۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۵۶۲۴
در دانشگاه مذاهب اسلامی؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی برگزار می‌شود

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: مراسم بزرگداشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی و آیت‌الله اراکی در دانشگاه مذاهب برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، امروز در نشست خبری تشریح برنامههای مراسم نکوداشت آیت‌الله واعظ زاده خراسانی که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: آیت‌الله واعظ‌ ‌زاده خراسانی یک اندیشمند صاحب‌نظر برخاسته از حوزه علمیه قم بود.

وی افزود: آثار این عالم بزرگ در راستای تحکیم وحدت تأثیرگذار بود، بر همین اساس دانشگاه مذاهب بر خود فرض می‌داند از وی قدردانی کند.

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: در راستای بزرگداشت این عالم ربانی روز چهارشنبه 18 اسفند با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله اراکی رییس مجمع تقریب مذاهب، حجت‌الاسلام مروی نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب و مولوی اسحاق مدنی و جمعی از بزرگان دیگر مراسم باشکوهی در دانشگاه مذاهب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کتابخانه دانشگاه مذاهب به نام آیت‌الله واعظ زاده مزین می‌شود.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی عنوان کرد: دانشگاه مذاهب به لحاظ علمی، آموزشی و پژوهشی پشتوانه خوبی برای نظام، تقریب و انسجام بین مذاهب است.

وی افزود: دانشگاه مذاهب خاستگاه فکری و دینی بر اساس کتاب و سنت است که با دانشگاه و حوزه‌های علمیه شیعه و اهل سنت ارتباط دارد.

حجت‌الاسلام مختاری بابیان اینکه دانشگاه مذاهب جنبه دانشگاهی و علمی مدرن دارد، ابراز کرد: این دانشگاه می‌تواند در عرصه بین‌الملل با راه‌اندازی انسان‌شناسی خود را نشان دهد و با برگزاری نشست‌های علمی و انتشار مجلات در برنامه‌های داخلی و خارجی تأثیرگذار باشد.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، درباره اینکه اگر تعامل و ارتباط دانشگاه با دانشگاه‌های دنیا افزایش یابد می‌تواند رقیب دانشگاه الازهر مصر شود، گفت: دانشگاه مذاهب این ظرفیت را دارد که خود را در سطح بین‌المللی معرفی کند اگر حمایت‌های لازم از آن صورت گیرد.

وی در تبیین اینکه باید در شهرهای مرزی همچون سنندج، زاهدان و بندرعباس رشته‌های بومی متناسب با مطالبات فکری و فرهنگی نسل جوان آنجا تأسیس شود، بیان داشت: توسعه رشته‌های جدید متناسب با نیاز منطقه‌ای در دستور کار است.

حجت‌الاسلام مختاری بابیان اینکه یکی از برنامه‌های دانشگاه ارتباط‌گیری با علمای جهان اسلام است تا کرسی اسلام‌شناسی را در دانشگاه‌های دنیا راه‌اندازی کندد، گفت: فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه تغییر خواهد کرد که دانشجویان بیشتر به دنبال تحقیق و پژوهش باشند.

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی، درباره تقویت دانشگاه به لحاظ بودجه، اظهار داشت: اگر ما دانشگاه مذاهب خود را در سایر شهرها تقویت کنیم نیازی نیست دانشجویان ما در خارج تحصیل کنند بنابراین ضرورت دارد که مجلس و دولت این دانشگاه را تقویت کنند./202/807/ب1

ارسال نظرات