۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۹۴۰۱۱
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

مشکلات فرهنگی حاصل عدم پایش اطلاعات است

حجت الاسلام شاهمرادی با اشاره به اهمیت بررسی مسائل و پایش آمار و اطلاعات در حوزه فرهنگ پیش از اخذ تصمیمات در این حوزه، گفت: رصدخانه فرهنگ عمومی مانند چشمی تیزبین و دقیق وضعیت و شرایط فرهنگی استان را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد.
حجت الاسلام شاهمرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ظهر امروز در آیین آغاز به کار رصدخانه فرهنگی اجتماعی استان اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تصمیم گیری فرهنگی، گفت: نسبت به مسائل فرهنگی به دلیل عدم اطلاعات درست و آمایش صحیح تصمیم درست گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب کرده است، پیگیری مباحثی پیرامون رصد و فهم درست از مسائل فرهنگی استان‌ها است، این رصد و بررسی قبل از این است که تصمیمی گرفته شود و اقدامی صورت پذیرد، به این منظور که پیش از این اقدامات درستی اطلاعات مورد بررسی قرار بگیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به پیش قدمی اصفهان در مسائل فرهنگی، استفاده از اطلاعات غلط نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی را دارای تبعات و آسیب‌‌های بسیار برای مردم و جامعه دانست و تصریح کرد: رصدخانه فرهنگ عمومی مانند چشمی تیزبین و دقیق وضعیت و شرایط فرهنگی استان را مورد بررسی و پایش قرار می‌دهد.

حجت الاسلام شاهمرادی ضمن ابراز امیدواری برای تأسیس رصدخانه فرهنگی در سایر استان‌ها، افزود: تصمیم تأسیس این رصدخانه در زمان مدیریت قبلی ارشاد استان اصفهان با همکاری شهرداری اصفهان گرفته شده بود، فعالیت و اقدامات این رصدخانه نیازمند همدلی و همکاری همه دستگاه‌های استان اصفهان است./1304/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات