۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۴۷۸۸۰۰
امام جمعه موقت قزوین:

قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب نیازمند عقل و بصیرت است

حجت الاسلام قابل گفت: حقیقت انقلاب اسلامی با ورود به سی و نهمین سالگرد خود کم‌کم به دوران کمال نزدیک می‌شود از این رو قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب نیازمند عقل و بصیرت است.
حجت الاسلام قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت استان قزوین امشب در همایش بزرگ آفتاب انقلاب که در شبستان امیر المومنین مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی ایران در تاریخ گفت: خداوند متعال را سپاس‌گزاریم که انقلاب ما را در خون و آتش و در میان توطئه و نیرنگ حفظ و نگهداری کرد.

وی در ادامه افزود: در حقیقت انقلاب اسلامی با ورود به سی و نهمین سالگرد خود کم‌کم به دوران کمال نزدیک می‌شود از این رو قدردانی از نعمت بزرگ انقلاب نیازمند عقل و بصیرت است.

حجت الاسلام قابل ابراز کرد: خداوند متعال در آیه پنجم سور‌ه مبارکه ابراهیم می‌فرماید ما موسی را فرستادیم با آیات و نشانه‌های خود معجزات و منطق قوی موسی برای نجات قوم بنی اسرائیل بود خداوند خطاب به موسی گفت قوم خودت را از تاریکی‌ها و ظلمت‌ها نجات بده.

دسیسه‌های دشمن و جهل مردم دلایل اصلی گمراهی قوم بنی اسرائیل بود

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به ظلمت‌ها و گمراهی‌های که گریبانگیر قوم حضرت موسی (ع) بود اظهار کرد: بخشی از این گمراهی از جانب دشمنان بود و بخشی دیگر از جانب خود مردم بود آن چیزی که از جانب دشمن بود زور و تجاوز و ظلم از جانب فرعون بود قرآن می‌فرماید فرعون فرزندان پسر را از بین می‌برد تا موسی متولد نشود.

وی در ادامه با بیان اینکه ظلم فرعون موجب ضعیف شدن قوم بنی اسرائیل شده بود ابراز کرد: کار این قوم این بود که در خفا به درگاه خداوند متعال ناله می‌کردند و می‌گفتند ما را نجات بده در این زمان خداوند حصرت موسی(ع) را با دلائل و معجزات فراوان فرستاد تا مردم هدایت شوند مردم در حقیقت هم اسیر دست دشمن و هم اسیر جهل خودشان بودند.

امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به تاریخچه بنی اسرائیل خاطرنشان کرد: بنی اسرائیل دوازده قبیله بودند هر قبیله خود را از دیگری بهتر می‌دید  آنها حاضر نبودند از یک چشمه آب بخورند از این رو خداوند به موسی وحی کرد که عصای خود را به زمین بزند پس از آن دوازده چشمه از زمین جاری شد که در اختیار دوازده قبیله قرار گرفت این در حقیقت ظلمت و جهالت خود مردم بود.

حجت الاسلام قابل در ادامه با بیان اینکه ظلمت قوم بنی اسرائیل به خاطر منیت و خودخواهی خودشان بود تصریح کرد: فرعون میان آن قوم دسیسه کرده بود و آنها را قوم گرا کرده بود فرعون بر زندگی آن قوم مسلط شده بود آن قدر از آنها سلب اختیار کرده بود که راحت بچه‌های آنها را می‌کشت و زندگی آنها را می‌گرفت.

وی در پایان گفت: ظلمت دیگری که مردم بنی اسرائیل گرفتار آن بودند همت پایین آنها بود، مردمی که همت نداشتند حق خود را از ظالم بگیرند این در حقیقت ظلم درونی بود خداوند متعال به موسی وحی فرمود با آیات و نشانه‌ها و معجزات گوناگون قوم خودت را نجات بده و آنها را با خداوند متعال آشنا کن تا بتوانند به هدایت و بندگی برسند و رستگار شوند./202/873/ب1

ارسال نظرات