۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۳۹۷
مدیر حوزه علمیه اسلام آباد غرب خبر داد؛

برگزاری مسابقه ورزشی در میان طلاب و دانشجویان اسلام آباد غرب

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به برگزاری مسابقه ورزشی در میان طلاب و دانشجویان اسلام آباد غرب، گفت: برگزاری مسابقات ورزشی روحیه نشاط و شادابی را در میان طلاب و دانشجویان ایجاد کرده و تعامل این دو نهاد فرهنگی را در راستای ارتقای فرهنگی جامعه افزایش خواهد داد.
حجت الاسلام روح الله کرمی نیا

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا، مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری مسابقات فوتسال و شنا در میان طلاب حوزه علمیه و دانشجویان این شهرستان خبر داد و ابراز داشت: این مسابقات با هدف تعامل بیشتر طلاب و دانشجویان برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب تأکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی روحیه نشاط و شادابی را در میان طلاب و دانشجویان ایجاد کرده و تعامل این دو نهاد فرهنگی را در راستای ارتقای فرهنگی جامعه افزایش خواهد داد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: این مسابقات زمینه ای برای جذب بیشتر نسل جوان به حوزه علمیه و ترغیب آنها به فراگیری علوم دین ایجاد می کند و این روند تعاملی قطعأ نقشی سازنده در حوزه و دانشگاه ایفا خواهد کرد.

این مسؤول اظهار داشت: در این راستا 20 طلبه از حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب در این مسابقات حضور یافته و در جوی دوستانه در کنار برگزاری مسابقات به رفع شبهات دینی دانشجویان می پردازند و انها را با احکام غنی دین بیشتر آشنا می کنند.

حجت الاسلام کرمی نیا مطرح کرد: توسعه ورزش و توجه به نقش سازنده آن در جامعه باید مدنظر قرار گیرد، با توجه به این بعد از زندگی فردی و اجتماعی افراد قطعأ شاهد ارتقای سطح عملکرد و روحیه جمعی آنها در جامعه خواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه شهرستان اسلام آباد غرب یادآور شد: تربیت بدنی و توجه به ورزش یک پدیده اجتماعی است که با افزایش اعتماد بنفس، شخصیت اخلاقی و اجتماعی افراد را ارتقا داده و با ارزشهای معنوی جامعه رابطه ای تنگاتنگ دارد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: نقش ورزش در ارتقای اخلاق و افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس و اضطراب در جامعه غیر قابل انکار است، بنابراین توجه به این مقوله بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مهمترین اثر ورزش کمک به رشد و تعالی اخلاقی جامعه است، جامعه ورزشی بخش گسترده ای از جمعیت کشور را در بر می گیرد و توجه به فرهنگ سازی در جامعه ورزشی به کنترل ناهنجاری ها و افزایش آرامش اجتماعی منجر می شود.

حجت الاسلام کرمی نیا در پایان گفت: حمایت از نسل جوان در راستای پرداختن به ورزشهای مختلف، نه تنها از معضلات اجتماعی استان می کاهد، بلکه روحیه نشاط معنوی و مشارکت های اجتماعی را در این نسل ارتقاء می دهد./857/

ارسال نظرات