۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۸۷۰۱۹
آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد انتخابات:

رای مردم امانت است/ مانع ورد افراد غیر صالح شوید

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، رای مردم را امانت دانست و از ستاد اجرایی انتخابات خواست که مانع ورود افراد غیرصالح به عرصه انتخابات شوند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

 ‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی استان قم با اشاره به اینکه در همه امور باید رهنمودهای لازم را از قرآن کریم بگیریم، گفت: خداوند آفریننده ما است پس باید برای گرفتن دستور‌العمل در انجام امور نیز به سراغ او برویم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، ضمن قرائت آیه 20 سوره مزمل، اظهار داشت: خداوند در این آیه ضمن فرائض دینی از جمله نماز، زکات و غیره به ما فرموده است «هرکار خیری که انجام دهید آن را در نزد خدا خواهید یافت»؛ بنابراین اعضای اجرایی ستاد انتخابات بدانند خداوند ناظر به همه امور است و در اعمالشان در اجرای انتخابات بسیار مراقب باشند که مبادا در این مسأله دست برده شده و در رأی مردم که نزدشان امانت است خیانتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جنس بشر منفعت طلب است باید در نظر داشته باشیم که وظیفه اعضای ستاد اجرایی انتخابات سنگین‌ است چراکه همواره افرادی درتلاشند که ماجرا را به نفع خود تمام کنند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی یاد‌آور شد: وظیفه ناظران انتخابات از جمله شورای نگهبان این است که از ورود افرادی که صلاحیت ندارند به این عرصه جلوگیری کند چون اگر شخص بی صلاحیتی وارد انتخابات شود تمامی مسؤولیت این کار با افراد ناظر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به اینکه مسؤولیت پذیری از جمله ویژگی‌های مهم یک نامزد انتخاباتی است، بیان داشت: اعضای ستاد اجرایی انتخابات مراقب باشند تا بین کاندیدهای انتخابات درگیری و کشمکش ایجاد نشود تا باردیگر شاهد مشکلاتی از جنس فتنه 88 نباشیم.

قانون مداری و اخلاق مداری اساس کار ستاد انتخاباتی استان قم است

همچنین در این دیدار احد جمالی، رییس ستاد انتخابات استان قم به گزارشی از عملکرد این ستاد پرداخت و گفت: انتظار می رود انتخاباتی که در پیش رو داریم، در استان قم که محل نشر معارف اسلامی است از دیگر استان‌ها شایسته تر برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اینکه ستاد انتخابات قم، حدود دوماه از شروع فعالیتش می‌گذرد، اظهار داشت: طی این مدت جلسات مختلفی براساس مصوبات و ابلاغیه های وزارت کشور برگزار شد و مسائل مربوط به انتخابات را در استان رصد کردیم و تعاملات نظام‌مند و عقلانی با مجموعه ای که باید ناظر بر انتخابات باشند، داشتیم.

وی افزود: انتظار می رود مردم استان قم با آن پیشینه درخشانی که در ایجاد انقلاب اسلامی داشته‌اند بتوانیم انتخاباتی را برگزار کنیم که از سال‌های گذشته بسیار بهتر باشد.

جمالی خاطرنشان کرد: اساس کار ما در ستاد اجرایی انتخابات، قانون‌مداری و اخلاق مداری است؛ ما به عنوان امین مردم در مسأله انتخابات با در نظر گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آرای مردم را به عنوان حق‌الناس تلقی می‌کنیم و در این باره به رهنمودهای بزرگان و علما توجه داریم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم در پایان با ابراز امیدواری برای حضور پرشور مردم در انتخابات سال آينده عنوان کرد: دیدگاه ما از انتخابات شوراهای شهر این است که این انتخابات سیاسی نبوده و بلکه از نوع اجتماعی و عمرانی است ومنتخبان مردم در جهت رفاه حرکت کنند و افرادی در شوراها قرار بگیرند که تعهد و تخصص لازم را در رابطه با برنامه‌ریزی شهری و رفاهی مردم داشته باشند./841/ 202/ص

ارسال نظرات