۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۴۷۴۸۵۸
استاد حوزه علمیه:

فرهنگ عاشورا رهایی‌بخش انسان‌های مظلوم است

حجت الاسلام دارستانی گفت: امروز شهدای مدافع حرم حاصل انتقال فرهنگ عاشورا در طول سال‌های متمادی به بشریت هستند، چراکه فرهنگ عاشورا رهایی‌بخش انسان‌های مظلوم است.
حجت الاسلام سید احمد دارستانی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید احمد دارستانی در کنگره ملی شهید شاخص فرهنگیان و یادواره شهدای فرهنگی استان که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با بیان اینکه حضرت امام حسین(ع) در واقعه بزرگ عاشورا دو سپاه داشتند، گفت: سپاه نخست حضرت امام حسین‌(ع) که متشکل از یاران باوفای آن حضرت بودند در روز عاشورا به شهادت رسیدند و سپاه دوم به فرماندهی امام سجاد‌(ع) و حضرت زینب‌ کبری‌(س) روایت کربلا را به اقصی نقاط عالم صادر کردند.

حجت الاسلام دارستانی ابراز کرد: هیچ حادثه‌ای حضرت زینب‌(س) را در واقعه عاشورا متعجب نکرد، چراکه آن حضرت از قبل حوادث را آسیب‌شناسی کرده و برای مقابله و رویارویی با حوادث آمادگی داشتند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند کاری که حضرت زینب ‌کبری‌(س) در کربلا انجام دادند به اندازه کار سید الشهدا بوده و حضرت زینب‌(س) در کربلا با قامت رسول ‌الله‌(ص) و امیرالمؤمنین امام علی‌(ع) ظهور کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز افرادی که به عنوان شهدای مدافع حرم هستند، حاصل انتقال فرهنگ عاشورا در طول سال‌های متمادی به بشریت هستند، چراکه فرهنگ عاشورا رهایی‌بخش انسان‌های مظلوم است.

حجت الاسلام دارستانی در ادامه بیان کرد: شهدای مدافع حرم از حرم خدا و اهل بیت(ع) دفاع کردند و با هیچ زبانی نمی‌شود از آن‌ها تجلیل کرد.

وی در پایان گفت: شهدای مدافع حرم همچون سایر شهدای راه اسلام زنده هستند و این شهیدان گرانقدر برای دفاع از ما و حرم‌های مطهر رفتند و مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس برای جامعه و کشور ارزشمند و جلیل‌القدر هستند./102/853/ب1

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

 

ارسال نظرات