۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۹۵۹۹۰
مدیر حوزه علمیه قزوین:

برای ترویج وقف نباید تنها به برگزاری سمینار و نوشتن مقاله اکتفا کرد

حجت الاسلام عباسی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: نباید ترویج وقف را در حد برگزاری سمینار و یا نوشتن مقاله بدانیم ما باید با اعزام سفیران وقف و روحانیان در فصول مختلف سال و مناسب‌های لازم، مردم را به سمت این هدف آرمانی دعوت کنیم.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین، صبح امروز در نشستی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ وقف در جامعه گفت:  نباید ترویج وقف را در حد برگزاری سمینار و یا نوشتن مقاله بدانیم.

وی در ادامه بر ضرورت فعالیت جهادی روحانیان در این عرصه تأکید کرد و افزود: ما باید با اعزام سفیران وقف و روحانیان در فصول مختلف سال و مناسب‌های لازم، مردم را به سمت این هدف آرمانی دعوت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: علمای اسلام رسالت مهمی در ترویج فرهنگ وقف دارند و در زمینه معرفی موضوعات مطابق با نیاز فعلی جامعه در مورد موقوفات عهده دار نقش مهمی هستند.

وی با بیان این که حوزه‌های علمیه از دیرباز به موقوفات وابستگی داشته است، تصریح کرد: باید مردم را به سوی وقف‌های حوزوی راهنمای و تشویق کنیم، چون اگر مردم، وقف‌های خود در راستای کمک به حوزه علمیه انجام دهند، بدون شک مدارس علمیه از توسعه بیشتری برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین هم در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های حوزه و روحانیت در قزوین در امر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، اظهار کرد: امروز وظیفه اصلی روحانیان این است که فرهنگ وقف را در جامعه به خوبی ترویج و گسترش دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه قزوین در پایان با بیان این که اجرای نیات واقفان مهمترین اولویت این اداره کل است، گفت: مسأله وقف و احیای موقوفات امری بسیار ضروری و با اهمیت است و باید علما، ائمه جمعه و جماعات و روحانیان این موضوع را برای مردم تبیین کنند./873/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات