۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
کد خبر: ۴۸۰۰۷۳
فجر انقلاب؛

ثبات سیاسی و امنیتی کشور مهم ترین فرصت برای مسؤولان است

سردار صفوی با اشاره به پیشرفت های انقلاب تأکید کرد: ثبات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسؤولان کشور و برای برنامه‌ریزان 5 سال آینده کشور است.
سرلشکر رحیم صفوی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا امروز در جمع راهپیمایان اهوازی یوم الله 22 بهمن و نمازگزاران نماز جمعه با ابلاغ سلام رهبرمعظم انقلاب اسلامی به مردم ولایتمدار خوزستان، ابراز داشت: هر زمانی که به اهواز می‌آیم قلبم متاثر می‌شود و یاد پیروزی‌های مردم دلاور، جوانان، زنان و مردان خوزستان می‌افتم.

وی با اشاره به این که مردم خوزستان ‌همراه با اقیانوس خروشان ملت ایران در 38 سال پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می کنند که این کار آنها لوازم پیشرفت نظام را فراهم کرد، بیان داشت: این اقیانوس خروشان پشتوانه اقتدار، پیشرفت ایران و بالندگی است و مردم اهواز با حضور پرشور، پرچم حرکت انقلابی‌گری و گفتمان ضد ظلم و استکبار را برافراشتند.

سردار صفوی یوم‌الله 22 بهمن را یادآور تجلی نور خدا بر قلب ملت بزرگ ایران و نقطه سرنوشت‌ساز پیروزی حق بر باطل برشمرد و با بیان این که  راهپیمایی در 5 هزار نقطه از کشور نمایش حماسه و بلوغ سیاسی‌، اجتماعی ملت ایران، غیرت دینی، اقتدار ملی و تجلی اراده الهی است، ادامه داد: این حضور نشان داد که محاصره اقتصادی، تحریم‌ها و عملیات روانی استکبار و سخنان نابخردانه تازه به قدرت رسیده‌ها هرگز نخواهد توانست بین ملت و مسؤولان فاصله ای ایجاد کند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که ما در جهان متغیری زندگی می‌کنیم که از تعادل خارج شده و به تعادل جدیدی دست نیافته است، افزود: عامل زمان و حرکت بنیادی‌ترین اصل در نظام هستی و سرشت جهان است؛ جهان با سرعت در حال دگرگونی است و این روند در منطقه غرب آسیا بسیار شتابان تر از گذشته است.

وی تغییر، ‌پیشران و موتور حرکت و توانایی بشریت امروز برشمرد و با اشاره این که اغلب تغییر و تحولات در محیط منطقه‌‌ای و بین‌المللی پس از یک تقابل و چالش‌ها حاصل می‌شود، گفت: شناخت موارد اساسی و محورهای تعیین کننده مؤثر بر آینده برای شناخت فرصت‌ها و چالش‌های پیشرفت انقلاب اسلامی و پیشروی مردم لازم است.

سردار صفوی با تأکید براین که در صورت عدم توجه به فرصت‌ و چالش‌های پیش‌رو از سوی مسؤولان کشور امکان تنظیم، تدوین و اجرای راهبردهای کلان اقتصادی‌، فرهنگی‌، سیاسی، امنیتی و اجتماعی وجود نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: با این وجود امکان عبور از وضعیت ناهنجاری کنونی به ویژه وضعیت اقتصادی و فرهنگی و رسیدن به وضعیت مطلوب متناسب با شأن انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران میسر نخواهد بود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که رویدادهای 38 سال گذشته که از پیروزی انقلاب کبیر اسلامی مردم به رهبری ولایت فقیه می‌گذرد در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به فضل الهی به ‌نفع ایران بوده است، بیان داشت: ثبات سیاسی  و امنیتی جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین فرصت برای مسؤولان کشور و برای برنامه‌ریزان 5 سال آینده کشور است.

