۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۸۳۵۷
امام جمعه سپیددشت:

انقلاب اسلامی پرچمدار مبارزه با استکبار است

امام جمعه سپیددشت با اشاره به اینکه شعار حکومت دینی ما دفاع از مستضعفین عالم است، گفت: انقلاب پرچمدار مبارزه با استکبار و دفاع از مستضعفان است.
انقلاب اسلامی

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن کریم به فجر قسم می خورد، بیان داشت: این مهم نشان می دهد که دهه مبارک فجر ریشه در دین و دیانت ما دارد.

وی به هویت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی زن و مرد و پیر و جوان نقش آفرین بودند و انقلاب را به تبعیت از امام راحل در سایه توکل به خدای متعال به پیروزی رساندند.

امام جمعه سپیددشت با اشاره به هنر و رهبری امام راحل در بیداری مردم، یادآور شد: در آن دوران فرزند شاه نیز شعارش مرگ بر شاه بود و با ایجاد انقلاب درونی بین مردم از سوی امام راحل، انقلاب بیرونی شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز برخی در تلاش هستند با آمریکا ارتباط برقرار کنند، اظهار داشت: آن دوران آمریکا در کشور ریشه دوانیده بود و همه مردم خسته شده بودند که در سایه رهبری امام راحل و مرجعیت دینی دست استکبار از کشور کوتاه شد.

حجت الاسلام خاص امیری تبعیت مردم از امام خمینی(ره) که با ایمان قوی، توکل به خدای متعال، شجاعت و مدیریت صحیح در بیداری و هدایت مردم نقش داشت، از عوامل اصلی پیروزی انقلاب عنوان کرد.

وی با یادآوری به بازگشت امام راحل پس از 15 سال و تشکیل قانون اساسی، مجلس خبرگان، شورای اسلامی و دیگر نهادها در انقلاب موجب رضایتمندی مردم شد و افرادی همچون شهید مطهری، بهشتی، مفتح و آقای هاشمی به عنوان شاگردان امام راحل در انقلاب نقش آفرین بودند.

امام جمعه سپیددشت با اشاره به اینکه رژیم شاهنشاهی در پی ایجاد کودتا و دستگیری رهبران و تبعید و آرام کردن مردم در آن دوران بود، اظهار داشت: دست تقدیر الهی، به رهبری امام راحل و پشتبانی مردم انقلاب به ثمر نشست.

وی وجه تمایز انقلاب را با دیگر انقلابها مردمی بودن و اسلامی بودن خواند و افزود: این ویژگیها موجب شد انقلاب ما رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی را که ریشه دوانیده بود از بین ببرد و حکومت اسلامی را حاکم کند.

حجت الاسلام خاص امیری شعار انقلاب اسلامی را دفاع از مستضعفان عالم خواند و اظهار داشت: نظام پرچمدار مبارزه با استکبار و تروریست است، این دولت با رأی مردم شکل گرفت و اکنون نیز حضور مردم در صحنه های انقلاب نقش آفرین است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه نماز جمعه، بیان داشت: به گفته امام راحل اگر چیزی جز نماز جمعه در انقلاب به وجود نمی آمد، همین برای ما کافی بود./9459/302/ب2

ارسال نظرات