۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۸۰۴
مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان اسدآباد:

حوزه باید در مجامع جهانی از زیربناهای اعتقادی نظام دفاع کند

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد گفت: اگر حوزه بخواهد در جهت استمرار ایدئولوژی انقلاب و نظام موثر باشد، باید در دفاع از زیربناهای اعتقادی و در مجامع عمومی و جهانی تلاش کند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام هادی انتظاری، مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب این حوزه، نقش حوزه و روحانیت را در انقلاب اساسی و ریشه ای دانست و گفت: چون اساس این انقلاب بر موازین و مبانی اسلام و قرآن است و حوزه و روحانیت به عنوان متخصصین این امر هستند، می توان گفت نقش حوزه و روحانیت در انقلاب نقشی اساسی و ریشه ای است.

وی ادامه داد: طرح این انقلاب و نظام بر مبانی و تفکرات اسلامی و فقهی امام خمینی(ره) استوار شده است و مبانی این نظام مبانی مجتهد جامع الشرایطی است که در حوزه تربیت شده و برخاسته از حوزه است.

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) اسدآباد اظهار داشت: شکل گیری انقلاب و نظام اسلامی از حوزه شروع شده و انقلاب برخاسته از حوزه بوده است و می توان گفت پس از حکومت امام حسن(ع) حکومتی به این صورت شکل نگرفته است.

وی افزود: به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و استقرار این نظام حاصل چند صد سال کار حوزه و روحانیت بر روی این موضع امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم از تلاش و حرکت آنان است و نباید فراموش کرد که بدون حمایت مردم انقلاب به ثمر نمی رسید.

حجت الاسلام انتظاری تاکید کرد: اگر حوزه بخواهد در جهت استمرار ایدئولوژی نظام و حفظ ثمره و دستاورد 1400سال تلاشی که صورت گرفته است موثر باشد، باید در دفاع از زیربناهای اعتقادی و در مجامع عمومی و جهانی تلاش کند.

وی اظهار داشت: بیشترین هجمه های دشمنان و کسانی که این انقلاب و نظام را برنمی تابند متوجه اصل و رکن نظام است حوزه باید با این هجمه ها و شبهات مقابله کند و البته باید گفت حقا هم در این زمینه کوتاهی نکرده است.

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) در ادامه گفت: عالمان و نظریه پردازان دینی در زمینه مقابله با هجمه دشمنان از جان و زندگی خود گذشته اند و دشمنان این موضوع را دریافته اند و با توطئه جدایی دین از سیاست به میدان آمده اند، اما علما به این نکته نیز وافق هستند و تحت زعامت رهبری و با تمام وجود و توان در مقابل دشمنان ایستاده اند.

وی ابراز داشت: دشمن دشمنی خود را به هر شکل نشان می دهد و تمام توان و حربه های خود را اعم از فشارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به میدان می آورد و بیشتر در صدد خدشه وارد کردن به اعتقاد جوانان ما است، حوزه نیز باید با تمام توان خود برای مقابله با اقدامات دشمنان وارد عمل شود.

حجت الاسلام انتظاری در پایان تاکید کرد: حوزه باید برای پاسخ گویی به شبهات شبکه های مجازی ایجاد و کرسی های نظریه پردازی با عنوان دفاع از نظریه های اسلام برگزار کند و از این طریق مبانی اسلام را برای همه تبیین کند و این بهترین مبارزه با هجوم دشمنان است./202/979/ب1

ارسال نظرات