۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۸۴۲۱۲
آیت الله علوی گرگانی:

نیت الهی به اعمال انسان ازرش می دهد

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیت را شاخصه اعمال انسان دانست و گفت: هرکاری برای خدا باشد ارزش زیادی دارد و کاری که برای غیر خدا انجام شود پاداشی در برنخواهد داشت.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، امروز در دیدار با فرمانده و همچنین جمعی از پاسداران شهرستان ملارد با اشاره به آیه «والله اخرجکم من بطون امهاتکم» اظهار داشت: کلمات خدا و اهل بیت(ع) همواره موجب تذکر است و موجب می شود که ما در مسیر حق قرار بگیریم.

وی افزود: خداوند هرنعمتی که به بندگانش می دهد انتظار دارد قدر آن را دانسته و حق آن را ادا کند، بنابراین نباید نعمت الهی را نادیده بگیریم و اگر در قرآن نگاه کنیم، می بینیم گاهی خداوند از بندگانش گله داشته و بیان می کند با این که همه چیز را من به بندگان می دهم آنها شکرگزار نیستند و در ادامه می فرماید شما جزو کسانی نباشید که فراموشکار هستند و که در حقیقت خود را فراموش کرده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینکه همه دنیا نشانه نظم و قدرت خداوند هستند، ابراز داشت: خداوند هرچیزی را در جای خود آفریده است و به همین جهت انسان باید قدردان باشد، همچنانکه یکی از مسائل عجیب در قرآن بیان سیر زندگانی انسان از تولد تا مرگ است که اگر قدری تولد و مراحل رشد و تکامل انسان عقب یا جلو شود زندگی او مختل می شود.

وی تصریح کرد: البته در برابر این همه نعمت که خداوند به ما داده ما کاری نکرده ایم و شرمنده هستیم چراکه حتی نماز و روزه ما برای خدا نیست بلکه برای نرفتن به جهنم است، همچنانکه همین مسأله را خداوند به حضرت موسی(ع) بیان می کند و در ادامه بیان می کند: ای موسی نماز و روزه برای خودت است ولی اگر خدمتی به بیچاره ای کردی و گرسنه ای را سیر کردی ارزش دارد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه نیت ها انسان ازرش انسان را معین می کند، ابراز داشت: نیت الهی به اعمال انسان ازرش می دهد، همچنانکه در یکی از جنگ های پیامبر فردی به شدت با دشمنان می جنگید و آنها را از بین می برد ولی پیامبر به یکی از اصحاب فرمود: «این فرد از ما نیست»؛ این قضیه گذشت تا او زخمی شد و روی زمین افتاد و وقتی بالای سر او رفتند گفت من برای خدا و پیامبر نجنگیدم بلکه نخواستم خانه و زندگی ام به دست دشمنان بیافتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرکاری برای خدا باشد ارزش زیادی دارد و خدا هم دوست دارد ولی اگر کار برای غیرخدا باشد ارزشی ندارد بنابراین باید آنچه خدا و پیامبر از ما می خواهند انجام داده و رضایت آنها را مدنظر داشته باشیم تا خداوند نیز اجر وافر را به ما عنایت کند./1330/ 202/ص

ارسال نظرات