۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۶۴۵۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

اطلاعیه بنیاد مصلای تبریز درباره ارگ علیشاه، پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر آذربایجان‌شرقی از هفتم بهمن‌ماه و برگزاری مسابقه‌ قرآنی در مراغه از مهم‌ترین اخبارکوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بنیاد فرهنگی و خیریه مصلای امام خمینی تبریز با صدور اطلاعیه ای، اخبار منتشر شده مبنی بر کشف بخش از سازه برج های قدیمی در محل احداث پارکینگ در محوطه مصلی را رد کرد.

در این اطلاعیه که امروز در اختیار رسانه ها قرار گرفت، آمده است: طبق اظهارات کارشناسان فنی بنیاد خیریه مصلی تبریز و بازدید بعمل آمده از کاوش و خاکبرداری محل احداث پارکینگ در محوطه مصلی در تاریخ هفتم بهمن سالجاری، با وجود فضاسازی کاذب درخصوص وجود اثر برج در محل حفاری شده، هیچگونه اثری از سازه برج های قدیمی در محوطه مصلی مشاهده نمی شود.

در بخش پایانی این اطلاعیه خاطر نشان شده است: در همین راستا از آقای بهرام آجرلو کارشناس متولی حفاری جهت اثبات اظهارات خود دعوت بعمل آمد که متاسفانه وی بدلایل نامعلوم حاضر به توضیح در محل عملیات اجرائی نشد و محل پروژه را بدون اطلاع ترک کرد.


اسامی راه یافتگان به بخش نمایشگاهی جشنواره دریاچه ارومیه
صابر بقال اصغری، مسوول بخش هنرهای تجسمی (نقاشی، تصویرسازی، پوستر) دومین جشنواره احیای دریاچه ارومیه، گفت: در بخش نقاشی؛ سمیرا لطفی، ابولفضل پاشنا، شهرام فرشباف آقایی، فاطمه ملک محمد پور(٢ اثر)، سمیه محسنی، سولماز موسویان، پریسا قاشی زاده، رزا رحیمی، سمیرا متعلق، نفیسه دیو دل، مریم برزگر، مینا ناب دل، محمد ولی زاده فردین، احمد نیک منظر، کتایون حسینی راد ،آیدا سلامی و ندا چینی فروش  به بخش نمایشگاه راه یافتند.

وی افزود: همچنین در بخش پوستر؛ سهند ایزدپناه(٣ اثر)، پویا یوسفیان، سیما فتح الله زاده، محمد شیری(٢ اثر)، الناز خاکزاد، داوود آقازاده(٢ اثر)، حامد بهتانی، سمیرا پورخلیل ممقانی و  الناز حضرتی به بخش نمایشگاهی راه یافتند.

بقال اصغری، اسامی راه یافتگن به بخش نمایشگاهی در زمینه نقاشی کودک را شامل: سوین عربی نژاد(٢ اثر)، دیبا احمدپور، فاطمه بهروز(٢ اثر)، الهه فریادی فر، هلیا درا، حدیثاسکندری، عاطفه حسین زاده، شهرزاد نیازی(٢ اثر)، روناز فکری، هستی تقی پور،دنیز بابایی ، آراز بابایی  و محمدصدرا فرشباف، عنوان کرد.
وی افزود: همچنین در بخش تصویرسازی؛ احمدرضا قائم امیری(٣ اثر)، فرهاد باغبان(٢ اثر)، رویا گله بان، زهرا آدم نژاد، فاطمه محمد ملک پور(١ اثر)، مهسا رهنما، تینا رخ فروز به بخش نمایشگاهی این جشنواره راه یافتند.

بقال اصغری گفت: سهیلا باقرزاده، زهرا کفیل، فرناز رجبی، شکوفه شبانی، سحر شایق مردای، نازلی خسروی و آیسان گوزلی در بخش هنرمندان ناتوان ذهنی و جسمی به بهپخش نمایشگاه راه یافتند.

پیش فروش بلیت‌های جشنواره فیلم فجر آذربایجان‌شرقی از هفتم بهمن‌ماه
علی محرمی اظهار داشت: از آنجا که سامانه تهیه بلیت به صورت کشوری است، فروش سری بلیت جشنواره در بخش استانی از ساعت 8 صبح پنج شنبه هفتم بهمن‌ماه از طریق سایت Cinogram.com آغاز و رأس ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 10 بهمن خاتمه پیدا می‌کند.

وی افزود: علاقه‎مندان امسال می‌توانند بلیت‌های خریداری شده خود را در نرم‌افزار تلفن همراه خود مشاهده کنند، اما برای دیدن فیلم‌ها همراه داشتن بلیت کاغذی الزامی است.
محرمی خاطرنشان کرد: از ابتدا، 4 روز برای خرید بلیت تعیین شده بود که با تغییر زمان پیش فروش و نیز تغییر تاریخ اکران‎ها فرصت کافی برای خرید بلیت مردم وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محرمی تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ویژه پیش فروش اینترنتی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بلیت خود را خریداری کنند.

معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه 24 عنوان فیلم از فیلم‌های سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از 14 تا 21 بهمن در سینماهای ناجی و فلسطین  به روی پرده می‌رود، افزود: هر فیلم در چهار سانس به نمایش در می‌آید و جدول زمان دقیق و مکان نمایش فیلم‌ها نیز اعلام خواهد شد.


برگزاری مسابقه‌ قرآنی در مراغه
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه با اشاره به برگزاری مسابقه‌ی قرآنی در دهه‌ فجر در مراغه، گفت: انقلاب اسلامی ما بر گرفته از قرآن بوده و حرکت امام خمینی(ره) نیز حرکتی قرآنی بود، از این رو ما نیز به تبع همین موضوع اقدام به برگزاری مسابقه‌ی قرآنی کرده‌ایم تا در این راستا روشنگری کرده و دستاوردهای انقلاب اسلامی نیز در قالب سخنرانی ها به نسل جوان منتقل شود.

حجت‌الاسلام فریدون مطهری درباره ویژه‌برنامه‌های اداره اوقاف و امور شهرستان مراغه در دهه‌ی فجر اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی در 15 بهمن ماه از جمله‌ برنامه‌های این اداره در راستای گرامیداشت دهه‌ی فجر است.

وی ادامه داد: این مراسم در امام‌زاده سید محمد(ع) این شهرستان برگزار شده و همچنین در کنار این برنامه، ایراد سخنرانی در باب دستاوردهای انقلاب اسلامی و روشنگری در این باره از جمله برنامه‌هایی است که طی دهه‌ی فجر در شهرستان مراغه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مطهری درباره دیگر برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه در ایام مبارک دهه‌ی فجر، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه‌ی قرآنی در بین دانش‌آموزان نیز از دیگر برنامه‌‌های این اداره برای دهه‌ی فجر می‎باشد که به برگزیدگان این مسابقه جوایزی نیز اعطا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مراغه خاطرنشان کرد: هفته‌ی گذشته نیز جلسه‌ی مشترکی با اداره آموزش و پرورش شهرستان، سپاه و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار شد تا برنامه‌ریزی های لازم در راستای برگزاری مسابقه‌ی قرآنی دهه‌ی فجر انجام گیرد./303/935/ب1

ارسال نظرات