انسان انقلابی کم خرج و پر تلاش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشست اشرافیت بلای انقلابی گری گفت: ایمان در مرتبه ای بالاتر اسلام قرار دارد و به کسی مؤمن گفته می شود که امتحان خود را در بزنگاه ها پس داده باشد؛ هر چه قدر انسان به دستورات دینی خود پایبند باشد از درجه ایمان بیشتری برخوردار است.
وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده ادامه داد: خداوند در این آیه با خطاب قرار دادن مؤمنان می فرماید اگر شما از دین خدا رویگردان شدید اتفاقی برای دین خداوند نمی افتد؛ با این آیه می توان ثابت کرد مؤمنین هم ممکن است از دین خداوند سرگردان شوند؛ اگر کسی یار امام بود یا یک نیروی انقلابی بود قرار نیست حتما تا آخر بر این سابقه باقی بماند.
نماینده سابق مجلس گفت: انقلابی بودن ارزش است اما ارزش اصلی انقلابی ماندن است و اگر کسی در همه حال این ویژگی و صفت را برای خودش حفظ کرد ارزشمند می شود؛ خداوند در سوره مائده خطاب به مؤمنانی که از دین خدا رویگردان می شوند می فرماید که دین از ارتداد آن ها صدمه ای نمی بیند بلکه قومی دیگر جایگزین آن ها می شوند و ویژگی های این قوم و گروه هم تبیین می شود. خداوند را دوست داشته و عزتی برای مؤمنین و ذلت برای کافرین هستند و از سرزنش ها هراسی ندارند.
وی اظهار داشت: جنگ روانی بر روی مؤمنان تأثیر نمی گذارد و اگر کسی به آن ها افراطی هم بگوید کار صحیح خود را انجام می دهند؛ این آیه به زیبایی می فرماید ممکن است یک مؤمن سقوط کند اما نباید از ریزش ها ترسید چون در کنار این ریزش، رویش هم هست و قومی جایگزین آن ها می شوند؛ اگر در یاران امام و رهبری ریزش دیدیم در ابتدا نباید خوشحال باشیم و دلمان را هم نباید خالی کنیم و بدانیم که این قاعده است چون با رفتار خودشان از قطار انقلاب پیاده شدند.
حجت الاسلام رسایی گفت: بعضی ها تعجب می کنند چگونه کسی که سال ها شکنجه تحمل کرده و همه جا کنار امام بوده است از راه امام منحرف شود؛ می گویند افراطی ها این افراد را متهم به ضد انقلاب می کنند؛ تعجبی ندارد وقتی خود خداوند فرموده مؤمنین هم ممکن است از دین رویگردان شوند.
وی تصریح کرد: لازم است عواملی که افراد مؤمن و انقلابی را از منش خود سقوط می دهد را بشناسیم تا خودمان گرفتار آن ها نشویم؛ یکی از ویژگی ها فرد انقلابی جاذبه به همراه دافعه است یعنی حتما عده ای باید به ما متلک بگویند و از ما بدشان بیاید و در مقابل عده ای صف بندی داشته باشیم؛ اگر کسی بگوید باید همه را جذب کنیم بیماری است و در مقابل کسی بگوید باید با همه دعوا کنیم هم بیماری دارد.
نماینده سابق مجلس اظهار داشت: این انقلاب دینی و عاشورایی است اگر هم عده ای از قطار انقلاب پیاده شدند و در مقابل آن صف بندی کردند صدمه ای نمی بیند ولی ممکن است حرکتش کند شود و خراشی به بدنه اش وارد شود.
وی افزود: یکی از آفات انقلابی گری مصلحت اندیشی است به این معنا که اهل حساب و کتاب باشند و ملاک این چرتکه انداختن منافع شخصی و جناحی باشد؛ ائمه هم اهل حساب و کتاب بودند اما ملاک این محاسبه چیزی بود که دین خدا را حفظ می کرد؛ امیر مؤمنان که 25 سال سکوت کرده بود و حکومت را کنار گذاشته بود اما پس از آن پذیرفت یا امام حسین(ع) وقتی دید دین خدا در شرایطی حفظ می شود که حتی علی اصغر هم قربانی شود. نیروهای زیادی در مقابل انحرافات سکوت می کنند تا منافع خودشان دچار خطر نشود.
حجت الاسلام رسایی تأکید کرد: یکی دیگر از آفات انقلابی بودن افراط و زیاده روی در رفتار است که عده زیادی با افراط در مسیر انقلاب عمل می کنند؛ ناگفته نماند عده ای دیگر هم برای خنثی کردن یک فرد انقلابی واژه افراط را گسترده می کنند و برای منافع خود به کار می برند مثل همین کاری که رییس دولت و اطرافیان آن انجام می دهند؛ انقلابی بودن به این معنا نیست که انتقاد را همراه با تعرض زبانی و توهین اعلام شود که این کار افراطی گری است.
