۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۱۵۳
آیت الله علم الهدی:

دشمن درپی بی دین کردن جوانان است

آيت الله علم الهدی گفت: امروز که ترامپ از گزینه های روی میز سخن می گوید، هدف اصلی بی دینی جوانان است و دشمن می داند راه رسیدن به این هدف، کشاندن جوانان به گناه است.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه دوشنبه در اجتماع عظیم جوانان تشکل های مردمی حاشیه شهر مشهد مقدس که به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع فرهنگی ورزشی پیامبر اعظم(ص) اسماعیل آباد برگزار شد، به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که قاطبه جوانان کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی چشم به جهان گشوده اند، اظهار کرد: برای کسانی که فضای سیاه و تاریک عرصه نظام ستمشاهی را در این کشور دیده اند، تحول ایجاد شده در انقلاب اسلامی کاملا محسوس است اما شاید برای جوانان عزیزی که در طول عمر انقلاب متولد شده اند، دستاوردهای انقلاب محسوس نباشد.

وی با اشاره به فاصله طبقاتی موجود در برخی مناطق کشور، آن را عاملی تأثیرگذار بر دیدگاه برخی جوانان نسبت به انقلاب اسلامی دانست و گفت: مشاهده وضعیت نا بسامان برخی مناطق در کنار کاخ های عظیم، فروشگاه های بزرگ و تفریح انسان های برخوردار از نظر اقتصادی، نمایشگاهی از اختلاف طبقاتی در شهری است که سرزمین امام هشتم(ع) است و باید نمایشگاه انقلاب اسلامی باشد؛ هرچند که ممکن است عوامل ایجاد این وضعیت به انقلاب مرتبط نباشد اما در ذهن جوان ایجد شبهه می کند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: جوان از خودش می پرسد «آیا دستاورد این انقلاب همین بوده که بیابان های دور افتاده تبدیل به کانون تعامل و سوداگری میلیاردی و مراکز خوشگذرانی برای یک عده شود و عده ای دیگر در مناطق کم برخوردار زندگی کنند؟» این جوانان که دوران طاغوت، حلبی آبادهای تهران و سایر شهرستان ها و روستاهای بی بهره از آب آشامیدنی و برق را مشاهده نکرده اند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: جوانی که چشم باز کرده و فقط چنین مناظری را دیده، حق دارد نسبت به همه فرآیند انقلاب اسلامی دچار تردید شود و با قدم گذاشتن به فضای مجازی و قرار گرفتن در معرض تبلیغات بیگانگان، اساس انقلاب و نظام را زیر سؤال ببرد.

«توسعه اقتصادی» هدف اصلی انقلاب اسلامی نبود

وی در تبیین شرایط ظهور انقلاب اسلامی و انگیزه های مردم از قیام علیه طاغوت، خطاب به نونهالان و جوانان حاضر در جلسه خاطرنشان کرد: از روز اولی که نهضت امام بزرگوار ما آغاز شد و مردم وارد عرصه مبارزه علیه رژیم ستمشاهی شدند، نه امام(ره) به مردم گفتند «مبارزه کنید تا به توسعه معیشتی برسید» و نه مردم چنین اراده ای کردند. روز دهم دی ماه در مشهد، خانمی کودک خود را در آغوش گرفت، به راهپیمایی آمد و گفت «برای یاری دین خدا و به فرمان مرجع تقلیدم بیرون آمده ام» تا جایی که خودش و کودکش به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی یادآور شد: البته این انقلاب در توسعه اقتصادی کشور آن قدر اثرگذار بوده که اگر امروز میزان رشد توسعه 38 ساله اخیر کشورها را مقایسه کنید، می بینید هیچ کشوری رشد ما را نداشته است.

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنان خود به تشریح پیشرفت های علمی و دستاوردهای امنیتی نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: امروز تمام کشورهای اطراف ما با وجود این که به صورت علنی و یا مخفیانه وابسته به استکبار هستند، در ناامنی به سر می برند و مردم شان امنیت جان و مال ندارند اما ایران امن ترین کشور منطقه است.

انقلاب اسلامی دین را از کنج مساجد و حسینیه ها رهایی بخشید

وی در تبیین دستاورد اصلی انقلاب اسلامی افزود: دستاوردی که انقلاب اسلامی برای ما داشته، با هیچ کدام از آن اهداف اقتصادی قابل مقایسه نیست. انقلاب اسلامی، دین را از کنج مساجد و حسینیه ها رهایی بخشید و آن را بر زندگی سیاسی و اجتماعی مردم و نیز معادلات بین المللی حاکم کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز اگر شما به پدران شهدا بگویید «نتیجه شهادت فرزند شما این بوده است که اسلام بر دنیا حاکم شده»، افتخار می کنند اما اگر به آن ها بگویید «نتیجه شهادت فرزندتان تنها آبادی روستاها و توسعه اقتصادی بوده است»، از خودشان می پرسند «چرا فرزند من باید برای این هدف به شهادت می رسید؟»

دشمنان و جریان های سیاسی باطل به دنبال کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی قشر جوان انقلابی را عامل مهمی در پایداری نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که نباید شما جوانان برای دفاع از انقلاب اسلامی وارد عرصه شوید و در این راستا باید دینی را که به خاطرش 4 نسل پیش از شما جان دادند، از شما بگیرد و سفره دین را از زیر پای شما جمع کند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امروز که رییس جمهور آمریکا از گزینه های روی میز سخن می گوید، هدف اصلی اش این است که شما دین نداشته باشید. آن ها می دانند که تنها راه رسیدن شان به این هدف، کساندن جوانان به میدان گناه است.

وی تأکید کرد: از همین رو است که هر جریان سیاسی زاویه دار با رهبری که می خواهد در انتخابات نتیجه بگیرد، برنامه خود را با عنوان نشاط و لذت جوانان مطرح می کند تا دین را از جوان بگیرد چرا که تنها در این صورت است که فضای قدرت یابی برای او گشوده می شود./201/820/ب1

ارسال نظرات