۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۴۸۱۲۳۴
حجت الاسلام طاهری:

عمل منهای اخلاص ارزشی ندارد

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان گفت: کمیت عمل منهای خلوص سرابی بیش نیست و علیرغم این که مفید نبوده بلکه مضر است و عدم اخلاص عمل همانند جرقه در انبار بزرگی از کاه است که همه آن را نابود می کند.
طاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن طاهری استاد حوزه علمیه همدان در جسله درس اخلاق که ظهر امروز در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت اخلاق گفت: یکی از مباحث مهم اخلاقی، خلوص و کیفیت عمل است.

وی افزود: کمیت عمل منهای خلوص سرابی بیش نیست و علیرغم این که مفید نبوده بلکه مضر است و عدم اخلاص عمل همانند جرقه در انبار بزرگی از کاه است که همه آن را نابود می کند.

حجت الاسلام طاهری افزود: شرک گناه و معصیت بزرگی است که مورد بخشش نبوده و خداوند همه گناهان را بخشیده غیر از شرک، چرا که در قرآن کریم تعبیر به ظلم عظیم شده است.

وی ابراز داشت: شرک بر دو گونه است، یکی شرک جلی و دیگری شرک خفی است که گناه هر یک بسیار عظیم و بزرگ بوده و جزو گناهان نابخشیدنی به حساب می آیند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: الحمد لله به برکت انبیاء الهی و ائمه اطهار(ع)  مبتلا به شرک جلی نیستیم، ولی از این گذشته باید مراقب خود بوده تا در انجام واجبات و اعمال خود دچار گناهی بزرگ که همان شرک خفی است؛ نشویم.

وی اظهار داشت: جان دین از بدو خلقت همان ذکر مبارک لا اله الا الله است که پیامبر اسلام(ص) از این ذکر تعبیر به بهترین گفتار کرده، چرا که این ذکر اگر با عمل همراه شود می تواند انسان را از همه موانع نجات بخشد.

حجت الاسلام طاهری ادامه داد: مراتب اخلاص بسیار است و خداوند بعضی از آن ها را بر ما بخشیده است مثلا برخی از انسان ها از خوف جهنم خداوند را عبادت می کنند و این خلوص نبوده ولی معفو است./979/202/ب1

ارسال نظرات