۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۹۴۹
وزیر صنعت:

مردم در 22 بهمن توطئه های دشمن را خنثی می کنند

وزیر صنعت با بیان اینکه رهبری، حضور مردم و وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: امیدواریم بتوانیم در جهت حفظ و پاسداری از این اصول مهم انقلاب کوشا باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی که در سالن الغدیر استانداری مرکزی برگزار شد، بیان کرد: 22 بهمن ماه پیروزی حق بر باطل و پیروز ملت ایران برای تاسیس نظام جمهوری اسلامی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رهبری، حضور مردم و وحدت کلمه رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این 3 اصل از جمله نکات موفقیت کشور هستند و امیدواریم بتوانیم در جهت حفظ و پاسداری از این اصول مهم انقلاب کوشا باشیم.

نعمت زاده با تاکید بر اینکه امروز زیبایی دوران شیرین پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 باید ادامه داشته باشد، گفت: مردم بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید در راهپیمایی 22 بهمن مانند سال های گذشته حضوری پرشور و دشمن شکن داشته باشند و توطئه های شوم دشمن را خنثی کنند.

تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه اسلامی را ضرورتی مهم دانست و ابراز کرد: استان مرکزی تا به امروز در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی به خوبی توانسته است موفقیت های خوب و ارزنده را کسب کند و این افتخاری بزرگ محسوب می شود.

نعمت زاده با بیان اینکه در راستای نظارت بر بهره گیری واحدهای صنعتی کشور از تسهیلات رونق، یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی کشور مورد بررسی قرار گرفته و در این تعداد واحد صنعتی بیش از سه هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است، گفت: همچنین ۳۰۰ واحد صنعتی در کشور از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته اند که البته تسهیلاتی که هم اکنون ارائه می شود اثرات خود را در بلند مدت نشان خواهد داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: ارزیابی وزرات صنعت از استان مرکزی در مورد رسیدگی به وضعیت واحدهای صنعتی و مشکلات این واحدها و پیشبرد راهبردهای اقتصاد مقاومتی، نشان داده روند کار مطلوب است و مسؤولان تلاش جدی برای رفع مشکلات این عرصه انجام داده اند.

نعمت زاده در ادامه با اشاره به اینکه استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند، افزود:  670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

به گزارش رسا، بهره برداری از طرح توسعه 2 واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان ساوه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای اراک، افتتاح نخستین مزرعه خورشیدی بخش خصوصی، بازدید از شرکت ایرالکو و نمایشگاه فرش دستباف در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اراک و حضور در صدا و سیمای استان، از دیگر برنامه های محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یکروزه خود به استان مرکزی است

شایان ذکر است، استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است./842/پ202/ص

ارسال نظرات