۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۱۵۳
دستیار ویژه رییس جمهور:

ائمه جمعه در زمینه ترویج حقوق شهروندی ورود کنند

دستیار ویژه رییس جمهور گفت: در دیداری که با حجت الاسلام والمسلمین تقوی ریس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه داشتیم از ایشان در خواست کردیم تا هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه کشور برای بحث حقوق شهروندی انجام شود.
الهام امین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، الهام امین‌زاده مشاور رییس جمهور در امور حقوق شهروندی ش گذشته در دیدار با آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان با بیان این که حقوق شهروندی یکی از امور مهم در فرهنگ سازی است، گفت: هر استان از کشور در یکی از زمینه های حقوق شهروندی باید ورود کند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در دیداری که با حجت الاسلام والمسلمین تقوی ریس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه داشتیم از ایشان در خواست کردیم تا هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه کشور برای بحث حقوق شهروندی انجام شود.

امین زاده ابراز داشت: اهم مکشلات کشور در زمینه فرار مالیاتی و عدم تمکین به قوانین مالیاتی در شور است که باید به صورت دی پیگیری شود.

وی ابراز داشت: حقوق شهرندی در سه زمینه حق ملت نسبت به دولت، حق دولت نسبت به ملت و حق مردم نسبت مردم تعریف شده است و هر فرد تا زمانی که منافع دیگران لطمه وارد نکند آزادی دارد.

وی حقوق اجتماعی مردم را امروی مهم توصیف کرد و گفت: دولت باید افزون بر حقوق اقتصادی نسبت به حقوق اجتماعی افراد نیز توجه داشته باشد.

مشاور رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: منشور حقوق شهروندی بر اساس فرمان هشت ماده ای امام تدوین شده است و باید دانست که وظیفه تهادهای دولتی است ه حقوق شهروندان را رعایت کنند.

وی بی اطلاعی مردم از قوانین را امری مشکل آفرین عنوان کرد و گفت: برخی شهروندان در برخی مواقع باید هزینه هایی را بپردازند در حالی که از قوانین مربوط به آن آگاهی دقیقی ندارند.

امین زاده در پایان گفت: بودجه رفاهی دولت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است و با ۴۵ هزار تومان یارانه نمی توان برای زنان کشور کار شایست های انجام داد و باید دانست که هم اکنون یارانه ها هدفمند نیست./۹۷۹/ ۲۰۲.ب۱

ارسال نظرات