۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۹۱۴۴۶
آیت الله آل‌هاشم:

مردم مراقب سوء استفاده انتخاباتی برخی افراد باشند

امام جمعه موقت تبریز گفت: رسیدگی به حادثه‌دیدگان سیل آذربایجان یکی از وظایف نظام و مسؤولان است، اما این‌که عده‌ای بیایند و از چنین فضای غم‌انگیزی ماهی‌گیری کنند، دور از انصاف است.
آیت الله آل هاشم

آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از استان‌های آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان‌ غربی که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شد، اظهار داشت: همه مسؤولان در قبال سانحه‌دیدگان بایستی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی با اشاره به این‌که رسیدگی به خانواده‌های حادثه‌دیده بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد، گفت: حضور نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه بسیج در کنار مأموران شهرداری و دیگر ارگان‌های مسؤول جای بسی تقدیر دارد، اما باید مراقب سوء استفاده انتخاباتی برخی افراد از وضعیت موجود باشیم.

آیت الله آل‌هاشم با بیان این‌که برخی نامزدهای انتخابات شورای شهر از فضای پیش آمده برای تخریب خدمات نظام بهره می‌برند، گفت: آنچه مسلم است؛ رسیدگی به حادثه‌دیدگان سیل آذربایجان یکی از وظایف نظام و مسؤولان است، اما این‌که عده‌ای بیایند و از چنین فضای غم‌انگیزی ماهی‌گیری کنند، دور از انصاف است.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که بخش قابل توجهی از خانه‌های آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر مربوط به حاشیه‌نشین‌ها بوده است، افزود: برخی خانه‌ها در حریم و بستر رودخانه‌ها و یا در دامنه کوه‌ها و بدون رعایت هیچ‌گونه اقدامات ایمنی ساخته‌ شده‌اند که بایستی تکلیف چنین خانه‌هایی مشخص شود.

وی افزود: چطور است که خانه‌هایی بدون مجوز شهرداری در حاشیه‌ کلانشهرهایی مانند تبریز ساخته می‌شوند و هیچ اقدامی برای مقابله با این مسأله صورت نمی گیرد، این در حالی است که بلافاصله انشعابات برق، گاز، آب و تلفن نیز دریافت می کنند، اگر قانون اجازه ساخت و ساز در چنین اماکنی را نمی دهد، چرا خدمات شهری ارائه می شود.

آیت الله آل‌هاشم ادامه داد: سیل اخیر هشداری جدی به همه مسؤولان به ویژه شهرداری‌ها بود که فکری به حل معضل حاشیه‌نشینی داشته باشند، اگر امروز یک سیلاب چند ساعته توانست شهر و روستاهای اطراف را با چنین وضعیتی مواجه کند، اگر خدای ناکرده سیل بزرگ به این منطقه سرازیر شود، بحران غیر قابل کنترل خواهد بود./935/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات