۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۷۷۲۲۱
با سخنرانی آیت الله اعرافی؛

بیست و دومین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی پایان می یابد

مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه چهاردهم بهمن ماه با حضور آیت الله اعرافی برگزار می شود.
جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا شاکری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی العالمیه، در سخنانی اظهار کرد: امروز المصطفی تلاش کرده است که در همه امور خود قرآن را سرلوحه خود قرار دهد.

وی با بیان اینکه در جامعه المصطفی  اولویت جذب با طلاب قرآنی خواهد بود، افزود: ما سعی کردیم تا طلابی که مجوز حضور در جامعه المصطفی  العالمیه را بدست می آورند در همان سال ورودی که به یادگیری زبان فارسی می پردازند، با فرهنگ و معارف قرآن نیز انس بگیرند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه بیستمین جشنواره قرآنی و حدیثی با شعار قرآن و تمدن اسلامی آغاز به کار کرده است، بیان کرد: این جشنواره به صورت همزمان در ایران و 27 نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه در دو بخش شفاهی و پژوهشی و مقالات برگزار شده است.

وی با اشاره به حضور بیش از هفت هزار و 570 نفر در این جشنواره، تصریح کرد: در مرحله داخلی این جشنواره طلاب از بیش از 70 ملیت با یکدیگر به رقابت پرداختند که مرحله نهایی روز چهارشنبه 13 بهمن ماه در استان قم برگزار می شود.

رییس شورای سیاستگذاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه  ادامه داد: انس بیشتر طلاب با قرآن از مهمترین اهداف این جشنواره است و امیدواریم روزی برسد که در المصطفی طلبه ای نداشته باشیم که با قرآن مأنوس نباشد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات به نه زبان مختلف برگزار شده است،  اظهار کرد: مرحله پایانی این مسابقات در بخش برادران روز چهارشنبه در مجمع الامام صادق(ع) و خواهران در مؤسسه بنت الهدی برگزار و نفرات برتر مشخص خواهند شد.

حجت الاسلام شاکری  با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقات در روز پنجشنبه 14 بهمن ماه، بیان کرد: در مراسم اختتامیه این مسابقات که با سخنرانی آیت الله اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه برگزار خواهد شد از تفسیر  قرآن کریم به زبان تاجیکی نیز رونمایی می شود./858/پ202/ی

ارسال نظرات