات کشور بیان کرد: اگر مردم را در اقتصاد مشارکت دهیم می توان کار و شغل ایجاد و مشکلات معیشتی و بیکاری را برطرف کرد.

وی با اعلام حمایت از تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: دست کسانی که از مسیر غیر قانونی کالای غیر ضروری وارد کشور می کنند باید قطع شود و در این راستا مشارکت مردمی ضروری است.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بر ضرورت حفظ صداقت در گفتار و عمل تأکید کرد و گفت: برخی بر این باور بودند که در یک دوره 100 روزه مشکلات کشور حل می شود و امروز می گویند رفع مشکلات کشور نیازمند یک دوره زمانی 40 ساله است، چهار سال زمانی مناسب و کافی برای رفع مشکلات و پیشرفت و آبادانی است.

کشور نیازمند کار و عمل است

قالیباف در ادامه با تأکید بر اینکه رفع مشکلات کشور و جلب رضایت مردم با شعر امکانپذیر نیست، گفت: ما باید به جای حرف کار و به جای شعار عمل از خود نشان دهیم.

وی آموزش عالی را موتور حرکت و پیشرفت کشور در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان و آموزش و پرورش و معلمان در دستور کار قرار خواهد گرفت و به صورت جدی دنبال می شود؛ برای رشد و پیشرفت کشور و رفع مشکلات باید از ظرفیت و نیروی جوانان استفاده شود و به این قشر اعتماد شود.

وی افزود: باید کسی مدیریت کشور را در دست گیرد که به عهدی که با مردم در سال ۵۷ بسته شد،«مردم باید در تمام امور حضور داشته باشند»، پایبند باشد و زمینه حضور مردم فراهم کند./9459/پ۲۰۱/ج۱

ارسال نظرات