وی ادامه داد: این ثبات که بستر لازم برای تحقق پیشرفت‌های اقتصادی‌، علمی و فرهنگی و اجتماعی ملت و کشور را ایجاد کرده به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی، جانبازی خون شهدای خوزستان قهرمان و به برکت رهبری‌های خردمندانه و حکیمانه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای عزیز حاصل شده است.

سردار صفوی با اشاره به این که از فرصت های طلایی پیش‌روی انقلاب اسلامی، قدرت نرم و تاثیر فرهنگ انقلاب بر سایر ملت‌های منطقه و شکل‌گیری مکتب مقاومت در فلسطین، یمن، سوریه‌، عراق‌، و بحرین است، ادامه داد:  این روند توقف‌ناپذیر بیداری اسلامی تنها می توان با تکیه بر تفاسیر قرآنی و مبتنی بر سنت الهی و آموزه های وحیانی تحلیل کرد؛ پیام و نفوذ قدرت نرم انقلاب اسلامی مرزها و سرزمین‌های جدید را در می‌نوردد و آرزوهای ملت‌های اسلامی‌، بلکه مستضعفان آمریکای جنوبی را محقق می‌سازد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به این که موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی و انسانی ایران نسبت به همسایه های او قابل مقایسه نیست، گفت: ایران اسلامی از وزن ژئوپلیتیکی و منزلت بالاتری در منطقه برخوردار است و از دیگر فرصت‌های پیش‌روی انقلاب اسلامی وجود زیربناهای علمی نظیر تعداد دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی تعداد اساتید، محققان، دانشمندان و دانشجویان در کشور است.

وی با اشاره به این که دشمنان خارجی و فرامنطقه ای ایران به‌ویژه مثلث شرارت آمریکایی، رژیم صهیونیستی‌، انگلیسی و نوکران منطقه‌ای آن‌ها نمی‌توانند تهدیدات نظامی جدی برای ما ایجاد کنند، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران به یاری خداوند و توجهات 14 معصوم و به‌ویژه حضرت مهدی (عج) و رهبری خردمندانه و شجاعانه حضرت امام خامنه ای آنقدر قوی شده است که بتواند از انقلاب اسلامی، منافع ملی و امنیت ملی ایران دفاع کنند و در مقابل هرگونه تجاوز احتمالی ضربات غیرقابل تصور بر دشمنان اسلام و ایران وارد سازند.

سردار صفوی با اشاره به این که ایجاد تفرقه، انتشار فضای یاس و ناامیدی در بین جوانان و در بدنه مردم و مسؤولان و وجود دو گفتمان در کشور سبب سردرگمی و حیرت مردم می شود، افزود: در این میان پروژه نفوذ از اصلی ‌ترین پروژه‌ های دستگاه های سیاسی و اطلاعاتی بیگانگان است؛ نفوذ عناصر انسانی در دستگاه های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور برای تصمیم سازی یا تصمیم گیری های نادرست و متوقف کردن پیشرفت ملت و کشور از مهم ترین چالش های پیش‌روی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با انتقاد از نبود روحیه جهادی و انقلابی در برخی از دستگاه‌های و سازمان‌های کشوری، ضعف در تدوین برنامه‌ های راهبردی و مدیریت ناکارآمد در سطوح اجرایی، ملی و استانی را از دیگر چالش‌ های داخلی برشمرد و بیان داشت: با بهره‌گیری و توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همراهی شبکه های ماهواره ای و سایر شبکه های رسانه ای همسو، دشمنان در جهت بی اعتماد و یا بی اعتقاد کردن نسل جوان در بعد فرهنگی و جایگزین ساختن فرهنگ بیگانه به جای فرهنگ ارزش‌ها و باورهای دینی و ملی در تلاش هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بیان داشت: چالش‌های موجود، مردم و مسؤولان ما را از ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی و خدمتگذاری به مردم باز خواهد داشت و با حضور مقتدرانه ملت در حماسه  22 بهمن سال جاری و حماسه انتخابات سال آینده، مسیر عزت و پیشرفت و آبادی کشور و حل مشکلات هموار می‌شود./9453/پ202/ص

ارسال نظرات