۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۴۷۶۵۵۴
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حادثه پلاسکو نمایش واقعی اتحاد و همدلی نیروهای مردمی بود

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: عمق حادثه و ازدحام جمعیت در ماجرای آتش سوزی ساختمان پلاسکو توانمندی مردم و نهادهای دولتی به ویژه نیروهای جان بر کف آتش نشان را به خوبی نشان داد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینیع نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، با اشاره به تقوای الهی و نظم در امور گفت: سفارشی که در بیانات نورانی امیرمومنان(ع) به طور مکرر دیده می‌شود این است که بندگان خداوند متعال باید تقوای الهی را پیشه کنند و درصدد جلب رضای خداوند در زندگی باشند و همیشه از خشم خداوند بگریزیم و آنچه که خدا می‌خواهد ما هم بخواهیم و دنبال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به توجه و انجام خواسته‌های خداوند متعال در زندگی افزود: ما باید همواره آنچه را که خداوند می‌خواهد بشنویم و ببینیم و هر آنچه را که مورد رضای او است اجرا کنیم هر آنچه را که خداوند آن را نمی‌خواهد ما هم نباید بخواهیم و باید از آن فاصله بگیریم این مسئله همان زندگی بر مبنای تقوا است.

خطیب جمعه استان با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته ابراز کرد: یکی از مناسبت‌های هفته گذشته حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در استان تهران بود از این حادثه باید بهره انسانی در راستای امنیت اجتماعی را کسب کرد یک نکته در مورد آتش سوزی ساختمان پلاسکو این بود که آمادگی و توانمندی مردمی، گروه آتش نشانی و نهادی دولتی به خوبی نشان داده شد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه اظهار کرد: عمق حادثه و ازدحام جمعیت در ماجرای آتش سوزی ساختمان پلاسکو توانمندی مردم و نهادهای دولتی به خصوص نیروهای جان بر کف آتش نشان را به خوبی نشان داد.

وی در ادامه با اشاره به حاشیه پردازی‌های دشمنان در خصوص ایثار و گذشت نیروهای مردمی و نهادهای دولتی، ابراز کرد: دشمنان خارجی و منافقان داخلی در کشور درصدد بودند تا با حاشیه پردازی نگذارند مردم این حماسه عظیم را ببینند و درک کنند درایت مردم و مدیریت مسؤولان نظام موجب شد که این حادثه با کمترین تلفات انسانی پایان پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نکته دوم در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو خاطرنشان کرد: از جان گذشتگی فداکارانه و ایثارگری شجاعانه آتش نشانان عزیز که تا پای جانشان پیش رفتند با اینکه می‌دانستند خطر جانی برای آنها وجود دارد اما آن رسالت و وظیفه ایمانی آنها را پیش برد و جانشان را به خدا تقدیم کردند این امر نشان دهنده تعهد آتش نشانان به وظیفه‌ای است که بر عهده گرفته‌اند.

وی در ادامه این حادثه را همایشی بزرگ از وحدت و همدلی مردم و جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: در کنار تلخی‌های حادثه و داغدار شدن خانواده‌ها این وحدت و یکپارچگی مردم بیشتر از چیزهای دیگر جلوه و نمود اخلاقی داشت در سراسر کشور تمام مردم مصیبت دیدند و دل‌های آنها از شنیدن این واقعه مجروح و دردمند شد.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به جلوه و نماد دیگری از حادثه دردناک آتش سوزی ساختمان پلاسکو گفت: نکته چهارم در خصوص این حادثه نمایش متانت، معرفت و صبوری خانواده‌های داغدار و مصیبت دیده بود واکنش این خانواده‌ها همانند خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم بودند این مسئله جای قدردانی و شکرگزاری در پیشگاه خداوند متعال را دارد.

حادثه پلاسکو هشداری برای ایجاد امنیت توسط نهادهای دولتی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه مردم و مسؤولان همواره باید هوشیار و بیدار باشند، اضافه کرد: دولت، نهادهای انقلابی و به ویژه مدیریت آتش نشانی کل کشور باید بیدار باشند، ضرورت دارد که مردم آمادگی خود را بالا ببرند، فرو ریختن ساختمان پلاسکو هشداری بود برای همه مردم چرا که مانند این ساختمان بلندمرتبه در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد که به لحاظ ناامنی ممکن است موجب آسیب شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: مناسبت دیگری که در هفته گذشته بود شرایط بحرین و مقاومت رهبر مردمی آنها بود که در آنجا مشاهده می‌شود شرایط بحرین مشابه شرایط ایران در سال 1357 بود.

وی در پایان گفت: از خداوند متعال خواستاریم که به زودی زود دست اشغالگرانی را که در کشور مسلمان وارد شده‌اند و زندگی و آزادی مردم بحرین را سلب کردند کوتاه کند و آن کشور را از چنگال متجاوزان وهابی و صهیونستی نجات دهد./873/201/ب2

ارسال نظرات