۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۷۸۲۶۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

امام خمینی با پیروزی انقلاب، گفتمان دینی و نام ائمه اطهار را در جهان زنده کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امام راحل گفتمان دینی و نام ائمه را در سراسر جهان زنده و ثابت کرد دین می‌تواند جامعه را اداره کند، گفت: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توطئه القای ناکارآمدی دین در اداره مدیریت جامعه را خنثی کرد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در همایشی که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در ساری برگزار شد، ولایت مداری را یکی از مهم ترین ویژگی های بارز حضرت زینب(س) دانست و گفت: این بانوی نمونه اسلام در ولایت مداری بهترین الگو برای جامعه امروز دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش مهم و تأثیر گذار حضرت زینب(س) از پاسداری از نهضت عاشورا، افزود: رمز بقای این قیام ارزشمند در بیداری و آگاهی بخشی به جامعه آن دوران بود که این بیداری مرهون مجاهدت های حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام شکریان به آزادگی و شجاعت حضرت زینب(س) در مقابل حکام فاسد و ظالم آن دوران اشاره کرد و با بیان این که این بانوی نمونه اسلام پیام نهضت عاشورا را به جهانیان رساند، افزود: حضرت زینب(س) در اوج مبارزات و روشنگری های خود، همواره الگوی عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت زینب(س) با خطبه های کوبنده خود زمینه روشنگری و بیداری مردم آن دوران را فراهم کردند، گفت: به برکت تلاش های روشنگرانه آن بانوی نمونه اسلام، فرهنگ حسینی امروز در همه جهان گسترش یافته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود همچنین به مقام علمی حضرت زینب(س) اشاره کرد و با بیان این که خطبه ها و سخنرانی های پر محتوای آن بانوی نمونه اسلام نشان دهنده علم بالای آن حضرت بود، تصریح کرد: معرفت و امام شناسی حضرت زینب(س) از جمله دیگر ویژگی های ایشان است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حضرت زینب(س) با بصیرت و هوشیاری بالا در کنار ولی خدا ایستاد و از ارزش های دینی و اسلامی دفاع و حراست کرد، خاطرنشان کرد: ایشان هیچ گاه مسیر را گم نکردند و همواره با بصیرت بالای خود توطئه و فتنه دشمنان را خنثی کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از حضرت زينب(س) به عنوان حافظ شجره امامت و مجراي تحقق اراده الهي یاد کرد و گفت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره عملی آن بانوی نمونه اسلام است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از مهم ترین دلایل ایجاد فتنه در جامعه بی بصیرتی خواص و نخبگان جامعه است، تصریح کرد: در طول تاریخ نیز متأسفانه همین بی بصیرتی ها موجب بروز بحران های بزرگی برای اسلام و انقلاب شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بهترین راه برای جلوگیری از خطر نفوذ دشمنان انقلاب، بصیرت و ولایت مداری است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که جامعه در فضای غبارآلود فتنه قرار دارد و شناخت دوست و دشمن کار بسیار دشواری است بهترین راه شناخت بصیرت است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که بصیرت همچون نقشه راهی عمل می کند، افزود: بصیرت همچون چراغ پر نوری است که در ظلمت و تاریکی مسیر صحیح حرکت را به ما نشان خواهد داد.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که امروز نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری از خطر توطئه دشمنان اسلام و انقلاب قرار دارد، خاطرنشان کرد: شیوه مقابله دشمن امرزو تغییر کرده است و بدخواهان انقلاب در تلاش هستند تا هویت دینی و انقلابی موجود در جامعه را کمرنگ کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که دشمن هیچ گاه از توطئه علیه ملت ایران دست نخواهد کشید و این مسأله در 38 سال اخیر به اثبات رسیده است، بیان داشت: این که عده ای فکر می کنند که رویکرد دشمنان علیه ملت ایران تغییر پیدا کرده نهایت ساده لوحی است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به آغاز به کار رییس جمهور جدید آمریکا و ادامه همان سیاست های گذشته دولتمردان آمریکا، گفت: زیاده خواهی و توطئه علیه ملت ها از جمله سیاست های غیر قابل تغییر آمریکایی ها است و این رویکرد و نگاه در ذات مقامات آمریکایی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برخی برنامه های جدید اعمال شده از سوی رییس جمهور جدید آمریکا، نشان دهنده این است که سیاست های دولتمردان آمریکایی ها علیه ملت های جهان به ویژه کشورمان تغییر نکرده است، تصریح کرد: آحاد جامعه باید بدانند که آمریکا دشمن درجه یک انقلاب اسلامی و ملت ایران است و سیاست های آنها در برابر مردم کشورمان هیچ گاه تغییر نخواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تغییر دولت ها در آمریکا به معنای تغییر سیاست های بین المللی آنها نیست، گفت: دشمنی آمریکا با کشورمان یک دشمنی راهبردی و ریشه ای است و با آمدن رؤسای جمهور جدید تغییر نخواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این تلاش دشمنان برای تبدیل ایران به کشوری غیر دینی، افزود: شاه بعد از دیدار با آتاترک همه حوزه‌های علمیه سراسر کشور جزء قم را تعطیل کرد و با صدور ابلاغیه‌ای لباس تمام کشور را متحدالشکل کرد تا جلوی پوشیدن لباس روحانیت را بگیرد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در حالی قیام کرد که بهائی‌ها بر کشور حاکم بودند و دنیا دین را افیون جامعه می‌دانست، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی 900 نماز جمعه در سراسر کشور اقامه می شود و ارزش های دینی در همه بخش های جامعه نهادینه شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که امام راحل گفتمان دینی و نام ائمه را در سراسر جهان زنده کرد و ثابت کرد دین می‌تواند جامعه را اداره کند، افزود: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توطئه القای ناکارآمدی دین در اداره مدیریت جامعه را خنثی کرد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب، ایران چنان قدرتمند شد که در مقابل 5+1 ایستاد، از بشار اسد در مقابل دنیا دفاع کرد، در علم نانو، تجهیزات نظامی و انرژی هسته‌ای قوی شدیم، تصریح کرد: باید با همه توان از این دستاوردهای عظیم انقلاب حراست و پشتیبانی کنیم./202/1317/ب1

ارسال نظرات