۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۹۶۵۸۴

چد خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

رونمایی از کتاب خط سوم تبریز، برگزاری کارگاه آموزش مدیریت کوتاه مدت فرهنگی، سفر انتخاباتی میرسلیم به استان و افتتاح مدرسه ای خیرساز در میانه از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کتاب مجموعه شعر شاعران خط سوم تبریز با مقدمه و گزینش «مرتضی طوسی» و اشعار ترکی و فارسی 30 شاعر جوان تبریزی تهیه و توسط نشر شانی تهران چاپ شده است.
این کتاب، مجموعه ی اول خط سوم با محوریت اشعار کلاسیک شاعران حاضر در نشست ادبی خط سوم محسوب می شود که اکثرا طیف شاعران جوان این نشست را تشکیل می دهند.

این کتاب شامل دو بخش است که در بخش نخست، اشعار ترکی و در بخش دوم نیز اشعار فارسی شاعران نشست ادبی خط سوم گردآوری شده است. کتاب اشعار خط سوم در روز دوم  نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شده و با استقبال علاقمندان به شعر و ادبیات مواجه شده است.

برگزاری کارگاه آموزش مدیریت کوتاه مدت فرهنگی
محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: یکی از دغدغه های مهمی که امروز برای فعالان فرهنگی وجود دارد. نوع مدیریت، ارتقاء و اعتلای فرهنگ و مباحث فرهنگی در جامعه است.

وی ادامه داد: کارگاه آموزش مدیریت فرهنگی ویژه مدیران مسئول، بازرسین و اعضای موثر فرهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان مرند به همت کانون حضرت زینب (س) روستان یکان علیا و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود.

هادی نیا هدف برگزاری این دوره را تامین و تربیت نیروهای متخصص در امر مدیریت فرهنگی عنوان کرد و افزود: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد از مراکز مهم و تاثیر گذار در امر فرهنگ، امروز نیازمند مدیرانی متخصص و کار آزموده در مباحث مدیریت فرهنگی هستند و این دوره های آموزشی می تواند تامین کننده این اهداف باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: این دوره آموزشی در روز سه شنبه( 19 اردیبهشت ) از ساعت 8:30 صبح در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند و با بهره گیری از حضور اساتید مرتبط در حوزه مدیریت فرهنگی، برگزار می شود.

گفتنی است این دوره به همت کانون فرهنگی هنری حضرت زینب (س) مسجد علی خان روستای یکان علیا یکی از کانون های فعال منطقه برگزار می شود.

میرسلیم به آذربایجان‌شرقی سفر می‌کند
کریم ایرانی، رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر سیدمصطفی آقامیرسلیم به آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری 25 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری جهت ارائه برنامه‌های خود به این استان سفر می‌کند.

رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در آذربایجان‌شرقی افزود: برنامه‌های سفر میرسلیم به این استان روز پنجشنبه هفته جاری متعاقباً به اطلاع عموم مردم آذربایجان شرقی خواهد رسید.

افتتاح مدرسه ای خیرساز و آغاز بازسازی مدرسه شهدای زینبیه در میانه
همزمان با هفته معلم،دبیرستان 12 کلاسه خیرسازی در میانه بهره برداری و عملیات اجرایی بازسازی مدرسه شهدای زینبیه از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی آغاز شد. دبیرستان 12 کلاسه پسرانه خیرساز محمود قزوینی در یکهزارو 760 متر مربع زیربنا با هزینه 20 میلیارد ریال در مدت کمتر از یکسال احداث شده است.

همچنین عملیات بازسازی مدرسه شهدای زینبیه که در دوران دفاع مقدس مورد اصابت حمله موشکی رژیم بعث قرار گرفت با پیش بینی اعتبار 90 میلیارد ریال آغاز شد. این مدرسه با 6 هزارو 250 متر مربع زیربنا در 4 طبقه شامل 18 کلاس درسی، موزه شهدای زینبیه و سالن اجتماعات احداث می شود.  عملیات احداث این مدرسه در 2 فاز اجرا و در مدت 2 سال به بهره برداری خواهد رسید./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات