۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۹۴۰۲۸
با مشارکت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس و بنیاد فرهنگی امامت؛

دومین پیش همایش علامه میرحامد حسین برگزار شد

پیش همایش علامه میر حامد حسین با حضور یکصد تن از پژوهشگران علوم اسلامی کشور برگزار شد.
میر حامد حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین پیش همایش بزرگداشت بین المللی علامه میرحامد حسین ظهر پنجشنبه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این پیش همایش که با مشارکت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس و بنیاد فرهنگی امامت به همراه 9 مرکز مهم حوزوی برگزار شد حجت الاسلام محمد تقی سبحانی مدیر عامل بنیاد فرهنگی امامت، حجت الاسلام علیرضا سبزواری و حجت الاسلام مهدی اسفندیاری از دیگر اعضای این بنیاد به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به اصل اساسی امامت در اسلام گفت: امام رضا(ع) در روایتی امامت را اساس نامی و پویایی اسلام دانسته اند و معارف بلند امامت نگه دارنده اسلام است. همه فرق اسلامی غیر از خوارج، با وجود اختلافات در فروع امامت بر ضرورت وجود امامت اتفاق دارند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی امامت با ذکر 3 عنصر اساسی هر مکتب افزود: حفظ، گسترش و تحقق مکتب عناصر اساسی هر مکتب است و همه این عناصر در مساله امامت موجود است.

وی علامه میرحامد حسین را قهرمان معرفی تشیع در عصر حاضر دانست و خاطرنشان کرد: باید اصل امامت را بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب روز آمد ساخت و در این راه از میرحامد حسین الگو برداری صحیح و موفقی داشته باشیم.

در ادامه برنامه میزگرد علمی با حضور آقایان خواجه پیری، طالعی، حجت الاسلام نوراللهیان و حجت الاسلام مهدوی راد دایر شد.

گفتنی است در ابتدای برنامه حجت الاسلام شریعت تبار مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در گزارشی به شرح فعالیتهای این بنیاد پرداخت.

شایان ذکر است پیش همایش بعدی علامه میرحامد حسین در شهر اصفهان و همایش بزرگداشت بین المللی وی اواخر سال جاری در شهر قم برگزار خواهد شد./203/933/ب1

ارسال نظرات