۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۸۷۵
امام جمعه چالوس:

حضور مردم در صحنه، بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی است

امام جمعه چالوس با بیان این که حضور مردم در صحنه بزرگترین پشتوانه هر انقلابی است، گفت: اگر نقش آفرینی و حماسه آفرینی مردم نبود به حتم نهضت عظیم انقلاب به پیروزی نهایی نمی رسید.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری، امام جمعه چالوس امروز در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر در این شهرستان برگزار شد، وحدت و همبستگی مردم را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز نیز مهم ترین راه حفظ و استمرار انقلاب اسلامی حضور در صحنه به همراه وحدت ملی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که همواره حضور در صحنه مردم یکی از عوامل پایداری و استحکام نظام و حکومت اسلامی بوده است، افزود: از جمله توطئه های دشمنان نیز ایجاد فاصله میان مردم و نظام اسلامی است.

امام جمعه چالوس با بیان این که حضور در صحنه مردم بزرگترین پشتوانه هر انقلابی است، تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و حماسه آفرینی مردم نبود به حتم نهضت عظیم انقلاب به پیروزی نهایی نمی رسید.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طول دوران پس از انقلاب اسلامی همواره دشمنان تلاش کردند تا مردم را از مسیر انقلاب خارج کنند، خاطرنشان کرد: ایجاد فاصله میان مردم و حکومت موجب تحقق پروژه نفوذ دشمنان انقلاب خواهد شد که باید نسبت به این توطئه های دشمنان هوشیار باشیم.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران لرزه بر اندام نظام های استکباری جهان انداخت، بیان داشت: آمریکا و انگلیس پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه منافع اقتصادی و سیاسی که در کشورمان و حتی دیگر کشورهای منطقه داشتند از دست دادند و همین مسأله آغاز دشمنی های آشکار این کشورها با ملت ایران شد.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که انقلاب سال 57 ملت ایران موجب بیداری مردم منطقه و بسیاری از کشورهای جهان شد، تصریح کرد: نقش مهم و تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در معادلات جهانی و منطقه ای فرصت دخالت و نقش آفرینی از کشورهای قدرتمند جهان نظیر آمریکا را در اتفاقات منطقه گرفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از منافع آمریکایی ها در کشورهای جهان با خطر جدی مواجه شد، بیان داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی دیگر ملت های جهان از خواب غفلت بیدار شدند و در برابر سیاست های استکباری کشورهایی نظیر آمریکا ایستادند.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که ملت های آزادیخواه جهان دیگر اجازه نخواهند داد کشورهایی همچون آمریکا در امور داخلی کشورشان دخالت کنند، خاطرنشان کرد: این جسارت و شجاعت، از جمله اثرات جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام راشدی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های خیره کننده کشورمان در عرصه های مختلف طی 38 سال اخیر اشاره کرد و با بیان این که به هیچ عنوان نمی توان پیشرفت های امروز کشورمان را با گذشته مقایسه کرد، بیان داشت: امروز کشورمان به برکت انقلاب اسلامی و ایستادگی و مقاومت ملت، به کشوری قدرتمند و تأثیرگذار در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: در گذشته آنچه که سبب پایداری حکومت شود یعنی حضور مردم وجود نداشت و در زمان حضورشان آنقدر به‌ جهت فاصله گرفتن مردم از حکومت به‌جایی رسید که حکومتی دیگر تشکیل شود.

امام جمعه چالوس با اشاره به این که امام خمینی(ره) بر مبنای دو فاکتور مهم این حکومت را به‌ وجود آورد و انقلاب را آغاز کرد، گفت: امام راحل خدا را در دستور کار داشت و به پشتوانه حضور مردم و حمایت آنها بود که توانست انقلاب اسلامی ایران را شکل دهد.

وی با بیان این که اگر این اصل در حفظ و استمرار انقلاب رعایت نشود باید دلیل مشکل را ریشه‌یابی کرد، افزود: در تحکیم انقلاب باید دلسوزان این نظام به دو اصل مهم یعنی دین و تحقق ارزش‌های دینی و حفظ مردم توجه کنند.

حجت الاسلام راشدی‌نوری با بیان این که اگر در برنامه‌های کاری به این دو اصل توجه نشود ارکان نظام تضعیف می‌شود، تصریح کرد: اگر توجه به دین و کمک به مردم در فکر دستگا‌ه‌ها نباشد سبب می‌شود از پشتیبانی حکومت باز بمانیم.

امام جمعه چالوس در ادامه افزود: چون در رأس حکومت اسلامی ایران رهبری الهی داریم که افکار، اهداف و زندگی شان الگوی زندگی یک انسان الهی و آسمانی و دینی است زندگی کارگزاران هم باید این چنین باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از این که امروز مشکلی که در جامعه داریم کمرنگ شدن فضای معنوی در بین دستگاه‌ها است، اظهار داشت: دین با اهداف دینی و آثار و ارزش‌های دینی و حمایت مردمی به‌ وجود آمد و مستمر ماند./950/202/ب2

ارسال نظرات