وی در ادامه اظهار داشت: اشرافی گری و تغییر رفتار شخصی و گرایش به دنیا با انقلابی بودن نمی سازد از همین رو هم در روایات ما بر دوری از دنیا به طور فراوان تأکید شده است و هم اندیشه های امام و رهبری بر این مبنا است؛ امیر مؤمنان ملاک انقلابی بودن و وفاداری افراد خود را پرکاری و کم خرجی معرفی کرده بود و بارها این را با تعبیر «کثیر المعونه قلیل المؤونه» اعلام کرد؛ حضرت با این تعبیر چندین مرتبه بعضی از یاران خود را تمجید کردند.
نماینده سابق مجلس افزود: اگر کسی می خواهد انقلابی بماند باید خرجش برای انقلاب کم باشد نه اینکه وقتی مسؤول شد 57 میلیون حقوق همراه با حق اوقات فراغت بگیرد؛ این آدم کثیر المؤونه و پرخرج است؛ دیوار حسینیه جماران تا آخر عمر گچ و خاک ماند چون امام نمی خواهد پرخرج و سربار باشد اما کسی رییس جمهور می شود 5 میلیارد خرج دفترش می کند و سونا و جکوزی راه می اندازد؛ در صحیفه امام می خوانیم اگر کسی دچار تجمل گرایی و اشرافیت شد دیگر مردم را به حساب نمی آورد.
وی با خواندن بخش هایی از صحیفه امام خمینی(ره) گفت: افراد اشرافیت گرا در مقابل بیگانگان متواضع می شوند؛ کویت، عمان و جیبوتی به ما زور می گویند چون اشرافیت حاکم شده است؛ مسؤولی با خلق و خوی اشرافی مردم را به حساب نمی آورد همین می شود که قرار داد ها باید محرمانه باشد برجام قرارداد با پژو و دیگر قرار داد های بین المللی محرمانه است.
حجت الاسلام رسایی گفت: مجلس باید بر دولت نظارت کند اما اگر در رأس مجلس هم اشرافی گری حاکم باشد این نهاد هم مردم را نامحرم می داند.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اگر ما انقلابی ها هم حاکم باشیم و از اموال حکومت به خودمان برسیم برای مثال املاک را با تخفیف بدهیم نباید در این انقلاب مسؤولیت بگیریم؛ کسی با ثروت مخالف نیست اما به رخ کشیدن و اشرافی گری خلاف موازین انقلاب و دین ما است.
وی ادامه داد: با جمهوری اسلامی همخوانی ندارد کسی که 300 میلیارد تا هزار میلیارد ثروتش باشد و وزیر باشد؛ یکی از دلایل اینکه مردم سیل زده در جنوب به حال خودشان رها شدند این است که سطح مردم و دولتی ها فرق می کند؛ از ابتدای انقلاب هر دولتی که ویژگی های اشرافیت را داشته خدمت رسانی اش کم شده است.
مدیر مسؤول هفته نامه 9دی اظهارداشت: بعد از جنگ در خطبه های نماز جمعه علیه اصول نظام کودتا شد چون گفتند بچه های انقلاب باید مانور تجمل بدهند و خانه های گران قیمت داشته باشند همین شد که وارد فعالیت های اقتصادی و واردات شدند؛ اشراف و اعیان ارزش های خود به برتری با دیگر مردم جامعه می دانند.
وی ادامه داد: بعد از جنگ بعضی ها آمدند در مقابل مردم گفتند که ما کارگزار و مدیر شما بوده و چون برتر هستیم باید ماشین، خانه مان بهتری داشته باشیم و بعد ها گفتند این حق ما از سفره انقلاب بود؛ تورم در آن دوران به نزدیک 50 درصد رسید اما مسؤولانی بودند که خانه و مهمانی هایشان فرق می کرد؛ هر موقع سراغ اشرافی گری برویم انقلاب لطمه می بیند. فردی به تعبیر رهبری جنایت کرده اما آن را ذخیره نظام می دانند؛ تف به ذخیره انقلابی که با طبقه محروم فاصله طبقاتی داشته باشد.
حجت الاسلام رسایی گفت: یکی از منافذ نفوذ خلق و خوی اشرافی گری است نفوذ بر روی یک بسیجی یا مسجدی هم صورت گرفته و وقتی بسیجی و انقلابی عافیت طلب می شود نفوذ بر روی آن تأثیر می گذارد؛ وقتی مدیری با حقوق های کلان عادت کرد جرم و اختلاسی را می بیند سکوت می کند چون آن را بر می دارند؛ عمده نفوذ دنیاگرایی مسؤولان است.
وی اظهار داشت: رهبری به بسیجیان می گوید که یک بسیجی هم نباید دنیاگرا باشد؛ کسی که خانه دارد و اجاره می دهد تا خانه سازمانی بگیرد کارش کمتر از اختلاس نیست یا ماشین دارد اما با ماشین دولتی کارخانه را انجام می دهد که این انقلابی نیست؛ باید از خودمان شروع کنیم و فکر نکنیم دنیا گرایی مال دیگران است./9704/پ201/ص