۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۹۰۱۶۳

اخبار کوتاه خراسان شمالی

تمدید مهلت ثبت‌نام اعتکاف در خراسان شمالی، اعزام دو هزار و 500 نفر به اردوهای راهیان نور در ایام نوروز و اکران نیم‌بهای فیلم برگزیده جشنواره فجر در سینما گلشن بجنورد عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، از تمدید یک‌روزه مهلت ثبت‌نام متقاضیان حضور در آئین معنوی اعتکاف خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا بیست و یکم فروردین‌ماه فرصت ثبت‌نام دارند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف از دهم فروردین‌ آغاز و تا بیست و یکم همین ماه تمدید شده است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت تبیان خراسان شمالی به آدرس www.tebyan-boj.ir نسبت به نام‌نویسی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام ایزانلو از اعزام ۲۵۰ مبلغ و مبلغه به ۱۵۰ مسجد میزبان معتکفان خبر داد و با بیان اینکه این روحانیان از حوزه‌های علمیه قم و مشهد اعزام می‌شوند، اظهار داشت: یک‌سوم مساجد میزبان معتکفان شهری و مابقی روستایی هستند.

اعزام دو هزار و 500 نفر به اردوهای راهیان نور نوروزی

منصور صحرایی، مسؤول سازمان اردویی راهیان نور سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی از اعزام دو هزار و ۵۹۱ نفر از استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: در نوروز امسال دو هزار و ۵۹۱ نفر در قالب کاروان‌های عمومی و دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند و از مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور بازدید کردند.

وی افزود: طی این مدت هزار و ۶۸۴ نفر در قالب کاروان‌های عمومی اعزام شدند که از این تعداد هزار و ۱۳ نفر برادر و ۸۰۹ نفر خواهران بودند.

صحرایی تصریح کرد: تعداد افرادی که به‌صورت دانشجویی به اردوی راهیان نور اعزام شدند نیز ۹۰۷ نفر بود که ۵۲۴ نفر آن‌ها برادر و ۵۱۸ نفر از خواهران بودند.

اکران نیم‌بهای فیلم برگزیده جشنواره فجر در سینما گلشن بجنورد

ابوالحسن حیدری، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اکران فیلم «ماجرای نیمروز» به‌صورت نیم‌بها به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در سینما گلشن بجنورد خبر داد و اظهار کرد: فیلم «ماجرای نیمروز» فردا، ۲۰ فروردین‌ماه جاری هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، در دو سئانس ساعت ۱۸ و ۲۰ به‌صورت نیم‌بها بر روی پرده سینما گلشن بجنورد اکران خواهد شد.

وی افزود: «ماجرای نیمروز» سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر کسب کرده است.

حیدری با بیان اینکه داستان «ماجرای نیمروز» یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰ می‌پردازد، تصریح کرد: به سبب مناسبت موضوعی با هفته هنر انقلاب اسلامی، این فیلم یک‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه به‌صورت نیم‌بها برای علاقه‌مندان اکران می‌شود.

روزآمدی و مخاطب‌شناسی نیاز اساسی هنر انقلابی است

سیدمهدی کشمیری، هنرمند برگزیده تئاتر خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی، به ملزومات گسترش طیف مخاطبان آثار هنری انقلابی اشاره کرد و افزود: در این راستا روزآمدی، مخاطب‌شناسی و شناخت زبان نسل جدید از ملزومات اساسی است.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگ و هنر در انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: دگرگونی فرهنگی یکی از مهم‌ترین تغییرات در تمامی انقلاب‌ها ازجمله انقلاب اسلامی ایران است.

کشمیری افزود: وقتی در یک کشور انقلاب سیاسی روی می‌دهد، این انقلاب بدون شک در دل خود انقلاب فرهنگی را هم دارد و در آن کشور دگرگونی‌های فرهنگی اساسی رخ می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که شاید شاخص‌ترین مسئله هر انقلاب، تغییر و دگرگونی فرهنگی باشد.

وی با بیان اینکه باید هنر هنرمندان انقلابی این باشد که بتوانند طیف خاکستری را جذب کنند، افزود: ما وقتی می‌توانیم موفق باشیم که آن دسته از افرادی که با فرهنگ انقلابی ارتباط چندانی ندارند را جذب آثار و تولیدات هنر انقلاب اسلامی کنیم./9314/303/ب1

ارسال نظرات