۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۲۴۵۹

طلاب و روحانیان بیرجند در اعتراض به سخنان اخیر استاندار تجمع کردند

طلاب و روحانیان بیرجند در اعتراض به سخنان اخیر استاندار، در مدرسه علمیه سفیران هدایت اجتماع کردند و با شعارهایی اعتراضات خود را نشان دادند.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، طلاب و روحانیان بیرجند ظهر امروز در اعتراض به سخنان اخیر استاندار در مدرسه علمیه سفیران هدایت اجتماع کردند و با شعارهایی اعتراضات خود را نشان دادند.

حجت الاسلام حسین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه در این اجتماع اظهار داشت: احساسات و عواطف مردم ریشه در منطق، عقل و قرآن دارد، مردم خراسان جنوبی با این حرکت ها و تجمع های خودجوش نشان می دهند این استان دارالمومنین است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی بزرگان زیادی دارد که به ما قرآن، عقل و منطق اهل بیت(ع) را آموختند، گفت: هویت هر انسانی به جان و روح وی است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: زندگی اصلی انسان ها در آخرت است این دنیا تنها مزرعه و پلی می باشد، رشد روح انسان و آباد کردن آخرت جزء با معارف دین امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه برای هر انسانی اولویت اول دین و اولویت دوم دنیا است، تصریح کرد: اقتصاد مقدمه فرهنگ است و اقتصاد بدون فرهنگ اسلامی برای ما ارزشی ندارد.

وی اظهار کرد: نباید فرهنگ اسلامی و دینی مردم لای چرخ صنعت له شود و هر گز مردم، روحانیان و طلاب به این راضی نیستند، اولویت اول مردم دین است و ما اقتصاد را در خدمت دین می خواهیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ما با بی دین ها حرفی نداریم اما با دیندارانی که دین اولویت اول آن ها نیست گلایه مندیم و نمره آن ها را نیز پایین می ‌آوریم.

اولویت اول هر انسانی باید دین باشد نه دنیا

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: هر فردی در لباس روحانیت و یا غیر روحانیت باید اولویت اول آن دین باشد نه دنیا، نباید هر جا که لازم شد دین را فدای اقتصاد و صنعت کنند زیرا این با مبانی دینی و فرهنگ اسلامی سازوکار نیست.

وی با بیان اینکه اقتصاد در خدمت انسان ها ارزش دارد نه انسان نماها، ادامه داد: روح انسان در سایه بی بندوباری و لودگی رشد نمی کند بلکه در پرتو اخلاق دینی و عفاف و پاکی روح رشد می کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شادی و نشاط مردم در چیست؟ شادی مردم به رقص و آواز نیست، شادی یعنی رضایتمندی باطنی، شاید فردی از روی عقده های متراکم قهقهه مستانه بزند اما در واقع شاد نیست.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه انسان هایی که دین ندارند و معارف دینی باورشان نشده عزادار هستند، گفت: کسانی که دین از زندگی خود و دیگران حذف کرده اند پیشنهاد می دهند برای اینکه بشر تفکر نکند و با رقص و آواز می خواهند بشر را سرگرم کنند.

وی با اشاره به موضوعات اخیر در استان، اضافه کرد: خراسان جنوبی تازه تأسیس در یک پدیده کم سابقه طی 4 سال 2 استاندار را به خود دید و یک دولت نتوانست استانداری را به مدت 4 سال تحمل کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در سال پایانی دولت یازدهم استاندار خراسان جنوبی تغییر کرد، چرا نباید همان استاندار قبلی در این یک سال آخر در استان می‌بود؟ این استاندار فعلی چه مأموریتی می خواهد انجام بدهد که استاندار قبلی نکرده است؟

حجت الاسلام مختاری خاطرنشان کرد: طی چند ماه اخیر پرونده هایی در بخش های مختلف از دفتر استاندار باز شد و هنوز این پرونده ها باز است، مردم، طلاب و روحانیان صبوری کردند که شاید این اقدامات از روی بی غرض ورزی است.

وی با بیان اینکه آخرین پرونده استاندار نیز اظهارات اخیر وی است، گفت: این سخنان آقای استاندار بدعت نامبارکی است و آغاز که اگر باب شود همه چیز را از بین می برد.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: باید در حوزه احکام دین و حلال و حرام خدا مجتهدین و متخصصان اظهار نظر کنند نه یک انسانی که در فقه و اجتهاد و احکام دینی تخصصی ندارد و اینطور جسورانه اظهار نظر می کند.

کسی که الفبای اجتهاد و فقاهت را نمی داند نباید جسورانه اظهارنظر کند

حجت الاسلام مختاری افزود: گفتن حکم رقص مختلط چیست و یا حکم موسیقی چیست کار مردم عادی نیست، این موضوعات در حوزه دین است و اظهار نظر در این حوزه کار مراجع تقلید است.

