۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۴۸۹۵۳۶
آیت‌الله مهمان‌نواز:

فرهنگ‌سازی برای حمایت از تولید داخلی رویکرد اصلی رسانه‌ها باشد

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رسالت رسانه‌ها در راستای تحقق شعار سال، گفت: باید فرهنگ‌سازی برای فعالیت جهادی و استفاده و حمایت از تولید داخلی رویکرد و اولویت رسانه‌ها باشد.
آیت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان صداوسیمای استان، اظهار کرد: رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی نقش مهم و تأثیرگذاری برای بصیرت‌افزایی بیشتر بین مردم و گسترش معارف و فرهنگ ناب اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه باید رسانه‌ها فرهنگ‌سازی برای فعالیت جهادی و استفاده و حمایت از تولید داخلی را رویکرد و اولویت خود در سال جاری قرار دهند، اضافه کرد: تولید برنامه‌ها و محتوای رسانه‌ای با محوریت معارف دینی و تبیین و آگاهی بخشی به مردم در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و سایر مؤلفه‌های تحقق شعار سال از مأموریت‌های مهم رسانه‌های کشور است.

آیت‌الله مهمان‌نواز انعکاس زندگی و مسائل و مشکلات مردم با استفاده از ابزار هنر و با نگاه هنرمندانه را از دیگر رسالت‌های رسانه‌ها به‌ ویژه رسانه ملی دانست و خاطرنشان کرد: همه بخش‌های کشور باید نقش خود را در راستای تحقق شعار سال به‌خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: باید رسانه‌ها با تولید فرهنگ و ترویج تفکر اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی و انقلابی از تولید داخلی و اشتغال حمایت کرده و زمینه را برای اجرایی شدن منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های گوناگون ازجمله در بخش اقتصاد مهیا کنند.

امیرهوشنگ آذردشتی، مدیرکل صداوسیمای استان خراسان شمالی هم در این دیدار گزارشی از عملکرد این رسانه در سال گذشته ارائه کرد و گفت: در سال جدید هم تولید برنامه‌های کیفی و فاخر با محتوای مرتبط با اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و اشتغال، کارآفرینی و سبک زندگی اسلامی از اصلی‌ترین رویکردها و اولویت‌های رسانه ملی در استان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون پوشش شبکه دیجیتال در خراسان شمالی به بیش از 86 درصد رسیده است، اضافه کرد: با توجه به اختصاص 50 فرستنده دیجیتال از محل اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به استان، پیش‌بینی می‌شود پوشش شبکه دیجیتال در استان به 93 درصد افزایش یابد./9314/202/ب2

ارسال نظرات