۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۸۴۵۶۴
امام جمعه اندیکا:

ایام فاطمیه نمایشی از مظلومیت و حقانیت شیعه است

امام جمعه اندیکا با اشاره به این که پرداختن به ایام فاطمیه و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه توجه به این مناسبت، مظلومیت و حقانیت شیعه را به نمایش می گذارد، گفت: ایام فاطمیه علاوه بر نمایش مظلومیت و حقانیت شیعه، تائیدی برای انحراف جریان های انحرافی آن دوران است.
حضرت زهرا

حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، امام جمعه اندیکا، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه کبری(س)، ابراز داشت: وجود حضرت فاطمه زهرا(س) مایه خیر و برکت برای مذهب تشیع است و همه پیروان این مذهب مدیون ایشان هستند.

وی با اشاره به این که شیعه را با نام اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) شناخته شده است، اظهار داشت: نگاه به سیره و سنت حضرت فاطمه زهرا(س) به یقین می تواند تحولی در زندگی روزه مره و جامعه برای ایجاد جامعه آرمانی و دینی کمک کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: پرداختن به ایام فاطمیه و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه توجه به این مناسبت، مظلومیت و حقانیت شیعه را به نمایش می گذارد.

حجت الاسلام موسوی گفت: فردی که حقیقت جو و دنباله رو واقعیت زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) باشد برای او سوال ایجاد می شود که با وجود همه سفارش ها چه اتفاقی پس از رحلت پیامبراکرم(ص) رخ داده، دلیل شهادت حضرت چیست و چرا قبر ایشان مخفی است.

امام جمعه اندیکا اظهار داشت: ایام فاطمیه علاوه بر نمایش مظلومیت و حقانیت شیعه، تائیدی برای انحراف جریان های انحرافی آن دوران است که امروزه در قالب جریان های تکفیری، داعش و گروه های تروریستی به اوج خود رسیده است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که امروزه بانوان در زمینه حجاب و عفاف باید نهایت الگوبرداری را از حضرت فاطمه زهرا(س) داشته باشند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی برای همه و نه تنها زنان است؛ در ولایت امیرالمؤمنین(ع) مجاهدانه تلاش و بصیرت افزایی و جان خود را نثار ولایت کردند.

وی با بیان این که در دنیای امروز حضرت صدیقه کبری(س) در زمینه پیروی از ولایت فقیه الگو هستند، افزود: خود سازی، عبادت، مشارکت در کارهای منزل، همسرداری، خانه داری و ساده زیستی نیز الگوی قابل توجهی است که جامعه امروز باید آن را فرا بگیرد./9453/302/ب1

ارسال نظرات