۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۷۱۳۸
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور منتشر کرد؛

«پایان استعمار» با «این چند کتاب»

در آستانه سی‌و هشتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پوستر «این چند کتاب» با عنوان «پایان استعمار» منتشر شد.
کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، در آستانه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی پوستر «این چند کتاب» با عنوان «پایان استعمار» و موضوع «تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی» به همّت اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تولید شد.

«پایان استعمار» با معرفی هشت کتاب مفید به‌منظور آشنایی بیشتر مردم، به‌ویژه جوانان با انقلاب شکوهمند اسلامی، فلسفه آن و بازخوانی خاطرات مستند انقلاب اسلامی ایران تهیه شده است. «به روایت اول شخص مفرد»، «فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی»،«ده شاعر انقلاب»، «آخرین هجرت»، «امتداد امام(ره)»، «و حرکت آغاز می‌شود»، «خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)» و «وقتی همه بیدار بودند» آثار معرفی شده در این پوستر با موضوع تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است.

«به روایت اول شخص مفرد» اثر بهزاد دانشگر با هدف پاسخ به سؤالات متدوال در خصوص انقلاب و روشنگری از انگیزه‌های مردم در این حرکت مهم تاریخی نوشته شده است.

مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تدوین کتاب «فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی» مردم را با شعارهای پرشور و شعور‌آفرین دوران انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از بهترین راه‌های آشنایی با فرهنگ انقلاب اسلامی، آشنا می‌کند.

کتاب «ده شاعر انقلاب» به کوشش محمدکاظم کاظمی با هدف ترسیم سیمایی از شعر انقلاب اسلامی ایران و بدایع صوری و معنوی آن، در پرتو نقد آثار ده شاعر اثرگذار عصر انقلاب پدید آمده است. همچنین کتاب «آخرین هجرت» با قلم مجید ملامحمدی در قالب یک اثر تاریخی، مهم‌ترین اتفاقاتی که برای حضرت امام خمینی(ره) از واپسین روز‌های حضور ایشان در عراق (11 مهر) تا 12 بهمن 57 رخ داده است، روایت می‌کند.


«امتداد امام(ره)» به‌همت رضا مصطفوی و حسن ابراهیم‌زاده گزیده‌هایی از زندگی‌نامه رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدظلّه‌العالی) را در قالبی دل‌نشین و جوان‌پسند بیان کرده است. این کتاب با بهره‌گیری بهینه از هنر گرافیک به ذکر وقایعی ناب و کمتر شنیده شده در خصوص زندگی فردی و اجتماعی ایشان پرداخته است.

کتاب «و حرکت آغاز می‌شود» روزشمار حرکتی است که در سال 1356 آغاز و به انقلاب اسلامی در 22 بهمن‌ماه سال 1357 منجر شد. حمیدرضا شاه‌آبادی این کتاب خوش‌خوان را در 36 صفحه به رشتة تحریر درآورده است.

محسن کاظمی با جمع‌آوری بخشی از تاریخ شفاهی انقلاب برگرفته از زندگی خانم دباغ در کتاب «خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)» که از جمله زنان مبارز در سال‌های منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ‏است، مخاطب را با زندگی این شیرزن دوران انقلاب که به افتخار محافظت از حضرت امام(ره) نائل شد آشنا می‌سازد.

آخرین کتاب نیز «وقتی همه بیدار بودند»، اثری مختص نوجوانان است؛ این کتاب ماجرای چند روز از زندگی دختری نوجوان به نام سپیده با پدر و مادری که اندیشه‌های متفاوت دارند، را در روزهای نزدیک به پیروزی انقلاب به زیبایی، تصویر کرده است.

مجموعه پوسترهای «این چند کتاب» از جمله قالب‌های ترویجی خواندن است که به ابتکار اداره کل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی طراحی، تولید و توزیع می‌شود./1325//102/خ

ارسال نظرات