۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۸۶۴۷۴
خطیب جمعه نجف آباد:

کیفی شدن تولیدات داخلی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام حسناتی گفت: اینکه جامعه را به تشویق به خرید تولیدات داخلی کنیم ولی تولید کننده ایرانی نتواند کالای با کیفیت تولید کند و یا نظارت های دولت در جلوگیری از قاچاق محصولات خارجی ضعیف باشد، نشان از بروز اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل نیست.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب از محقق نشدن اقتصاد مقاومتی در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: با آنکه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل قرار داشتیم ولی شاهد اقدامات جزئی و کوچکی بودیم.

وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و اقدامات انجام شده در عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: غالباً خانواده های مستضعف بالاتر از ضعف اقتصادی دارای ضعف فرهنگی هستند، ایجاد اشتغالات خانوادگی و مهارت آموزی در این خانواده ها نمونه بارزی از عملی شدن اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام حسناتی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی را حمایت از تولیدات داخلی بیان داشت و افزود: عزت یک کشور در گرو اتکا به تولیدات داخلی است و ایجاد اشتغالات خانگی گاهی حتی منجر به صادرات و سبب تشویق و اشتغال نیز خواهد شد.

وی عملی شدن اقتصاد مقاومتی را در گرو همکاری و اتحاد همه ملت دانست و خاطرنشان کرد: اینکه جامعه را تشویق به خرید تولیدات داخلی کنیم ولی تولید کننده ایرانی نتواند کالای با کیفیت تولید کند و یا نظارت های دولت در جلوگیری از قاچاق محصولات خارجی ضعیف باشد، نشان از بروز اقتصاد مقاومتی در عرصه اقدام و عمل نیست.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با تأکید بر نظارت جدی تر دولت بر تولیدات داخلی گفت: کشور در شرایط یک پیچ تاریخی عظیم قرار دارد و همه باید در اقدام و عمل نقش داشته باشند، همه باید انقلابی باشیم که یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی نظارت بر کالای قاچاق است که متأسفانه مسؤولان مربوطه به جای برخورد با دانه درشت های قاچاق، تنها با خرده قاچاقیان برخورد می کنند.  

وی در ادامه با انتقاد از برخی مسؤولان که به جای استفاده از تولیدات داخلی به واردات خارجی روی آورده اند، تصریح کرد: در شرایط سخت اقتصادی با وجود کارخانجاتی که تولیداتشان در کیفیت و قیمت با تولیدات خارجی رقابت می کند، ولی باز برخی برای تأمین نیاز کشور رو به تولیدات خارجی می آورند که گواه وجود شبکه های مفسد اقتصادی در این معاملات است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: با وجود تأکیدات رهبر انقلاب بر اقدام و عمل در این شرایط اقتصادی و همت مجلس، دولت و حتی قوه قضاییه، پس چرا در عرصه اقدام و عمل شاهد کم کاری هستیم.

وی با اشاره به یکی دیگر از مناسبت های هفته آینده و تأسیس بنیاد شهید افزود: امسال این مناسبت با وفات ام البنین، مصادف شده است و می توان مادران شهید را ام البنین زمان نامید و این خانواده های شهدا، وصیت نامه های شهیدان، سرمایه و دارایی اصلی این ملت هستند که تکریم این خانواده ها کمترین کاری است که در برابر حق آنان می توانیم انجام دهیم.

امام جمعه نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: وصیت نامه های شهیدان سرشار از توصیه به وحدت، پیروی از رهبری و دفاع از ارزش های دین است و امروز خانواده های شهدا حجت ما در این عصر و زمان هستند و برپا شدن اردوهای راهیان نور یکی از زمینه های آشنایی جوانان با شهدا  است که با همه خون و وجودشان توحید را فریاد زدند./201/1306/ب1

ارسال نظرات