وی اضافه کرد: آقایی که مانند خیلی از افراد الفبای اجتهاد و فقاهت را نمی داند نباید جسورانه اظهارنظر کند و نباید هر کسی از هر گوشه ای بلند شود و بخواهد مرجع تقلید مردم شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کار مستقیم یک استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان جلو بردن فعالیت ها و اقدامات اجرایی و رفع کردن مشکلات اقتصادی است و کار غیر مستقیم تمام دولت و نظام تقویت کردن فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه فلسفه انقلاب تقویت فرهنگ دینی است، تصریح کرد: مردم استان از استاندار انتظار داشتنند در جهت تقویت ارزش های دینی قدم بردارد.

وی با بیان اینکه باید یک استاندار روحیات دینی و افکار دینی را تقویت کند و باید جلوی این بدعت ها گرفته شود، ادامه داد: استاندار خراسان جنوبی باید از تمام مردم استان عذرخواهی کند.

 خفاش خواندن معترضین از سوی مشاور استاندار بر خلاف حقوق شهروندی است

استاد حوزه و دانشگاه درباره سخن یکی از مشاوران استاندار که معترضین را خفاش خوانده بود، اظهار کرد: این چه سخنی است که مشاور استاندار گفته است، این چه برخورد زشتی است، آیا همین است حقوق شهروندی؟ به تازگی لایحه حقوق شهروندی تصویب شده مگر این ها شهروند نیستند.

حجت الاسلام مختاری گفت: اگر انسانی اعتراض کند به وی می گویند بی شناسنامه، بی سواد و خفاش، گاهی انسان فکر می کند شاید تفکرات مادی در ذهن این افراد رسوخ پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی برای مومنان و مسلمانان حقوقی قائل نیستند، مردم تا وقتی سالار هستند که با خواسته های حاکمان و زورگویان هماهنگ باشند اما اگر مردم بر خلاف سلطه آن ها باشند حقوقی برای مردم قائل نیستند و از آن ها حساب نمی برند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: مشاور استاندار به معترضین و نماینده ولی فقیه در استان، طلاب و روحانیون توهین کرده و می گوید خفاش، این حرف با کدام منطق سازوکار است؟

حجت الاسلام مختاری اضافه کرد: استاندار گفته رقص زن و مرد اشکالی ندارد و استدلال کرده که در مناطق ما این کارها را می کنند، این حرف ها قابل توجیه نیست و هیچ مرجعی نیز در مورد رقص مختلط فتوایی نداده است.

وی گفت: زیر سوال بردن پلیس اماکن توسط استاندار و اینکه چرا اماکن‌ها را کنترل می کنند بر خلاف وجدان و عقل سلیم است، گاهی مردم متدین از اینچنین مجالسی اذیت می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آقای استاندار! شما سید هستید و همه مرگ را جلوی خود دارند، آیا سوره یاسین را خوانده اید که در مورد مرگ سخن گفته شده است، می دانید این حرکت ها در بخش های مختلف در ارتباط شیعه و سنی و میدان دادن به مجالس لهو و لعب و کوبیدن نیروی انتظامی چه آثار دارد.

آقای روحانی! فکری به حال استاندار و استانداری خراسان جنوبی کنید/آقای روحانی! مردم قسم حضرت عباس(ع) شما را در صورت داشتن مسؤولان بی کفایتی در دولت باور نمی کنند

حجت الاسلام مختاری با اشاره به سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی، گفت: آقای روحانی را رییس جمهور خود می دانیم زیرا مردم به وی رأی دادند و ما نیز به رأی مردم  و امضای مقام معظم رهبری بر پای حکم ریاست جمهوری آقای روحانی احترام می گذاریم.

وی ادامه داد: ما سفر رییس جمهور استان را خوشامدگویی می گوییم اما به شرط اینکه فکر به حال استاندار و استاندار خراسان جنوبی کند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آقای روحانی! شما ملبس به لباس روحانی هستید، این لباس یعنی لباس سربازی قرآن و اهل بیت(ع)، سربازی امام زمان(عج) و امام صادق(ع)، شما اگر روحانی هستید و می خواهید مردم دوباره به شما رأی بدهند و از حضورتان در استان استقبال کنند باید ثابت کنید که اولویت اول شما دین است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه مردم فریب لباس و سروصدا را نمی خورند، اظهار کرد: آقای روحانی اگر شما روحانی هستید وقتی فهمیدید یک مقام عالی دولت شما احساسات پاک و مذهبی مردم متدین را جریحه دار کرده حساب خود را از وی جدا کنید و آن را از خود دور کنید.

وی افزود: آقای روحانی! اگر شب و روز دم از ولایت، اسلام و قرآن بزنید و قسم بخورید که وفادار به این نظام هستید اما اینچنین مسؤولانی در کنار شما باشند، مردم دیگر قسم حضرت عباس(ع) شما را باور نمی کنند./202/880/ب1

ارسال نظرات