۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۷۸۰۶۶
مؤسس حوزه های علمیه نورآباد:

حوزه رسالت خطیری در تبیین گفتمان انقلاب دارد

مؤسس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد با اشاره به نقش آفرینی حوزه و علما در شکل گیری انقلاب، گفت: امروز نیز برای تداوم راه انقلاب حوزه باید با تبیین گفتمان انقلاب در این زمینه نقش آفرینی کند.
حجت الاسلام امیدیان

حجت الاسلام سعید امیدیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اینکه شکل گیری انقلاب از حوزه های علمیه آغاز شد، بیان داشت: این مرکز در جهت حفظ اصل انقلاب باید دستاوردها و پیامهای انقلاب را حفظ کند.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه و علما در کنار دانشگاه ها و ملت در شکل گیری انقلاب، افزود: امروز نیز حوزه رسالت خطیری در تبیین گفتمان انقلاب دارد.

مؤسس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد وظیفه و رسالت حوزه در زمینه تداوم راه انقلاب را همان موضوعی عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان حوزه انقلابی یاد کردند و بیان داشت: کمترین وظیفه حوزه که انقلاب را از خود می داند و به فکر انقلاب است، گفتمان انقلاب برای نسل ها تبیین و منتقل کند.

حجت الاسلام امیدیان در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، بیان کرد: در این ایام شش برنامه محوری از 12 بهمن تا 22 بهمن در مدارس علمیه نورآباد برگزار می شود.

وی برگزاری جشن انقلاب در 12 بهمن، اکران فیلم ایستاده در غبار که جریانات دفاع مقدس را به نمایش گذاشت، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب شهید مطهری، برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی در قالب جشنها و برنامه های دهه فجر از جمله برنامه های اجرایی مدارس علیمه شهرستان نورآباد در دهه مبارک فجر است.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان هدف از برگزاری برنامه های دهه فجر را انتقال پیام انقلاب به نسلها در قالب برنامه های فرهنگی و دینی متفاوت عنوان کرد.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در حوزه علمیه نورآباد

مؤسس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در حوزه این شهرستان را از دیگر برنامه های ویژه دهه فجر عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه برای بصیرت افزایی و آگاهی نسل امروز که از دوران ستمشاهی و دستاوردهای انقلاب بی خبر هستند، برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی بین نسل کنونی انقلاب به عنوان یک تکلیف برای همه کسانی است که نسبت به نظام و انقلاب دغدغه دارند و باید با آگاه سازی نسل جوان جلوی هجمه های دشمن را بگیرند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه دشمن با تبلیغ و گسترش هجمه های فرهنگی در پی این است که دوران محمدرضا شاه را به عنوان دوران درخشان مطرح کند، گفت: باید با آگاه سازی نسل جوان و تبیین دستاوردهای انقلاب همه معادلات عالم را بر هم زد و هجمه های دشمن را خنثی کرد.

وی رشد و پیشرفت در عرصه های گوناگون پزشکی، علمی، دفاعی و موشکی را از جمله دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و افزود: با تقویت اعتماد جوانان و حفظ باورهای این نسل با تبیین گفتمان انقلاب توطئه های دشمن را می توان خنثی کرد.

مؤسس حوزه های علمیه شهرستان نورآباد با بیان اینکه امروز دوره و زمان مبارزه در برابر استکبار و هجمه های دشمن متفاوت است، اظهار داشت: علما، روحانیت، مسؤولان و صاحبان فکر و اندیشه باید بتوانند آنچه را که علما و بزرگان با رنج تبعید، شکنجه و زندان به دست آورده اند را مجاهدان امروز حفظ، بیان و به نسل امروز و آینده منتقل کنند./9459/302/ب2

ارسال نظرات